Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-01-06 12:49:26 följande:
    www.sydsvenskan.se/Pages/ArticlePage.aspx?id=...

Jo det pratas om att tiggare ska kunna få försörjningsstöd. Samma rättigheter som illegala. Tandvård, sjukvård, skola osv.
    Bra artikel som på slutet sammanfattar alla olika medborgares rättigheter under nuvarande svensk lagstiftning.

Har du läst den själv? Den ger ett lite annat fokus än det du presenterade den under.

Det är ju intressant att notera att alla EU-medborgare med EU kort har rätt till exempelvis sjukvård, men att fattiga romer från EU-länder som inte har EU-kort pga av att de inte fått det av sina hemländer nekas sjukvård och att de därför kommer på tal för särskilt stöd för att inte som i sina egna hemländer ska misgynnas.

Jag tycker EU kunde pressa på mer om att medlemsländerna ska ta hand om sina egna invånare med höga böter och vitesföreläggande för länder som beter sig så skamligt åt som exempelvis Rumänien gör mot sina romer. Ett steg mot att förbjuda fattigdom - typ Glad.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 12:36:34 följande:
    Så du frågar mig rakt ut vad jag tycker om rasismen i tråden? De inläggen som du citerat från suffering eller vem det nu var har jag inte läst innan. De måste varit bortplockade när jag skummade igenom tråden. Jag har sett något inlägg där någon skrivit ordet neger och jag tycker inte att just ordet neger i sig är fult om man inte samtidigt tillskriver neger fula egenskaper. Jag har som sagt inte läst de värsta inläggen för jag antar att de blev bortplockade illa kvickt men det lilla jag sett som du citerat tycker jag är olämpligt. Jag har dock inte en aning om vem som skrev det. En medlem i SVP? En SDare? En AFA-mupp som vill smutskasta SD? En psyksjuk människa? Någon som bara tycker att det är roligt att provocera? Hursom tycker jag att det är trevligare om folk kan hålla god ton oavsett vilka åsikter man har. Dock känner jag inte att jag behöver sitta och fördöma vad andra människor tycker då jag inte känner dessa individer.
    Han har hängt här intensivt i flera år och sprutar ut "SD 2014!" och rasistiska uttalanden. NÅGON gång måtte väl även du ha märkt och klarat av att reagera på mer än på att andra påtalar hans rasistiska uttalanden?

En god ton kan inte skapas på ett forum när delar av deltagarna sitter med en pappåse över huvudet när det gäller flagranta övertramp och sedan behandlar samma personer seriöst inlägget senare. Det hela blir ju ingen diskussion då utan en fars. Det här gäller inte dig speciellt utan generellt.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 12:38:39 följande:
    Ekeroth? Ja han blev väl förlåten för han filmade bara. Har inga åsikter om det. Om vi ska gräva fram gamla synder kan vi sparka ut halva vår politikerkår.
    Reinfeldts son bla blev misshandlad av invandrare har jag för mig och skrev något om jävla blattar på Facebook. Jag såg inget fördömande av hans gode far för det.
    Ja, han åker runt och föreläser för SD. Nice role model... Än värre Almqvist som kommer på grönare kvist tack vara SD som belönar med feta mediakonsultuppdrag.

Varför ska vi fördöma Reinfeldt för vad hans son gjort och sonen har väl krupit till korset för sina generaliserande uttalanden? Sonen är dessutom inte med i moderaternas partitopp.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-01-06 15:05:38 följande:
    Var det inte så att Ekeroth  la ut en redigerad snyftversion av partitopparnas babbande och viftande - och först när Expressen presenterade hela versionen fick den ryggradslöse lögnaren krypa till korset.

Åtminstone är det så jag minns det hela, att  Ekeroth grät strida strömmar på nätet över de övergrepp patrioterna utsatts för på Kungsgatan.

Ungefär som rullstolsfyllot som ljög om att han blivit rånad av invandrare - var det näringspolitisk talesperson för SD han var?

Dessvärre verkar begreppet personlig moral vara totalt okänt bland sverigedemokrater, och det är kanske därför man uppfattar dem som så oerhört osvenska.

Varför skulle egentligen Suffering vara bättre än partitopparna - hen resonerar förmodligen så att hen är en precis lika god lögnare som de i ledningen - att ändamålet helgar medlen och att ingen lögn är för stor för att inte kunna användas i den patriotiska sanningens tjänst.
    Jo, en egen ihopklippt version där allt komprometterande var bortredigerat. Snyft, snyft sedan hoppsan det där är ju jag och mina SD-polare som gör och säger precis det vi sa att vi inte hade gjort. och sagt

Senaste draget är att Ekeroth krävt ca 700 000 kronor av DN som i sin rapportering av händelsen använt bilder ur järrörsfilmen. Han hävdar upphovsrätt och hotade med att stämma om inte fakturan betalades:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/kent-ekeroth-hotar-stamma-dn

Ja, han kopierar det sämsta beteendet från SD-håll.
  • nihka
    Dansar alltid nykter skrev 2014-01-06 16:18:28 följande:
    Det är bara så skitroligt.
    Undra vilken pr-konsult han anlitat angående det.
    Jaså du har varit med i en skandal och videofilmat det.
    Men du vill helst att folk glömmer bort det.
    Jamen då är mitt råd att du stämmer de som har visat filmen, då kommer de garanterat glömma bort det.
    Fast det roligaste i den filmen är nog när de går och bär på rören och man hör hur ekeroth säger.
    "vi försvarar oss bara" 
    Får en att tänka på nån full fjortis på midsommarafton fest.
    Haha. Ja, inte det klokaste av beslut, men det kanske var kris i julklappskassan för Ekeroth, men något tillskott blev det inte.

Detaljen som etsade fast sig för mig var Ahlqvists kommentar: "Det funkar alltid att vara ögontjänare" om järnrörsgängets redogörelse till polisen på plats. Det visade så tydligt hur väl medveten han var om sitt och de andras agerande och vilka dimridåer som krävdes för att rädda skinnet om än tillfälligt. Sedan verkade han dessutom NÖJD med hur kvällen hade avlöpt: "Ganska kul kväll".Kräks
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 21:42:07 följande:
    Nej. Jag tycker de ska få akut vård och sedan utvisas med sina föräldrar. Såsom migrationsverket sagt. Och det är inte kontroversiellt att lämna landet när man inte får vara kvar. De har fått sin sak prövad (och vi har generösa regler) och överklagat i olika instanser. Är det nej så måste man respektera detta. Det ska inte belönas.
    Förutom att en del samarbetar efter utvisningsbeslut sker verkställande av utvisnigar hela tiden, men när ett ärendet lämnas över till polisen har de inte tillräckliga resurser att verkställa alla utvisningsbeslut. Klart att en del då stannar kvar även om det innebär att deras situation försämras avsevärt. Allt är ju relativt. Om det försämrade läget ändå är bättre än var de kommer ifrån har de ändå inget att förlora.

Vi kan ju inte heller lämna dem helt därhän. Vi kan ju inte heller låta människor svälta och ligga på gatan och frysa ihjäl. Jag skulle då inte vilja kliva över lik på gatan ens under en övergångsperiod om vi skulle sätta "hårt mot hårt" och dra in alla insatser för att visa att vi inte "belönar" att man inte lämnar landet.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-07 21:23:22 följande:
    Tyvärr förmodligen det enda som skulle ha effekt.

annhelenarudberg1.blogspot.se/2014/01/tiggand...

Har du några förslag på hur man håller avvisade borta? 

Så här spontant kan jag bara se två möjligheter om man vill slippa lik på gatorna. 1) Ut ur EU och stärk gränsskyddet. (alternativt stärk gränsskyddet ändå och ta protesterna från EU). 2) Ändra lagstiftningen, döm och fängsla personerna som uppehåller sig här illegalt. Hyr fängelseplatser utomlands. Förslagsvis i Bryssel.

Ja, "förbjud" fattigdom och krig.

Lik på gatorna alternativt barrikadera oss i Sverige och kasta människor i fängelse utomlands för att de inte lämnar landet. 

Tack för att du påminde mig om varför folk hatar SD.

Hur gör vi med människor som får utvisningsbeslut där det inte finns ett land som tar emot dem?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-07 21:37:01 följande:

Måste bara fråga 75an Nihka och effemga samt div i tråden. vad tycker ni om detta om det nu är sant?

Jag tycker det låter som att Israel agerar på ett sätt som Naranjos skulle applådera om Sverige under SD skulle agera mot flyktingar - man skyr inga medel för att se till att de hamnar någon annanstans.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-08 02:05:03 följande:
    Till slut tryter tålamodet. Det är nu någon annans "tur" att hjälpa till. Sverige kan inte vara en avstjälpningsplats för andra länders problem.
    Vilka andra lagar är det OK att strunta i? Kan vi välja lite som vi själva vill eller räcker det att media är på ens egen linje för att det skall vara OK? Är det OK att folk med taskig ekonomi stjäl och rånar? Få höra nu, vilka lagar och bestämmelser tycker du gemene man kan strunta i utan konsekvenser?

Vad har du för förslag för att få människor som inte har rätt att vistas här att lämna landet? Jag har i alla fall inte sett några idéer från din sida.
    Var går gränsen för din humanitet? Hundra tusen per år? En miljon? Fem miljoner, tältstäder på din egen mark?
    Till och med den mest indoktrinerade och påstått humana personen inser att det finns gränser för vad vi mäktar med som land. Min gräns har nåtts och överskridits. Var går din?
    Vadå andra lagar??? Det är inte olagligt att stanna i Sverige efter ett utvisningsbeslut. Trodde du det eller?

Vi fortsätter som vi gjort med bl a minskad ersättning för de som inte samarbetar, information om vad som händer nu och i framtiden om man inte samarbetar samt som en sista utväg tvångsutvisning. Sedan behöver samarbetet öka mellan länder både inom och utom Europa. Alla ska hjälpa till.

Du har fortfarande inte talat om vad du tycker vi ska göra med alla som fått avslag men som inte har ett land att återvända till som tar emot dem. Köra dem över gränsen och lämna dem i skogen på norska sidan?

Min gräns går vid SD. Absolut där.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-08 16:37:17 följande:

www.dn.se/ledare/signerat/papperslosa-migrati.../

Men när Mikaela Hagan pratar om barnens rätt till fritidsaktiviteter ”utan rädsla” handlar det om att ungarna ska kunna spela fotboll och hänga på fritidsgården utan att riskera att polisen dyker upp. Eftersom hon också vill ge föräldrarna rätt till försörjningsstöd ska de gissningsvis också kunna promenera till socialkontoret utan fruktan. Precis som de ska kunna vara hemma i den lägenhet de fått anvisad. Eller besöka simhallen med barnen.

Det Rädda Barnen inte säger, men som jag förmodar är organisationens uppfattning, är att huvudproblemet inte är var polisen letar, utan att den letar. Men säg det då.

Tänk dig i stället att det handlar om att barn inte ska behöva gå runt hela dagarna och vara rädda för att polisen ska hämta dem. Vi vill väl inte förvandla dem till psykfall. Om en familj ska tvångsutvisas är det väl lämpligt att barnen är med föräldrarna och inte blir hämtade av främlingar utan att föräldrarna är med. Dessutom är det olämpligt att hämta barnen i skola och förskola för ALLA barnen som är närvarande kan traumatiseras av att det kommer poliser och hämtar någon.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?