Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

kenneth768768 skrev 2014-01-23 10:31:00 följande:
    De är förjävliga de där SD:arna! Men var framgick det att de tänker det du skriver? Jag tar gärna källor på detta så jag kan hänvisa till dem i mina debatter mot SD:are!

Jag har inte läst eller hört en enda gång Sd berätta HUR de ska göra för att hjälpa människor i sina hemländer. Det är samma visa på repeat varenda gång, Sd vill hjälpa i hemländer men så länge man inte har en plan så är det bara en undanflykt för att slippa hjälpa. Dessutom vill de minska biståndet.

Och Jomshof säger i debatten på www.svt.se/nyheter/val2014/sd-sagar-mp-s-overenskommelse-helt-fel att han inte har något emot att utvisa ett barn som bott här nästan hela sitt liv, kanske i 10 års tid, till ett land där barnets enda koppling till är ett medborgarskap och i bästa fall några släktingar barnet inte minns. Hur humant är det? Totalt samvetslöst.

Errol, nej jag uttalar mig inte känslostyrt. Bara finner att sverigedemokraternas politik faller på sin egen otydlighet. De säger en massa men förklarar inte HUR.
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-01-23 11:26:58 följande:
    Som en hel del andra politiska partier...

Jaså? Som vilken fråga till exempel?
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-01-23 11:32:37 följande:
    Spelar du dum nu eller?

Standardsvaret från de på högersidan när man vill syna era påståenden..
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-01-23 11:49:35 följande:
    Kommer ju från någon som inte kan diskutera vettigt. Jag har inte sett något matnyttigt från dig någonstans.

Du/ni fortsätter på samma nivå. Jag vill veta HUR Sd vill hjälpa folk i sina hemländer, de säger bara ATT de vill göra det samtidigt som de vill sänka biståndet. För de flesta är detta helt orimligt och Sd behöver svara på hur de tänker att det ska fungera. Jomshof sa i dagens debatt i SVT att han inte har något emot att utvisa ett barn som levt här hela sitt liv, till ett land som barnet inte känner till eller känner någon som helst samhörighet med. Barnet är svenskt men har en annan hudfärg och dubbla medborgarskap, det räcker för Sd att skicka ut dem.

Så för att ännu en gång vara "matnyttig":

1. HUR vill Sd hjälpa "på plats", det har jag hittills inte hört eller sett något konkret om.

2. Hur respekterar man barnkonventionen genom att utvisa ett barn som bott här i 10 år och inte känner till någon annan tillvaro?

Min gissning är att du/ni inte kommer att svara, i enlighet med hur ni brukar göra när man synar era kort. Det visar bara på vilken nivå Sd och dess förespråkar ligger, allt fokus ligger på att hålla uppe PK-fasaden. Synd att Maria Ferm inte ställde Jomshof mot väggen och ifrågasatte det jag undrar, det skulle ha blivit ett intressant svar.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-23 12:12:07 följande:
    Skulle bara barnet utvisas? Utan sina föräldrar? Det vore ju elakt men vanligtvis får väl hela familjen åka?

Nu var det barnen som diskuterades i SVT. Du vet, ensamkommande flyktingbarn?
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-01-23 12:18:10 följande:
    Du behöver inte kalla mig ni och då jag inte är Sverigedemokrat har jag inte riktigt satt mig in i deras plan.

Jag är inte heller politiker.

Men planen lär väl vara som idag, skicka ner pengar till grannländer och landet i sig och se till att det kommer fram hjälp som det görs idag, bara det att man begränsar invandringen till Sverige och höjer bidragen ner istället. Det är bara en gissning från min sida. 

Jag har sett en politiker uttala sig angående din sista sida, jag tror ju att den personen talar i för egen del och inte för ett helt parti. För den delen har jag inte sett någonstans.

Jag har aldrig sett det påståendet att man skulle börja skicka ut folk till höger och vänster, låter som rena rama lögner. Däremot så är jag helt med på att skicka ut grova brottslingar, man har förverkat sin rätt när man ger sig in på den kriminella banan.

Fast den biten har ju även moderaterna lagt fram, så det är ju inte enbart en SD fråga.

Och om du inte har en aning om vad du pratar om eller stödjer partiet, varför ens lägga sig i..?
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-01-23 13:52:27 följande:
    Som om du har allas partiers agenda klar för dig! Sluta du gör dig bara till åtlöje.

Så det är bara personer som stödjer SD som får debattera här, jag har nog missuppfattat det isåfall.

Jag kritiserar Sd, det är jag insatt i. Och du raljerar över "så är det i alla partier" och sen hittar på nån historia när jag ställer dig mot väggen eftersom du vägrade svara efter att ha lagt dig i.
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-01-23 14:58:19 följande:
    SD vill inte sänka biståndet. Man vill höja det med 1 miljard. Idag stjäl regeringen pengar från just biståndet och lägger det på invandringen till Sverige.

1) Man vill hjälpa på plats genom att öka biståndet till UNHCR som står för den hjälpen som efterfrågas. Har du verkligen missat det?

UNHCR skriker efter pengar och Sverige minskar biståndet till samma organisation för att kunna föda flyktingsmugglare och de människor som tar sig till Sverige. Samt att man göder och föder hela flyktingindustrin inklusive Bert Karlsson.

www.svd.se/opinion/brannpunkt/sverige-bor-ge-mer-pengar-till-unhcr_7289573.svd

Hjälp fler flyktingarVi tror på en effektiv och human flyktingpolitik till hjälp för de behövande. Sverigedemokraterna ställer sig bakom asylrätten men önskar eftersträva att flyktingar så långt det är möjligt ska erbjudas hjälp i närområdet. I riksdagen är Sverigedemokraterna det parti som vill lägga mest pengar på att hjälpa flyktingar i sina närområden. Det är i tredje världen flertalet av världens flyktingar befinner sig och det är där hjälpen behövs. Genom att inrikta resurserna på att hjälpa flyktingar på plats kan vi bidra till rädda fler liv och hjälpa fler än vad vi gör idag.sverigedemokraterna.se/var-politik/vara-viktigaste-fragor-2/invandring/

Äntligen någon som kan debattera seriöst. Jag är inte så insatt i sittande regerings biståndspolitik mer än att den har kritiserats.

Men att göra det lätt för sig och skänka pengar till andra löser ju inga problem på plats, människor måste få ha någonstans att ta vägen när krig och katastrofer gör närmiljön omöjlig att leva i.

Till och med UNHCR´s talesperson för norden säger att det inte räcker, människor behöver någonstans att ta vägen också.

www.svt.se/nyheter/sverige/unhcr-sd-losning-for-enkel

När den organisation som ska få "mycket mer" pengar säger att det är fel lösning, då är det VÄLDIGT fel lösning. Sverigedemokraterna vill göra så lite som möjligt för flyktingarna, det är närmare sanningen.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-23 15:12:27 följande:
    Jag väntar fortfarande på att SD ska visa stöd för någon hjälporganisation, eller starta en egen insamling för krigsdrabbade, svältoffer eller liknande. Märkligt tyst där för ett parti som säger sig vurma för "hjälp i närområdet".

Men så vet vi ju alla att det är tomma ord.

Ja precis, det är mycket ord. Det är inte för inte som Sd kallas PK-partiet nummer ett!

Det är samma sak med deras "avstånd" från rasism, nolltoleransen är bara en pinsam bekräftelse på det. Ett parti som tar avstånd från rasism behöver ingen nolltolerans, denna nolltolerans följs dessutom inte vilket urholkar det ännu mer.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?