Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Sverigedemokrat - 100 människor kan få återgå till ett helvete för 1 av dem kan ta med sig det hit.

Övriga - 100 människor kan få komma hit ifrån ett helvete och om 1 av dem tar med sig det hit så beivras det.

Där ligger nog skiljelinjen.

• Digestive

Sverigedemokraterna - det finns en risk för att människor uppger falsk ålder, därför ska ingen få chansen att fly ett helvete.

Övriga - ibland uppges fel ålder, det händer, när så många flyr ifrån ett helvete.

Sverigedemokraterna - nation > liv.

Övriga - liv > nation.

• Digestive
    Naranjos skrev 2014-01-22 18:26:57 följande:

Försiktighetsprincipen nämns i artikel 191 i fördraget om Europeiska unionens (EU) funktionssätt. Den avser att säkerställa en hög nivå av skydd för miljön tack vare förebyggande beslutsfattande vid risk. I praktiken är dock principens tillämpningsområde väsentligt vidare och omfattar även konsumentpolitik, EU-lagstiftning om livsmedel samt människors, djurs och växters hälsa.

Nedan enligt Wikipedia:

“Alla som bedriver eller avser att bedriva en verksamhet eller vidta en åtgärd skall utföra de skyddsåtgärder, iaktta de begränsningar och vidta de försiktighetsmått i övrigt som behövs för att förebygga, hindra eller motverka att verksamheten eller åtgärden medför skada eller olägenhet för människors hälsa eller miljön. I samma syfte skall vid yrkesmässig verksamhet användas bästa möjliga teknik. Dessa försiktighetsmått skall vidtas så snart det finns skäl att anta att en verksamhet eller åtgärd kan medföra skada eller olägenhet för människors hälsa eller miljön”.

Försiktighetsprincipen i ekonomiska sammanhang innebär att kostnader (värderas högt) bokförs så tidigt som möjligt (avsättning för vissa förväntade kostnader) medan intäkter (värderas lågt) bokförs så sent som möjligt, det vill säga först när de realiserats. Avsikten med principen är att ett företags affärsredovisning skall visa en försiktigt realistisk ställning.

Vad har då denna korta genomgång av försiktighetsprincipen med SD och läsare av detta inlägg att göra. Inte så mycket – men det är ett ord som gnagt i mitt medvetande en tid och jag har funderat på varför Försiktighetsprincipen, som tycks vara så viktig när det gäller miljön inte tillämpas vidare. T.ex. i diskussionen om invandring:

Förebyggande beslutsfattande vid risk. Görs det över huvud taget någon riskanalys vid Migrationsverket vid beslut om uppehållstillstånd?  Gör lagstiftaren någon riskanalys? På den frågan kan man tyvärr konstatera att så inte förefaller vara fallet.

I så fall hade vi inte haft några potentiella självmordsbombare i Sverige. Inga Jihadister och sannolikt ett litet fåtal islamister och personer villiga att åka på träningsläger för Jihad, strida för Al Shabab i Somalia eller islamistgrupper i Syrien. Vi hade inte haft någon ”Guantanamo-svensk” och vi hade definitivt inte haft en våldtäktsepidemi och legat två i världsstatistiken på området. Inga bilbränder, ingen stenkastning mot brandkåren, inga överfall på brevbärare, poliser, väktare, väldigt många färre fickstölder, åldringsrån, provocerat våld etc.

Jag kan bara dra slutsatsen att när det gäller att skydda skog, mark, vattendrag, växter och djur – då gäller försiktighetsprincipen fullt ut. Kan inte säkerheten garanteras, får inte processen fortsätta då den anses farlig för miljön, för människor, djur och växter.

Ett större hot mot människor i Sverige är dock en invandring av islamister och blivande sådana. Om försiktighetsprincipen skulle appliceras på invandringen skulle vi egentligen inte ta risken att ge muslimska män uppehållstillstånd i Sverige alls och som ett minimikrav, inga permanenta dito förrän efter en lång inkubationstid. Medborgarskap skulle endast beviljas efter flerårig bosättning och prickfri vandel.

Regering och riksdag har en skyldighet, såsom ”anställda” av folket att skydda sina väjare och sitt folk från risker, kända som okända. Därför har vi t.ex. ett försvar (nåja – det är inte så mycket bevänt med det längre men det är en annan diskussion), poliser – varav för många papperspoliser, brandkår, väktare osv. Dessa skall på olika sätt skydda oss från skada genom att gripa brottslingar, släcka bränder, skydda näringsidkare och privatpersoner.

Regering och Riksdag har svikit sitt uppdrag. De förefaller fullständigt likgiltiga och har inget som helst intresse av att skydda den befolkning som valt dem till sina poster. Fullständigt likgiltiga över den otrygghet Mena-invandringen har inneburit och fortsätter att innebära och de ofantliga kostnader som följer i dess spår.

Oviljan att skydda sitt eget folk tror jag med nödvändighet till slut kommer att resultera i att dessa politiker skiljs från sina uppdrag och en regering villig att axla detta stora ansvar träder in i dess ställe. Idag finns det bara ett parti med sådana ambitioner. Det är tragiskt.

Värsta sortens smet.

Inget heligt finns för sverigedemokrater.

Nog såhär som upphovsmakarna till den senare våldtäktsrubriceringen tänkte; här ska Sverigedemokraterna ha lite valsmör!

Sverige har relativt skyhöga våldtäktsanmälningar då tidigare rubriceringar som "sexuellt utnyttjande" och så vidare, bland vad övriga Europa delar in som olika former utav "sexuellt våld", numera ingår i rubriken våldtäkt. På det så finns det en helt annorlunda anmälningsplikt i Sverige samt en överlag hög anmälningsvilja.

Allt sådant - kan dra åt skogen. För här ska Sverigedemokraterna vinna röster. Våldtäktsoffer kan sluta gnälla för såhär har de nya reformerna tänkt användas - för att peka ut immigranter och kalla hela fenomenet för en "våldtäktsepidemi" eller "våldtäktsvåg".

SÅ JÄVLA ÄCKLIGT!!

Kräks

"Stolta svenskar."
  • Digestive

Sverige visar extremt låg intolerans mot sexuellt våld, rubricerar det mesta som våldtäkt och har ritkigt hög anmälningsvilja = för en Sverigedemokrat; BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU ut med immigranterna, låt dem inte komma hit!

Som att sticka systern rakt i bröstet.

Skäms inte folk!????!

Kan sänka det våldtäktsanmälningarna med ett handsvep. Bara att införa "sexuellt utnyttjande" och så vidare, avslå anmälningsplikt och dylikt, avveckla kvinnojourer och sedan låta offren sitta tysta om saken.

LÅTER VÄL BRA, KÄRE SVERIGEDEMOKRAT?

Finns det något mer sjukligt stört att hitta i denna propagandamaskinen?

"Sverige på andra plats för våldtäktsanmälningar." Fy, fy vad dåligt! Usch - bort med skiten. Här ska våldtäkter hamna under mattan lika effektivt som i alla andra länder.

Kanske inte så konstigt att samtyckeslagen inte står så populär bland Sverigedemokraterna. Oj, tänk när den förs in!!!! Tänk vilken VÅG av våldtäkter det stundar då, en riktig pandemi!! Panik och helvete, och fy fan för alla immigranter det säkerligen beror på då med.

ÄCKLIGT!!

• Digestive
    effemgea skrev 2014-01-22 20:39:19 följande:
    Tack för redovisningen.

Lite drastiskt skulle man kanske kunna påstå att en hand för munnen är ett innovativt sätt att slippa höra fler nej och att motivera handen utifrån att han trodde att kvinnans nej betydde ja som en del i ett rollspel och att han därför ville ge henne tillfredsställelse av lite dominans en fantasifull efterkonstruktion.

Tydligen kommer domen att kunna få konsekvenser för lagstiftningen. Själv är jag inte så säker på att det verkligen behövs en ändrad lagstiftning utan snarare att domstolarna inte söker efter skäl att få ett nej att inte vara ett nej. Antar att åklagaren kommer att överklaga till hovrätten.

www.expressen.se/kvp/efter-valdtaktsdomen--nu.../
    Ja men visst, vad fan som helst liksom - bara offren håller tyst så att det inte syns i statistiken senare. Liksom bara det Sverigedemokraterna bryr sig om, att vinkla en situation som kvinnor har fått kämpa för.

I BBC, alltså i andra länder, så har de klart för sig att Sverige har en helt annan rubricering för vad som klassas som våldtäkt. Svensken verkar dock för blåst, ärligt talat.

I Sverige så anmäls våldtäkter i stor utsträckning för att människor bryr sig, för att det finns en kristallklar anmälningsplikt och för att sexuellt våld har fått en väldigt låg tolerans i Sverige och hamnar därmed lättare under rubriken våldtäkt - och det här spottar Sverigedemokraterna på, med nöje.

Äckliga svin. Fy fan alltså.. "Stolta svenskar." Helvete, skulle kunna spotta, spotta och spotta - tills de fick kravla sig ut.

Som att kniva sin syster - och två gånger om hon har råkat ut för en våldtäkt.
  • Digestive

Kan som svensk ärligt talat kräkas på det här lågbudgetkalaset Sverigedemokraterna och de maskar som har krälat upp i deras spår och som på allvar tror att de har fått vindar i seglen med sin garderobsrasism.

Ingen utav er når upp till knäna på en stolt svensk. Sitta och äckelförvrida vad Sverige har lyckats med i våldtäktsfrågor och kalla det för en "våldtäktsvåg", peka ut immigranter som boven för detta "hemska" (som svensken fucking ska stå stolt för!! ) och fan vet allt.

VIDRIGT!!!!!!!!

åpäh öihqjkamw,se.

• Digestive
    Naranjos skrev 2014-01-22 21:45:56 följande:
    Du måste ha en hel del otur när du tänker. Källa på att SD önskar mildra nuvarande sexualbrottslagstiftning? Enligt kvinnojourerna (som citerar Brå) anmäls endast 10-20 procent av alla sexualbrott i Sverige. Menar du att det är för mycket? Skall det anmälas mindre för att du skall slippa höra talas om eländet?
    Själv skulle jag gärna se att 100% anmäls och att förövarna får sitt straff. Har du en annan åsikt är du välkommen att ventilera den här. Jag skall inte kritisera dig för den åsikten i så fall, även om jag nog tar mig friheten att förvånas över att sådana kvinnofientliga åsikter fortfarande frodas..
    Halmgubbar fungerar säkert.

Källa på att den här skribenten har påstått något sådant?
    Vad i helvete har antalet oanmälda sexualbrott med saken att göra?
    Haha, givetvis önskas det 100% anmälningar - då har ju immigranterna skapat en JÄTTESTOR våldtäktsvåg. Skrattande

Sitta och förvrida statistik och sedan tro att det finns en spottstyver att komma med. Obestämd Sågar sådant här vid anklarna.

Hur känns det att peka ut och förvrida en svensk stolthet till någonting fruktansvärt och hemskt? Tror våldtäktsoffren ställer sig på rad för att tacka Sverigedemokraterna och för denna insats.

Varför inte bara gå ut och pissa på våldtäktsoffer? Förstår inte riktigt skillnaden. Eller jo, det ger inga röster till Sverigedemokraterna. Men att pissa på dem direkt hade väl ändå känts bättre? Eller vad tror vederbörande att denna gör med sådan här skit egentligen?
  • Digestive

"Varför hatar folk SD?"

Just det här, när små usla svenskar sitter och förvrider dyr och helig statistik och vid avslöjande inte har kurage nog för att göra annat än att stå upp för uselheten.

Bedrövligt. Hoppa runt, fäkta med armarna, kliv för fan på varandra - men ingen av dessa ynkliga svenskar kommer upp till knäna på en stolt svensk.

• Digestive
    effemgea skrev 2014-01-22 22:07:56 följande:
    Jag tror att alla är medvetna om varför våldtäksstatistiken här är så hög vid en internationell jämförelse.

Att somliga sverigedemokrater trots detta använder den som ett slagträ i kampen mot invandring förvånar väl egentligen ingen.

Internationellt sett har vi en lagstiftning som i större utsträckning utgår från den som utsatts för brottet och relativt sett är det inte lika skamligt att ha blivit utsatt för en våldtäkt här som i många andra länder, vilket sannolikt innebär att mörkertalet är lägre, det vill säga att andelen våldtäkter som anmäls är högre.

Jag skulle nog vilja påstå att SD:s intresse för våldtäkter har en påtaglig slagsida mot ursprunget på gärningsmannen och ett lika påtagligt ointresse för offret.
    Ja, det verkar inte finna någon botten för en del. Det kan fan ljugas om precis vad som helst i det lägret, inget heligt där inte.

En annan skulle inte ens traggla efter lik så djupt som dessa människor sjunker. Får sån avsmak..
  • Digestive
    Naranjos skrev 2014-01-22 22:32:04 följande:
    Kom inte och snacka med mig om våldtäktsoffer. Jag har en nära släkting som blivit våldtagen, jag har en lite avlägsen bekant vars vän blivit våldtagen och mördad och jag har en hyfsat nära bekant vars syster blivit våldtagen och mördad. Alla tre var överfallsvåldtäkter. Två gärningsmän sitter inne, min nära släktings våldtäktsman greps aldrig. 
    Jag skall inte tråka ut dig med männens etnicitet, men du kanske kan gissa. Jag kan namnge två av dem. Våldtäkt är enligt min uppfattning ett brott i nästan i paritet med mord och dråp, vilket borde straffas hårdare än alla egendomsbrott och absolut hårdare än de flesta våldsbrott som inte leder till döden.

En stor anledning till de många överfallsvåldtäkterna är den höga invandringen från vissa länder. Tror du inte på det har du huvudet så långt nere i sanden att du riskerar att kvävas om du inte får upp det snart.
    Ja, världen går att beskåda genom fönstret. Hjärta Det finns inga hemligheter kvar nu, allt har blottlagts. Vederbörande har levt en stund, färdigt nu. Har flertalet berättelser och härkomst utav blandade slag, totalt irrelevant. Det har knappast gjorts rätt för att det finns offer att lyfta fram som snyftkort.

Det som dock skiljer - ena sidan hanterar siffror som Sverige ska blänka och glänsa med, som en skymf för Sverige och som ett ok att överhuvudtaget behöva förknippa Sverige med. Allt för att propagera emot immigrationen, som tydligen inte kan göras på vare sig ett ärligt eller ett smakfullt vis.

Vad ska det med trampas på för sakens skull? Kanske vrida lite på lite andra siffror.. det här kanske inte drabbar våldtäktsoffer så hårt ändå. Nog kul för dem att åka utomlands och få höra hur den här propagandan speglas tillbaka - inte som ett land där människorna värna om varandra och reagerar därefter, att det därför ser ut som det gör i statistiken, utan för att i Sverige våldtar folk varandra hej vilt.

Hur långt sträcker sig tanken egentligen? Väldigt kul med sådan här propaganda som lär florera långt efter att immigrationen har sänks - för anmälningarna kommer förhoppningsvis inte att minska - och om de gör det så vet alla vilka som ska tackas.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?