Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:32:57 följande:
    Islam är långt mer progressivt än nästan alla andra religioner. Bara så du vet liksom. Medan buddismen tycker att man ska gilla läget, kristendomen att man ska ogilla läget men njuta av obehaget och hinduismen fortfarande pysslar med änkebränning, så förespråkar islam forskning, utveckling och framsteg. Men det gäller kanske inte i din värld?
    Ja, det märks tydligt vilken modern och tidsenlig religion islam är. Inte minst i många av de länder där den är statsreligion. Saudiarabien är ett av världens rikaste länder, men tack vare islam får kvinnor i det landet inte ens köra bil...
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:36:41 följande:
    Precis. Och för att upprepa: antalet dödsfall pga politiskt våld utförda av islamister: 0. Dito för högerextrema: 14. Statistiken är rätt lik i resten av europa också. Men det är klart, man är väl inte rädd för extremhögern om man sympatiserar med dem.
    Var det inte du som försökte läxa upp mig i antalet döda genom att hävda att endast IRA och ETA hade fler civila liv på sina samveten än all islamistisk terrorism genom tiderna? För att sedan bli märkligt tyst när jag presenterade siffror som visade att 9/11 ensamt kostade fler civila liv än vad IRA och ETA tillsammans samlat på sig under årtionden av "kamp".

Så dina siffror ska man nog ta med en nypa salt, för att uttrycka saken milt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:39:06 följande:
    Tja, du tycker ju att andra inte ska få gnälla, så...
    Tycker jag? Intressant, med tanke på att det väl inte är någon i den här tråden, jag själv inräknad, som inte gnäller.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:49:22 följande:
    Mjaha? Och? Finns kristna länder som är precis lika sunkiga. Likaså med buddism och hinduism (vilket iofs i stort sett är Indien, men jag behöver knappast berätta om problemen för kvinnor där va). Sunkiga personer med sunkiga värderingar skapar sunkiga samhällen. Vilket är exakt varför jag är mot SD - de har sunkiga värderingar. SDs kvinnosyn är föga bättre än många av de samhällen som ni vill skrämma oss med.
    Ja, men nu är det inte buddister och hinduer som kommer hit i tusental och i många fall tar med sig förlegade religiösa värderingar hit. SD:s värderingar må inte vara de bästa - men det är de fan inte hos en islamsk förälder som tvingar sin dotter att bära slöja innan hon ens börjat lågstadiet.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:51:50 följande:
    Det står dig fritt att kolla upp siffrorna själv.
    Eller så kan du länka till dem. Det är trots allt du som försöker underbygga en poäng med dem.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-04-11 01:55:55 följande:
    Vatikanstaten är också en av världens rikaste länder och se på kvinnans ställning där...

Saudiarabien är ju kritiserad både av icke-muslimer och muslimer för sin hard core syn. Det är ju inte deras syn som råder bland de flesta muslimer i Sverige. De här riktigt extremistiska muslimerna det alltid pratas om har jag aldrig stött på trots att jag rör mig bland invandrare i stort sett dagligen och har gjort så i många år. Märkligt.
    Vatikanen? Jo, men nu är det inte katolska kardinaler som flyttar hit i tusental. Återkom den dag skolor ser sig nödgade att servera kardinalslaktat kött för att inte stöta sig med skolans katoliker.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-04-11 09:41:29 följande:
    Då tycker du inte att Islam är en speciellt problematisk religion?  Det är mängden du är kritisk mot? Du hade varit lika kritisk om det var katoliker som flydde hit "i tusentals" eller om det var judar som krävde kosher? 
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
    Ja. Religion är ett förlegat koncept. Dock finns det grader i helvetet. Kristendomen är mer kompatibel med Sverige, inte minst pga historien. Om det kan man tycka vad man vill, men så är det.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 00:20:05 följande:
    Old news egentligen, men det är förstås bara "PK-lögner" från "makt-, media- och vetenskapseliten" som vill "förinta sin egen ras/kultur/etnicitet/annat fint nyord för ras" typ.

Hela idén att muslimer skulle föda fler barn är så banal - mellanöstern har knappast en överbefolkning, inte nordafrika heller. Hade muslimerna velat föda sig till världsheravälde hade de kunnat jobba på det i 1400 år, och har trots det inte blivit fler än ens katolikerna. Man ska vara sjukt paranoid för att vara rädd för dem måste jag säga.
    Muslimerna är i storleksordningen en miljard till antalet. Sverigedemokraterna ett antal tusen. I så fall måste man väl vara ännu mer "sjukt paranoid" om man är rädd för SD än om man är rädd för islam?

(Inte ens om man tar med sympatisörer med andra SD-liknande partier i Europa kommer man i närheten av miljarden),
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-12 21:29:31 följande:
    Du har nog missat litet här (och det är en omskrivning för att du missat hela grejen totalt). Feminister vill inte straffa alla män för vissa mäns brott, de vill ändra kulturella normer så att män fostras annorlunda, och inte till att bli tysta, emotionellt tillknäppta machopuckon (och ja, det är en givetvis en generalisering). De vill, så att säga, inte "stoppa invandringen av män", utan de vill "förbättra integrationen av män i samhället". Klart att det inte är en skillnad som är lätt att förstå om stängda gränser är det enda man begriper...
    Ja, fler känsliga mjukisar åt folket. Och färre kvinnor som dras till hårda, tuffa alfahannar.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 00:51:22 följande:

Du förstår väl att muslim per automatik inte är lika med terrorist eller extremist? Och att muslimer inte föder många barn i syfte att ta över världen..?
    Absolut. Detsamma gäller givetvis SD-sympatisörer.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?