Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-04-04 07:36:14 följande:

Ja det måste vara jobbigt för er att en "invandrare" från Rosengård har lyckats så bra och nästan uppnått en sorts ikonstatus. Vi andra lägger ingen värdering i personens utsprung. Där har du skillnaden mellan "nationella" och alla riktiga nationalister.

Och ja, det är sjukt när man inte kan kritisera högerextrema utan att de på amdra kanten ylar högljutt om att minsann vänsterextrema OCKSÅ är dumma. Det är både ansvarslöst och sandlådenivå. "Men det får man väl inte säga i det här j-a landet" eller vad var det nån Sd-företrädare sa?
    Haha, nej, jag har inget emot Zlatan. Han är värd all framgång och helt enkelt en överjävla bra fotbollsspelare. Det är kvällspressens eviga fjäskande för honom jag inte kan med. Det värsta är att det förmodligen funkar också - skriver man "Zlatans PSG" får man säkert fler läsare än om man skriver bara PSG, för vem bryr sig egentligen om en fransk fotbollsklubb? För övrigt är jag helt säker på att om Zlatan hetat Svenne Svensson och bara haft svenskfödda i släkten i över tjugo generationer tillbaka hade det stått "Svennes PSG" och liknande, vilket hade varit exakt lika störande som nu.

Och det här argumentet att "de andra också är dumma" är precis lika vanligt oavsett vad man kritiserar. Prova t.ex. att säga något till Dorian som inte framställer islam i positivast möjliga ordalag så får du se.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2014-04-04 06:53:29 följande:
    Jag tror nog att SD-kramandet är ditt fokus oavsett vad avpixlat kallas.

Det är klart att avpixlat inte blir ett uns mindre fientligt mot Sverige av att kallas för just avpixlat i stället för Ekeroths kloak eller avpissat eller något annat - men det verkar vara allmänmänskligt att ändra namn på något man tycker riktigt illa om, inte förstår eller ibland till och med tycker mycket bra om.

Själv föredrar du ju att kalla mig FMGA trots att detta inte är min signatur och det är ju också rätt vanligt att ni SD-kramare drar till med beskrivningar som PK etcetera om företeelser ni inte förstår eller ogillar.

Jag tror inte att just ditt fokus skulle bli något annat än just SD-kramande oavsett vad man kallar Ekeroths kloak.

Eller har jag fel. Hur ser du på fenomenet att man på avpixlat är så till den milda grad hatiska mot Sverige att man fullständigt förlorat förmågan till källkritik?
    Jag skulle vilja påstå att mitt fokus är okramandet av anti-SD. Syftet med mitt inlägg var dessutom att belysa att även "the good guys" (IRM, Expo och så vidare) alstrar näthat i ungefär samma utsträckning som Avpixlat. Själv håller jag ingen av dessa "nyhetskällor" särdeles högt.

Att du tar illa upp av att jag kallar dig FMGA i stället för effemgea kunde jag inte veta. Jag ska använda mig av den nyare formen framöver, även om jag tycker det ser snyggare ut i text att skriva FMGA. Det blir fel med ett namn som inte börjar med versal. Men nåväl.

Ge ett exempel på det du menar med källkritiken så ska jag svara på din fråga. Läser alltför sällan på Avpixlat för att ha örnkoll på vad de skriver.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2014-04-04 08:59:11 följande:
    Nej då, jag tar inte illa upp om du kallar mig FMGA - jag håller nog med dig om att det ser snyggare ut än den andra varianten.

Vad jag syftade på var artikeln i avpixlad föranledd av CBN:s Sverigebild. Gert har en länk till avpixlatuppståndelsen lite längre upp i tråden.

intressant med paralleller förresten. Jag har aldrig sett mig som feminist,men däremot som antiantifeminist, vilket för många blir detsamma som feminist - men för mig står för att vara okramande antifeminist.
    Jag tycker inte alls så bra om SD som folk kanske tror av mina inlägg i den här tråden. Däremot har jag väldigt svårt för det här utprånglandet av lögner och halvsanningar för att misskreditera partiet, speciellt när SD faktiskt har rätt uppenbara angreppspunkter som man inte behöver hitta på egna argument för att kunna belasta ("järnrörsskandalen" och diverse högt uppsatta SD:ares mindre genomtänkta uttalanden come to mind). Extra pikant blir det ju när samma människor som står för denna retorik blir ilskna över att den andra sidan kör med precis samma taktik om invandrare. Till sist blir det väldigt många skogar men inte ett enda träd.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Och just det, min erfarenhet av Avpixlat förresten: inget som står där är raktigenom sant och ovinklat. Det man måste göra är att gå till den källa de hänvisar till, läsa och tolka denna, och sen anlägga ett perspektiv ungefär mittemellan de båda. Då tenderar man att hamna rätt nära "sanningen", i den mån en objektiv sådan existerar.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Rataxes skrev 2014-04-04 09:14:49 följande:

Hmm, Dispatch Internationals medarbetare berättar sin variant av sanningen för en tokkristen tv-kanal som gör ett reportage och plötsligt är det en oomkullrunkelig sanning?

Lika puckat som om Proletärens rövslickande av nordkoreanska diktatorer skulle rapporteras som "Svensk media hyllar Kim Jong Un".
    Pretty much sums it up.

Jag hatar förresten när man kommer på det engelska uttrycket för vad man vill säga innan man hittar en svensk motsvarighet.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-04 09:40:36 följande:
    Men snälla nå'n, man behöver inte framställa islam i positiva ordalag alls. Men ett ensidigt mobbande av islam och försvarande av kristendom är så korkat och hemmablint att det inte finns på kartan. Vettig kritik är en sak, islamofobi en helt annan.
    Vem säger att kristendomen ska försvaras? Den är ju i princip lika förlegad som islam.

Däremot har den haft stort inflytande historiskt, vilket ger den en viss särställning i det här landet.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-04 10:14:54 följande:

Ok bra så, problemet är bara att Sd och dess lobbyister stör skiten ur sig på zlatan eftersom han inte faller in i mallen för deras syn på människor från rosengård. Därför har det vid flera tillfällen kallat honom för icke svensk. Åkesson kallade honom till och med för legosoldat för sin medverkan i landslaget, pinsamt hur de anstränger sig för att segregera sverige.

Jag kan inte svara för Dorian, det klarar han nog alldeles utmärkt själv. I just denna tråd har det hänt bra många gånger att när jag argumenterar för hur våldsbenägna nazisterna är och att de är på frammarsch i Sverige så blir svaret inte "om det är så, då är det riktigt illa" eller "jag tar avstånd från det" utan "vänsterextrema är största hotet enligt säpo" och "vänstern började" och liknande.
    Jag förstår inte ens varför du tar upp det här med Zlatan, när inget av det jag skrev syftade till att på något sätt utmåla honom som sämre eller "mindre svensk" i och med sitt ursprung.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Stoppa pressarna - till och med en ledarskribent på Expressen anser att det faktiskt finns fall då särbehandling av SD är kontraproduktiv och diskriminerande. Kanske någonting för sjuttiofemman et al att ta till sig...

www.expressen.se/ledare/diskriminera-inte-jimmie-akesson/

• Vitrysk hockeyhjälte

Den som replikerar på ovanstående med något som innehåller ordet "värdegrund" eller något derivat därav har förlorat diskussionen.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?