effemgea skrev 2014-04-04 06:53:29 följande:
Jag tror nog att SD-kramandet är ditt fokus oavsett vad avpixlat kallas.
Det är klart att avpixlat inte blir ett uns mindre fientligt mot Sverige av att kallas för just avpixlat i stället för Ekeroths kloak eller avpissat eller något annat - men det verkar vara allmänmänskligt att ändra namn på något man tycker riktigt illa om, inte förstår eller ibland till och med tycker mycket bra om.
Själv föredrar du ju att kalla mig FMGA trots att detta inte är min signatur och det är ju också rätt vanligt att ni SD-kramare drar till med beskrivningar som PK etcetera om företeelser ni inte förstår eller ogillar.
Jag tror inte att just ditt fokus skulle bli något annat än just SD-kramande oavsett vad man kallar Ekeroths kloak.
Eller har jag fel. Hur ser du på fenomenet att man på avpixlat är så till den milda grad hatiska mot Sverige att man fullständigt förlorat förmågan till källkritik?
Jag skulle vilja påstå att mitt fokus är okramandet av anti-SD. Syftet med mitt inlägg var dessutom att belysa att även "the good guys" (IRM, Expo och så vidare) alstrar näthat i ungefär samma utsträckning som Avpixlat. Själv håller jag ingen av dessa "nyhetskällor" särdeles högt.
Att du tar illa upp av att jag kallar dig FMGA i stället för effemgea kunde jag inte veta. Jag ska använda mig av den nyare formen framöver, även om jag tycker det ser snyggare ut i text att skriva FMGA. Det blir fel med ett namn som inte börjar med versal. Men nåväl.
Ge ett exempel på det du menar med källkritiken så ska jag svara på din fråga. Läser alltför sällan på Avpixlat för att ha örnkoll på vad de skriver.