Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Thomas66 skrev 2014-01-05 23:31:54 följande:

Jag gör sällan tummen upp eller kommenterar andra som är tveksamma den invandring vi har. Jag tittar sällan bakåt i trådar heller, så att det skulle ha hänt många ggr är tveksamt.Om han nu är en riktig rasist/ nationalist så lär han inte rösta på Sd , det vet ju du med. Det kanske är moderaten som sedan blev sosse som nu har blivit Sdare och fortsätter sitt näthat : ).
    Bra Thomas. Dra åt skygglapparna aningens lite hårdare. Det är det som ger vind i ryggen och ingjuter nytt mod i SDare som fungerar på detta vis. Så länge du finns och andra som tänker som du gör här lär den här sortens SDare fortsätta att studsa tillbaka hit som en pingisboll.

Om jag har uppfattat dig rätt lär alltså per definition en person som är rasist inte rösta på SD och därför lär alla som röstar på SD inte vara rasister?

Vi har en person som skriver "SD 2014" flera gånger under varje nick och som talar om hur "negrer" är beskaffade (Negrer är genetiskt programmerade för att...) och sedan kommer en massa nedlåtande exempel och jämförelser med bl a slöa apor. Men enligt din mening är personen inte rasist eller så röstar han inte på SD. OK.

Jag VET att det har hänt dig många gånger. Jag har SETT det. Första gången jag personligen såg dig glatt ta till alla "klokheter" den här personen hade att säga var i tråden där det uppdagades att han hade stulit en ung, vacker, blond kvinnas bild till sin avatar (någon som kände henne irl postade i tråden och bekräftade det en del misstänkte) och kallade sig för SD-tjejen som inte finns. Så sant - som inte finns.

Har poletten trillat ner än? Även om det är svårt att öppet erkänna att du gått på det så många gånger kanske du har en lite känsla för hur den här typen av uppförande från SDare bidrar till att bygga upp den känsla som gör att den avreggade trådstartaren frågar: "Varför hatar folk SD?"
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-06 00:14:57 följande:
    Han är å andra sidan en av världens mest lättprovocerade människor. I klass med mig faktiskt.

Att inte ta åt sig av vad uppenbara rättshaverister skriver är faktiskt inte ens särskilt svårt.
    Jag vet att ni har en konflikt som går en bit bakåt och det är synd att ni inte kan avsluta den.

Jag tycker ändå att det är bra gjort att öht bemöta skiten från "uppenbara rättshaverister" (något jag oräkneliga gånger beskyllts av den uppenbara rättshaveristen för att vara) på ett sätt som minst säger någonting om någonting. Till syvende och sist är vi alla bara människor med ett tålamod som kan ta slut.
  • nihka
    Digestive skrev 2014-01-06 00:26:08 följande:
    Står den här Suffering i direkt anknytning till Sverigedemokraterna eller enbart en anhängare? För den som inte har hållit på lika länge i dessa trådar här. Solig
    Vill inte spekulera. Det är inget som jag vet eller någon jag pratar med via inboxen vet, men följ effemgeas länk ovan så ser du vilka ansträngningar som gjordes och fortfarande görs för att slippa förbli utsparkad oräkneliga gånger.

Tycka vad man vill om Expressens metoder men det skrämde säkert upp en del "tyckare" som har olika åsikter officiellt och inofficiellt och har använt nätet som en ventil för att lätta på trycket. Denna person går dock på precis som vanligt.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-06 00:34:11 följande:
    Men den där rättshaveristen du/ni lägger er energi på, är han verkligen värd den mödan? Personen måste ju vara helt felprogrammerad, alternativt endast ute efter att förstöra. De åsikter han ger uttryck för här skulle förmodligen till och med få honom utesluten ur SVP om han var medlem där. Jag kan i alla fall garantera att inom SD skulle en person som ger uttryck för den typen av åsikter åka ut med huvudet före.
    Jag tror inte riktigt att du har förstått omfattningen av den här personens aktiviteter här. Ta i så du spränger dig och sedan 10-dubbla.

Jag kan svara på den frågan när du varit med om ett par uppenbara sufferingvarv för då kommer mitt svar att säga något annat än det skulle säga idag. De mer subtila försöken att anta olika personligheter tar det mer tid att lära sig känna igen med någorlunda säkerhet.

Det är tyst nu för att *** (anmälningsbart) men efter ett utbrott som igår natt brukar det vara lite lugnare ett tag för att sedan succesivt trappas upp igen.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-06 00:44:57 följande:

Nu har ju ännu inte röstade Sd, så vad en typisk Sdare gillar eller blir glad över vet inte jag.Varför skulle jag bry mig om vad han skriver, det är väl varken mitt eller Sds fel ? Tycker att dom flesta här mest presenterar fakta. Då kan man ju lika gärna påstå att näthataren från sossarna , representeras dig och alla andra på vänsterkanten . Det borde väl tom du fatta hur jävla korkat det är??
    Jag ger upp. Om du fortfarande inte har fattat att du har pratat med typ tomten i olika förklädnader fler gånger än hela släkten har fingrar och tår kan jag inte göra denna information mer lättillgänglig för dig.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-06 00:44:57 följande:

Nu har ju ännu inte röstade Sd, så vad en typisk Sdare gillar eller blir glad över vet inte jag.Varför skulle jag bry mig om vad han skriver, det är väl varken mitt eller Sds fel ? Tycker att dom flesta här mest presenterar fakta. Då kan man ju lika gärna påstå att näthataren från sossarna , representeras dig och alla andra på vänsterkanten . Det borde väl tom du fatta hur jävla korkat det är??
    Du har ju till och med gått på hans eviga trumpetande om att jag röstar på vänsterkanten. Saker och ting blir inte fakta bara för att någon upprepar dem in absurdum. Jag har aldrig talat om vad jag röstar på. Lär dig att skilja på fakta och andras och egna fantasier.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-06 01:12:42 följande:

Jag tror att jag har kommenterat något av den personen, ev något enstaka isf. Men varför skulle jag bry mig om det, är ju inte direkt så att jag har gjort tummen upp om han har sagt neger? Men tycker du att det är rimligt när du jämför alla andra här med honom?
    Inte direkt gjort tummen upp och inte direkt gjort tummen ner heller...

Titta efter igen. Har jag jämfört alla andra här med honom???
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-06 01:18:36 följande:

Haha jag det kan vi ju ta i hand på.

Jepp. Ingen kommentar om de grundlösa påståenden om vad jag röstar på och som du hjälper till att sprida med hjälp av FLs mest bannade skribent. Inte ens ett lite "hoppsan, så långt tänkte jag inte" utan har någon som röstar på ett parti som du gillar sagt något om saken så är det säkert så. Litet självständigt tänkande saknas här.

Vi kan ju börja i den lilla verklighet som rör oss själva och se hur mottagliga vi är för fakta och i vilken utsträckning vi byter ut den mot fantasi för att få en fingervisnimg om hur färdigheten fungerar i ett större sammanhang. Du ligger fett efter kan jag säga. Uttala dig inte om vilket parti eller ens vilket block jag sympatiserar med när du inget vet om saken. Att inte rösta på SD innebär inte att man automatiskt tillhör "vänsterkanten". Är riktigt trött på den här skrönan.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-02 14:49:22 följande:

Rasism rasism rasism rasism....the word has lost it´s meaning.
    Du försvarar iaf rasistiska uttalanden av andra när de påtalas men att kommentera när de från samma person till och med är så flagrant rasistiska med "negerns egenskaper" att man dömer ut sig själv som hjärndöd om man förnekar rasismen ...ja, då plötsligt ska var och en stå för sig själva.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 10:30:30 följande:
    Att kalla Avpixlat för avpissat är ganska barnsligt. Jag kallar ju inte Expo för Inkompetento tex.

Tycker du. Jag tycker "avpissat" är synnerligen målande och det har börjat sprida sig vilket jag hoppas även "fria strider" gör också. Det man sysslar med på de sajterna är att  verbalt urinera på invandrare och ägna sig åt verbalt krig mot invandrare. Särskilt anhängarnas kommentarer är bortom all kritik.

Vad jag har förstått så tillkom en del sajter som "granskar SD" som ett svar på denna bedrövliga kloakretorik som måste förstås i ljuset av att de är just ett svar. Tyvärr välbehövligt, men jag såg gärna att hela skiten läggs ner vilket den förstås aldrig kommer att göra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?