Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Är det inte lite taliban-light över de krafter som SD för med sig? De som är emot talibaner i Afghanistan blir mördade. De som är emot SD i Sverige blir mordhotade. Bara en pytteliten hårfin skillnad mellan talibaner och sverigedemokrater.

Bajsbrygga
  • Velouria

Ännu ett exempel på att sverigedemokrater är emot mänskliga rättigheter, dvs att de är odemokratiska:

www.interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-alla-samlevnadsformer-ar-inte-likvardiga-man-ska-fororda-heterosexuella/

Såhär säger de mänskliga rättigheterna om sexualitet:

"Diskriminering av människor på grund av sexuell läggning, könsidentitet eller könsuttryck står i strid med den grundläggande principen om alla människors lika värde och rättigheter. Sådan diskriminering är förbjuden, uttryckligen eller underförstått, enligt svensk och internationell rätt."
    www.manskligarattigheter.se/sv/de-manskliga-rattigheterna/vilka-rattigheter-finns-det/lika-rattigheter-och-mojligheter-oavsett-sexuell-laggning-konsidentitet-eller-konsuttryck

Ännu ett exempel på att sverigedemokrater inte assimilerat sig i det svenska samhället och även försöker att aktivt gå emot rådande svensk lag.

Bajsbrygga
  • Velouria
    Philipsson skrev 2014-03-29 18:30:57 följande:
    Fast nu är det ju så att det finns yttrande- och tryckfrihet frihet här i landet (även om jag förstår att detta faktum stör dig något oerhört).

Lagar är ju inte huggna i sten, utan kan förändras, om folket så anser. Jag t.ex., tycker fosterfördrivning borde förbjudas. Om vi blir tillräckligt många som tycker så, kommer den också att förbjudas.

Inte heller tycker jag att svensk sjukvård ska hjälpa flator att bli med barn. Sjukvården ska ju vårda/kurera, inte befrukta kvinnors, åtminstone inte så länge de är friska.

Hade jag varit emot yttrandefriheten, såsom SDs pöbel som mordhotar, så hade jag t.ex. varit emot läkaren som var modig nog att våga protestera emot demokratihatarna SD.

Sedan så finns står det ingenstans i yttrandefrihetslagen som säger att ingen åsikt skall stå emotsagd Tänk på det nästa gång du försvarar yttrandefrihetslagen mot ett inlägg som inte attackerade lagen överhuvudtaget.
    Och det är inte bara yttrandefrihet vi har i Sverige, utan vi har ratificerat stora delar av de mänskliga rättigheterna. Vilket verkar störa DIG

Sedan undrar jag hur du kan säga emot dig själv i ett och samma inlägg? Först försvarar du yttrandefrihetslagen, sedan menar du att lagar ju inte är huggna i sten. Det är ju så uppenbart att du försvarar frihetslagar enbart när någon sverigedemokrat yttrar sig, men attackerar samma friheter när de gäller folk som du är emot.
    Bajsbrygga
  • Velouria
    Gert skrev 2014-03-29 17:32:25 följande:
    Det är SD-hatarna som är desperata. Det är bara kolla hur stor den här tråden är. Ni är verkligen rädda för SD:s framgångar, annars skulle ni inte lägga ner så mycket tid och skriva så mycket hatpropaganda mot SD. Det är lätt att hata, men svårare att älska. SD är kärlekens parti.
    Det är sverigedemokrater som är desperata. Det är bara kolla hur stor den här tråden är. Ni är verkligen rädda för Socialdemokraternas framgångar, annars skulle ni inte lägga ner så mycket tid och skriva så mycket hatpropaganda mot oliktänkande. Det är lätt att hata, men svårare att älska. SD är hatets parti.

Jo, jag vet. SD har aldrig varit känd för att ta den svåra (läs rätta) vägen. 
    Bajsbrygga
  • Velouria
    Kinnan skrev 2014-03-29 16:55:28 följande:

Definitionen av nazism är inte att hata judar, utan nazism innebär att man delar upp människor i olika raser där visa raser är "bättre" än andra. Att just Hitler riktade sig emot judar betyder inte att alla nazister gör det, i Ekeroths fall handlar det om muslimer.
    Bajsbrygga
  • Velouria

Hur reagerar man inom SD på fotbollssupportermisshandeln som ledde till döden? Är det inte så värst intressant eftersom det uppenbarligen inte är någon "babbesyssla"?

Bajsbrygga
  • Velouria
    Gert skrev 2014-03-31 19:57:17 följande:
    Jag tycker det är intressantare att se hur antirasisterna inte agerar. Varför demonstreras det inte mot fotbollsvåldet? Och man vet ännu inte vem gärningsmannen är.
    Jag tycker att det är intressantare att se hur rasisterna inte reagerar. Varför demonstreras det inte mot fotbollsvåldet? Och man vet ännu inte vem gärningsmannen är.

Men kan man inte göra som SD - döma i förväg? Jag bedömer att det är en svensk gärningsman.
    Bajsbrygga
  • Velouria
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-01 17:19:16 följande:
    debatt.svt.se/2014/04/01/sd-ar-en-sekt-och-sk.../
    Men det är ju självklart att man inte ska tro på en före detta sverigedemokrat som dessutom är "babbe"!! Han gör ju allt i sin makt att SMUTSKASTA SD. Duh!

(fast jag fattar inte hur humanism och värdekonservatism går ihop riktigt)
    Bajsbrygga
Svar på tråden Varför hatar folk SD?