Inlägg från: Hummelnr12 |Visa alla inlägg
  • Hummelnr12

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-05 12:43:47 följande:
    Då kanske man har lite att jobba med sig själv. Varför kan de inte uppföra sig?
    Ja du hade jag kunnat svara på det så hade jag haft lösningen på problemet. Varför har det alltid funnit ungdomar som inte kan uppföra sig? det har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Det fanns på Rosengård när jag bodde där, det fanns på Holma och på Kirseberg. Det finns i alla städer ungdomar som inte kan uppföra sig. Varför gör de så? revolt mot vuxna? tristess? finner ingen plats i tillvaron, missbrukande föräldrar som inte bryr och man tar ut sin frustration på andra människor, rop på hjälp? eller bara rent allmänt jävelskap? vem vet? vet du?

Efter att ha arbetat med ungdomar i över 20 år så kan jag fortfarande ställa mig frågan varför? eller som när jag arbetade på barnhem varför förgriper sig föräldrar på sina barn? varför väljer man som mamma att ta med sn 1 och halt års gamla son i sina sexuella aktiviteter så när han är 7 år gammal ch placerad på barnhem är så fördärvad i anus att han får ha blöja för att han inte kan hålla avföringen.

Som sagt varför är en bra fråga.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Errol Flynn skrev 2014-03-05 12:43:10 följande:
    Det finns en fritidsgård för de under 18. Men de över 18 står och hänger på torget.
    När får vi se ett aktivitetshus på Lidingö så inte vuxna unga män står och dräller i centrum? Kommer inte hända.
    Återigen jag tycker att formuleringen i den texten är konstig, först skriver de att de kört är under 18 och sen behövs ett aktivitetshus för alla, vilket kanske inte är i sig men formuleringen blir konstig. Sen av egna erfarenheter så kan jag säga till 99% att de som hänger på centrum i Oxie inte är 18+. Så som sagt en mycket konstig formulering.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12

Ber om ursäkt för de förlorade bokstäverna i mitt tidigare inlägg hoppas att det framkommer ändå vad jag skriver.

Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Errol Flynn skrev 2014-03-05 13:05:25 följande:
    Segregation? Ghetton?
    tja när jag bodde på Rosengård så var det väl ungefär 75% svenskar som bodde där i slutet på 70 talet början på 80 talet. Samma med Holma och Kirseberg. Så Ghetto och segregation då vill jag nog inte tala om. Fast det var ju mest arbetarklass som bodde där. 

Ghetto för mig är väldigt värdeladdat och inte något jag står bakom. Men att dessa områden har problem med segregation håller jag fullständigt med om. Men det jag svarade på var frågan om varför ungdomar hittar på skit så svarade jag att det vet jag inte men att ungdomar alltid har hittat på jävelskap.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Digestive skrev 2014-03-05 15:34:20 följande:
    There's no such thing!!
    Vad menar du? hänger inte med för trött :)
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-05 17:39:21 följande:
    Tack! Avskyr när SD-bratsen envisas med att kalla invandrartäta bostadsområden för "ghetton". Skulle någon av oss börja kalla SD-täta byar för "byhålor" skulle offerkofteskriken inte låta vänta på sig.
    Ghetto relaterar jag till Theresienstadt och Warszawa, en bunke personer med ss runor på kragen osv osv. Men som sagt det är lätt att hacka på områden man inte besökt utan bara läst om, vissa falanger har rätt lätt för det. Faktum är att det är ett område på Rosengård det är stora problem med, det är Herrgården, vad inte många vet är att det finns villa område där och bostadsrätter. Men som sagt vi drar hela området över en kam. Eller det är medias bild att dra hela Rosengård över en kam. Vad jag tycker är ganska märkligt är att så fort det står något negativt om invandrare i tidningarna då funkar det vänsterextremistiska drevet för Sd fantaster, men annars så är de fostrade direkt av tjekan och bara ljuger och förvränger, ja förutom Avpixlat då Sveriges motsvarighet till Völkischer Beobachter
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Digestive skrev 2014-03-05 18:21:55 följande:

Nej, menar att tugget låter så ifrån "dem". :::) <-- Shpongle smiley!!
    Aha ja ju så är det :) som sagt trött hänger inte med :)
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Gert skrev 2014-03-08 11:33:25 följande:
    Nu har du fel igen. Svenskar har minst förtroende för dem två rasistiska kvällstidningarna Expressen och Aftonbladet.
    Det roliga med den förtroende kontrollen var att Expressen och Sd hade lika lågt förtroende. Om det inte tom var så att Sd hade lägre förtroende bland folk än vad Expressen hade.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-09 02:16:22 följande:
    Nej det måste det inte. Rasism är bredare begrepp än den som SAOL eller SAOB använder. Läs FNs definition vet ja', det är den som alla medlemsländer ska förhålla sig till.
    Men det vet du väl Dorian att FN skall man skita i en ligt Sdare på denna sida ;) inge annan som bryr sig ju ;) läst igenom en massa sidor en som tidigare påpekat Fn:s stadgar innan och fått det svaret.
    Sällan studsar en termos
Svar på tråden Varför hatar folk SD?