Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-04 23:05:49 följande:
    Jag nämnde inte molotovs överhuvudtaget. Min poäng var att IRM och Avpixlat i grund och botten är av samma skrot och korn och bör tillmätas ungefär samma tillförlitlighet.

Att just du reagerar som du gör på molotovgrejen (dödliga vapen osv etc) är dock lite anmärkningsvärt, med tanke på att det fanns en tid då du talade om "järnrörsbataljon" och så vidare så fort SD kom på tal. Man kan döda folk med järnrör med om man vill.
    Nja, nu skrev väl jag mest att järnrören förmodligen skulle användas som ersättning för den ryggrad som saknas. Jag läser sällan avpixlat och än mer sällan IRM, men jag gick in på bägge nyss. På IRM presenterar sig de som står för sajten med namn medan avpixlat är mer anonymiserat.

En annan skillnad är att det inte är brottsligt att hålla i ett aluminiumrör medan en molotovcocktail kan vara ett dödligt vapen - och en kastad bensinbomb är ett grovt brott.

Men kan du belägga att jag påstått att namngivna sverigedemokrater pucklat på vanligt folk med järn- eller aluminiumrör utan att de gjort detta och dömts för brottet ska jag krypa till korset och be om ursäkt för mitt lallande.

Jag har inget hopp om att personen med molotovcocktailfantasierna ska förstå vad det är hen påstår - men jag tycker ändå att man måste säga ifrån och att det är jävligt olämpligt att trigga hens värsta fantasier om att somliga är grova brottslingar.

Vad gäller sakfrågan så tror jag att du utan svårighet kan se upplägget på avpixlat - en relativt neutral artikel med några krokar på slutet - och sen kommer kommentarerna.

Välregisserat, enligt min uppfattning - och eftersom kommentarerna är den bärande delen av avpixlat, oerhört beklämmande och så fruktansvärt enfaldigt unisont att man undrar hur alla kretiner hittar dit.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-04 23:05:49 följande:
    Jag nämnde inte molotovs överhuvudtaget. Min poäng var att IRM och Avpixlat i grund och botten är av samma skrot och korn och bör tillmätas ungefär samma tillförlitlighet.

Att just du reagerar som du gör på molotovgrejen (dödliga vapen osv etc) är dock lite anmärkningsvärt, med tanke på att det fanns en tid då du talade om "järnrörsbataljon" och så vidare så fort SD kom på tal. Man kan döda folk med järnrör med om man vill.
    Blev inte något riktigt bra svar, ser jag.

Vi hade olika fokus. Du anser att bägge källorna är tveksamma medan jag såg till anklagelsen att personerna bakom IRM kastat molotovcocktails.

Jag kan inte bedöma IRM som källa - jag vet alldeles för lite om den.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-04 23:56:13 följande:
    Fast är det så konstigt? De följer partimallen - Björn Söder själv kallar ju nominerade till journalistpriset för "kriminella stenkastarvänterelement" (minns inte det exakta uttrycket, men vänsterextremist och kriminell fanns med). Men det är klart, tycker man att alla som kritiserar SD är kriminella blir det väl lätt så att man tror att det faktiskt fungerar så i verkligheten också...
    Jo, jag vet. Men molotovkastarvänstern är liksom falsetten högre på kacklet - och det är en sak om telepatnötterna kallar dig eller mig för stenkastare, en annan när påståendet riktas mot en liten grupp personer som arbetar på en sajt där de träder fram och berättar vilka de är och vad det gör men inte deltar i debatten här.

För övrigt är nog hon - eller hen om man så vill - ett lämpligare pronomen (än han som du använde) för personen som har uppenbarelser om vilka som kastar molotovcocktails. 
  • effemgea
    Philipsson skrev 2014-03-04 22:37:00 följande:
    Nej, på grund av de inte har lärt sig vanligt folkvett. Ungefär som den där damen som satte en tårta i nyllet på J. Åkesson.
    Philipsson skrev 2014-03-05 07:43:58 följande:
    Dömdes de för att ha slagit nån med järnrör eller vad?

Du försvarar alltså terrorism, när den s.a.s. går i din riktning. Föga förvånande. Inte så demokratiskt, nej...
    Skillnaderna i reaktion på tårtattacker är intressant. Cirka tio år innan Jimmie Åkesson fick en tårta i ansiktet råkade dåvarande finansministern Bosse Ringholm ut för detsamma, då blev reaktionerna i media närmast raljerande, DN skrev en ledare där de undrade om socialdemokraterna saknade humor som reagerade på attacken.

Jag tror att tårtorna kan vara jämförbara - och att det väsentliga med dem är att de tyder på att Säpo är lika ineffektiva nu som då.

Vad gäller aluminiumrörsslöddrets eventuella brott så är det en vanlig missuppfattning att åklagare bedömt att rasisterna inte gjorde något brottsligt på Kungsgatan, så är inte fallet, utredningen blev nedlagd eftersom eventuella brott redan var preskriberade
  • effemgea
    Philipsson skrev 2014-03-05 08:59:05 följande:
    Var det aluminium nu? Tidigare har jag alltid hört "järn"...

Det där ärendet är inte utrett och det finns ingen dom. Inte heller i fallet Bildt/Lundin Petroleum/Sudan.  Inte heller i fallet Littorin/sexköp.

Visst är det allvarligt när politiker beter sig idiotiskt. Sd-lirarna kan väl möjligen ursäktas av att de inte ens var yrkespolitiker när det skedde.

Fast vad kan Bildt/Littorin ursäktas av? Eller för den delen nuvarande kulturministern Adelsohn, som klankar ned på skådisen Wollter för att han ägnar sig åt projekt för hemlösas ställning?

Alla inser ju att Sd-hatarna sedan den där filmen med "järnrören" visades, har försökt göra en höna av en fjäder. Vad jag såg var ynglingar i fylllbråk...
    Hmm, har även du börjat med tankeläsningsövningar - eller är det bara ett fall av slapp retorik? Hursomhelst kan du inte veta vad alla inser.

Bara ett fyllebråk?  Nja,  inte kan man ursäkta någon med förklaringen att personen bara var på fyllan. Det handlade om ledande representanter för SD och det är inte det faktum att ligisterna beväpnade sig som är det mest allvarliga - utan de åsikter de gav uttryck för om flickor som horor, om att invandrare inte är en del av Sverige, att de ska passa sig, att de är babbar samt att SD-representanterna sedan medvetet ljög och försökte utnyttja händelsen i partiets rasistpropaganda genom att manipulera inspelningen.

Många inser nog hur bestickande den här händelsen är för SD - såväl nu som när en avfälling från SD lämnade över Ekeroths orginalinspelning till Expressen och vi fick ytterligare ett exempel på SD-sektens lögner
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-05 12:55:40 följande:

Nej du har fel som vanligt. DU förstod inte meningen med MITT inlägg.

Jag gjorde helt enkelt en spegling av ett skrivsätt som du och dina fränder frekvent använder.

Återigen. Det är inte ok att du inte förstår skillnaden mellan fantasi och verklighet, inte när du  anklagar personer för att kasta molotovcocktails.
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-05 18:02:50 följande:
    Och du visar med pinsam tydlighet att du fortfarande inte förstått vitsen av mitt ironiserande.
    Små barn och många sverigedemokrater brukar sällan förstå ironi - och särskilt inte självironi.

Jag uppfattar inte dina inlägg som självironiska, utan mer bokstavligt, det vill säga när du skriver molotovkastarvänstern så ironiserar du inte över det faktum att så många sverigedemokrater kommer med påståenden som kräver existensen av telepati för att vara annat än ockulta berättelser.

Ett exempel. Din beskrivning av varför folk hatar SD här nedan, jag ser inte den som ett ironiserande av sektens telepatiska försök, utan snarare att du tror dig ha skannat folks medvetanden och tror dig ha upptäckt att de är så rädda för SD:s sanningar att de börjar lalla och av hat och rädsla.

Visst, det är ironi - men jag bedömer den som helt oavsiktlig.  Men visst - i ett annat sammanhang skulle skildringen kunna betraktas som en slagfärdig satir över hur sekten tror att omvärlden ser på dem.

Får skriva om ett av mina inlägg för TREDJE gången. Jag kan inte förstå hur detta nedanstående skulle kunna vara emot någon minsta regel, men eftersom något skaver så redigerar jag den för andra gången:

TS frågar: Varför hatar folk SD?

Jag svarar:

Varför hatar folk SD?

Enkelt. De är rädda. Väldigt rädda. För att SD målar upp en nära förestående framtidsvision som får dessa rädda människor att bara vilja blunda hårt, stoppa fingrarna i öronen och skrika "LALALALALALALALALA osv"

SD förstår att dagens svenska invandringspolitik är rent världsfrånvänd och kommer innebära stora negativa konsekvenser på de svenska medborgarna. Jämför gärna med Norge, Danmark, Finland, i andel intagna flyktingar och konsekvenser på samhället.

Vad är folk som gillar SD rädda för?
    Det ena är vad som händer när den allmänna skattekistan är tom. Och alla fortfarande vill ha ut sitt berättigade/rättfärdigade bidrag.

Det andra är vad som händer när den ickesvenska befolkningen blir majoritet och svenskarna en minoritet. SD förstår att sia. SD vet att integrationspolitiken är under all kritik. Därför är det lätt att se en mörk framtidsvision om vårt samhälle.

Det är därför folk hatar SD. För SD:s sanningar skrämmer dem.

What does the fox say? -^^,--,~
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-05 18:03:52 följande:
    Är Stockholm en byhåla? Tydligen många SD-röster härifrån...
    Man måste skilja på andel och antal.

Stockholm är en stor stad och det bor jättemånga människor där. Sett till antal finns det många fler sverigedemokrater i Stockholm är i en byhåla i Skåne, inte desto mindre är andelen sverigedemokrater mycket högre i den skånska byhålan.
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-05 19:10:02 följande:
    FMGA: För det första: Grattis till att ha förstört tråden.

För det andra: Grattis till att ha citerat mitt inlägg från mitten av JANUARI tillsammans med en text som bara en mor skulle älska.

Keep 'em coming!
    Det där förstod jag inte.

Ungefär som du inte förstod varför det det inte var relevant att kommentera Dorians beskrivning av SD-tätheten i en byhåla med att det finns många sverigedemokrater i Stockholm.

Du kan se det som att SD-densiteten i Byhåleby ligger på 17,3 per 100 invånare, medan Stockholm är relativt förskonat från Sverigedemokrater och har en låg SD-täthet.

Nåväl. Jag hoppas att du klarar av att diskutera med fokus på verkligheten fortsättningsvis. Det är inte ok att påstå att folk kastar molotovcocktails.
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-05 20:15:19 följande:
    1 se förra sidan. Se hur den ser ut. Den blev uppfuckad när du citerade mitt gamla inlägg på ett konstigt sätt, kanske kopierade du en kod för mycket.

2 Det kanske inte var relevant för dig, men jag tycker att det var passande att påpeka. Jag förstår dock vad du menar.

3 Oh, if you say so. Jag vet inte var man hittar denna statistik, men jag litar på dig.

4 Snälla du, det där är nästan personangrepp. Så... spegel tillbaka, som de sa i skolan!
    Åh, jag tror sidan överlever med kopian av ditt inläggFlört

Jag hade inte läst det tidigare. Jag tycker det är riktigt roligt. Styckena  "De är rädda. Väldigt rädda. För att SD målar upp en nära förestående framtidsvision som får dessa rädda människor att bara vilja blunda hårt, stoppa fingrarna i öronen och skrika "LALALALALALALALALA" - samt det om rädslan för att invandrarna ska komma i majoritet är centrala anser jag.

Min egen gissning är att folk inte hatar SD -  utan att många i stället ser på partiets anhängare  och framförallt deras åsikter och det sätt dessa framförs på med löje, förakt och en smula medlidande.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?