Varför hatar folk SD?
Att just du reagerar som du gör på molotovgrejen (dödliga vapen osv etc) är dock lite anmärkningsvärt, med tanke på att det fanns en tid då du talade om "järnrörsbataljon" och så vidare så fort SD kom på tal. Man kan döda folk med järnrör med om man vill.
En annan skillnad är att det inte är brottsligt att hålla i ett aluminiumrör medan en molotovcocktail kan vara ett dödligt vapen - och en kastad bensinbomb är ett grovt brott.
Men kan du belägga att jag påstått att namngivna sverigedemokrater pucklat på vanligt folk med järn- eller aluminiumrör utan att de gjort detta och dömts för brottet ska jag krypa till korset och be om ursäkt för mitt lallande.
Jag har inget hopp om att personen med molotovcocktailfantasierna ska förstå vad det är hen påstår - men jag tycker ändå att man måste säga ifrån och att det är jävligt olämpligt att trigga hens värsta fantasier om att somliga är grova brottslingar.
Vad gäller sakfrågan så tror jag att du utan svårighet kan se upplägget på avpixlat - en relativt neutral artikel med några krokar på slutet - och sen kommer kommentarerna.
Välregisserat, enligt min uppfattning - och eftersom kommentarerna är den bärande delen av avpixlat, oerhört beklämmande och så fruktansvärt enfaldigt unisont att man undrar hur alla kretiner hittar dit.