Inlägg från: Kunigunda |Visa alla inlägg
  • Kunigunda

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-08-24 11:36:35 följande:

Vilket boende? Det som Jeaninne inte vill ska byggas?Vad upphör? Arbetslösheten?

De boende som skulle kunna finnas i glesbygd, det var väl det vi avhandlade. Och iom att dessa områden befolkas allt mer så uppstår givetvis också arbetstillfällen.

Jeaninne har påpekat att de såklart ska placeras i bemannade flyktinganläggningar. Om du driver en annan linje får du redogöra för den innan jag kan svara.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-24 12:31:36 följande:

Så börjar väl de flesta som invandrar....i förläggning/asylboende...så jag begriper inte hur du menar där.

Jag är för att man anvisar plats åt de som kommer och ser till att befolka de områden där det är tomt....som jag skrev tidigare..och dä kommer arbeten med automatik uppstå i de kommunerna vartefter det fylls på.

Jag orkar inte medla mellan dig och Jeaninne. Om du inte håller med henne får ni diskutera det.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-24 13:13:46 följande:

Nu krånglar du igen. Känns som att försöka förklara självklara saker för en femåring.

Om man har en femårings kunskap om saker, kan det kanske kännas så. Själv har jag genomgått svensktnutbildningsväsendes alla stadier och för länge sedan lämnat den nivån.
    realist14 skrev 2014-08-24 13:19:03 följande:

Jag kan prata själv och jag och Jeaninne har inget otalt...begriper inte vad du yrar om nu...var det en manöver för att det började ta slut på argument för din del? :)

Här tycker ni olika. Då kan du inte ta mina svar till Jeaninne och anta att de gäller även för din alternativa uppfattning.
    realist14 skrev 2014-08-24 13:21:20 följande:

Så frestande det b lir att dra igång precis alla pk-klychor just nu.

Vad är det du vill komma fram till med detta?

Att folk är folk och att ett par händelser inte kan ses som bevis för hur en hel grupp är. Dessa händelser är inte representativa för den relativt lilla gruppen Tommelillabor, och liknande händelser är heller inte representativa för den mycket mer omfattande gruppen invandrare eller muslimer.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-24 13:18:26 följande:

Det är väl ingen som har påstått, att inte svenska ungdomar kan bete sig så också i en viss ålder..? Att det var just en somaliska som blev offret var nog bara en slump. I min högstadieskola var det en tjock svensk pojke som fick höra "Broilern" efter sig var han gick... lika hemskt det. 

Det vanligaste problemet i svenska högstadie- och gymnasieskolor idag, är dock att de svenska tjejerna får heta "hora" och annat otäckt, som ska anspela på svenskors promiskuitet. Och detta oavsett om just den svenska flickan har någon sexuell erfarenhet eller inte. 

Och vuxna? Det var ju ett gäng vuxna som krossade rutor...

Det du beskriver som det vanligaste problemet i svensk skola idag stämmer ju inte. Sluta upp med din lögnfabrik. Skolinspektionen och SKL är större auktoriteter på detta området än en trångsynt SD-politiker.
  • Kunigunda
    Digestive skrev 2014-08-24 17:02:30 följande:

Hon kan inte bättre än att ljuga och förställa andra människor, det är genomgående för sverigedemokrater som kampanjar på samma vis - som aktiv politiker så har hon det säkert som uppdrag till och med.

De är en sämre sorts svenskar än den gemene, bevisligen.. svart på vitt, alla dagar i veckan, kan det bevisas. Det går inte ens att argumentera emot detta med den mest välslipade retorik - skev propaganda riktad mot människor, sysslar sverigedemokraten med, och det är deras unika signum bland de etablerade partierna och det talar för vilken sorts människor det handlar om här.

Man är inte bättre än vad man gör sig till och det gäller även en sverigedemokrat.

Den här är intressant tycker jag:

www.som.gu.se/digitalAssets/1429/1429248_bok-58.4-vem---lskar-sd-sannerstedt.pdf
  • Kunigunda
    Digestive skrev 2014-08-24 17:44:40 följande:

Fyll gärna på med tankarna du får utav rapporten. Läser men det är en del att ta in.

Unga, missnöjda, lågutbildade, ensamstående män utgör basen. SD-sympatisörerna avviker som extrema i flera frågor än invandring. Som författaren själv frågar sig: hur anpassade är egentligen SD:s väljare till det svenska samhället?
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-24 17:46:16 följande:

Visst..jag är som sagt inte hundra på att just du sagt så tidigare, men många gör det.

Särskilt intressant att SD-sympatisörer sticker ut med låg tillit till såväl politiker som medmänniskor.
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-08-28 17:55:41 följande:

Det där var lite roligt ffaktiskt. Legitimerad pajas och clown?

Dessutom länkar jag ovan en rapport från GU som visar att SD-väljaren är extrem i flera åsikter och således inte är särskilt väl anpassade till det svenska.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?