Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-02 21:46:39 följande:
    Japp. Och hur moderniserar man en civilisation bättre än genom att öka och öka och öka inflytandet av världens modernaste religion (läs islam)?
    Efter vad jag har förstått så finns det visst muslimer som menar att SD:s avsky för islam bottnar i att de innerst inne vet att muslimerna har rätt.

Själv är jag skeptisk till bägge religionerna, visst vi har religionsfrihet, men religiösa rörelser och ockulta företeelser bör ha ett mycket begränsat inflytande på samhällsutvecklingen.

Skulle jag vara tvungen att definiera något genuint svenskt så är det att vi kommit längst i världen bort från vidskeplighet och religion och i ett sekulariserat Sverige passar inte SD eller fundamentalistisk islam in överhuvudtaget.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Samporia skrev 2014-03-02 23:39:28 följande:
    Att du tillskriver din sanningsenliga självbiografi Sverigedemokrater är smickrande, om man dessutom ser till din sidfot så märker man en stor sorg hos dig, att du befinner dig i en vilsen episod i livet och saknar en stark ledare likt Åkesson, något vänstern inte haft sedan Per-Albin. Kanske drömmer du om en Kim Jong Un som ledde dig mer strikt i dina förtryckande tankegångar än den sladder-ryggade gåslever-kommunisten Sjöstedt.

Jag tror dessvärre att din Aspergers och din fixering kring ditt specialintresse Sverigedemokraterna gått way to far denna gång.

Det är ett intressant parti helt klart vilket jag kan hålla med om, dock bör fixeringen som du och många andra vänsterextremister har kring partiet avhjälpas via den allmänna psykiatrin.

Du kanske inte likt sjuttiofemman behöver tvångsvårdas men helt klart tycks det föreligga ett behov av att samtala med utbildade terapeuter även i ditt fall.

Lycka till!
    Men se där! En till! Så roligt!

Är det  du som leder partietts spetsforskning på det telepatipsykiatrin.

Tyvärr verkar dina diagnoser inte vara så träffsäkra - är du säker på att du lindat tillräckligt med aluminiumfolie kring skalpen  så att strålningen du mottar verkligen har rätt frekvens.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-03-02 23:46:14 följande:
    Björn Söder verkar vara alltför novis i världen för att hänga med på sådant, men det den sortens liknelser och det lustiga i dem går nog inte hem hos människor från homofobSD i alla fall.
    Nej, jag vet. Och just därför blev ju Gerts kommentar så rolig.

För övrigt verkar det stråla rätt friskt om SD idagFlört
  • effemgea
    nihka skrev 2014-03-03 00:01:34 följande:
    Snuffering är tillbaka och berättar mer om sin vita värld genom sina projektioner.

Good night, sleep tight and don't let the bedbugs bite!
    Jo, jag noterade detta. Inte så konstigt att hen blir uppeggad när tråden vimlar ev SD-telepater. Det var ju ändå hen och den där gelemänniskan, som jag har glömt nicket på, som introducerade strålkärringstänkandet på FL.

Äras hen som äras bör, typ.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-03-03 00:01:34 följande:
    Snuffering är tillbaka och berättar mer om sin vita värld genom sina projektioner.

Good night, sleep tight and don't let the bedbugs bite!
    Och god natt!

Katten trängs på tangentbordet så det blir för många felslag på detsamma. Dessutom tycks hon mena att jag innerst inne vill stänga av datorn och i stället klia henne under hakan.

Jag tror hon har rätt.
  • effemgea
    Digestive skrev 2014-03-03 00:00:57 följande:

En till? Snarare gammal skåpmat som har lyckats hitta hit, igen. Och ja, skribenten hamnar mitt prick för vad som togs upp tidigare.
    Sent svar, men iallafall.

En fråga om anpassning bara. Jag vet inte hur många inlägg jag fått bortplockade när jag skrivit att den här sverigedemokraten ursprungligen skrev under en viss namngiven signatur och sen återkommit med 1.000 andra. De sista gångerna blev mina inlägg där jag skickade med en länk till ett inlägg på Flashback där hen ondgör sig över de kommunistiska judarna på FL borttagna  med rekordhastighet, efter någon minut bara.

Det skulle väl inte vara särskilt förvånande egentligen att sverigedemokrater som är så nätaktiva också försöker  till att vara representerade bland moderatorerna på FL och att de bedömningar dessa eventuellt gör sker utifrån en värdegrund som avviker från den - tja, den politiskt korrekta.

Som jag ser det så innebär systemet en ren win-win-win-win-situation.

Skribent x får framföra sitt budskap utan att få alltför många inlägg borttagna (åtskilliga från i går kväll är ju kvar) om än under ständigt nya signaturer. Vi som anser att sverigedemokrater ofta är de som är bäst på att visa på hur illa det är ställt inom partiet uppskattar att personangrepp, rasism och fantasifoster blir kvar. Och moderatorerna kan vara stolta över ett väl utfört arbete, budskapet från de bannade nicken ligger kvar, oavsett om de anses signalera ett kraftfullt agerande mot rasism eller alternativt ett förtryck av patriotiska åsikter.

Så, jag försöker undvika  att namnge den här skribenten och bekymrar mig inte alls över att hens psykitriska diagnoser av vänsterextremister ligger kvar. Tvärtom anser jag att hen bara är en av många sverigedemokrater som inte har förstånd att förstå vad som är möjligt att känna till om man inte tror sig ha paranormala förmågor -och de explicita exemplen på sverigedemokraters paranormala aktiviteter får gärna stå kvar.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 20:16:01 följande:
    Eller hur... Som tidigare skrivits, tur att vi har SDs telepatbrigad som kan ta reda på sanningen (host harkel) bara genom att se en text på internet... Drömmer
    De läser mellan raderna.

Jag kommer fortfarande ihåg när en i SD-brigaden hade läst mellan raderna i dina inägg och kommit fram till att du kommit fram till att du egentligen är en Åkessonare och helt sonika bestämde sig för att kopiera ditt nick för att berätta sanningen. Det var en alldeles underbar föreställning, först trodde inte den övriga brigaden på att du kommit ut, de närmade sig försiktigt - och sen alltmer förtjust för att slutligen triumfera över att Dorian PK i kubik konverterat till den sanna tron.

Och sen dök du upp som en torr trist pk-it och punkterade församlingsmötet med att påpeka att ditt nick var kidnappat och den falske Dorian tonade bort.

Faktiskt bland det mest underhållande jag läst på FL - och ett slags mått på hur lättmanipulerad den församlingen varSkrattande
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-03-03 21:59:10 följande:

Katastrof , det kan bli blankröst nu. Men hoppas att ni V- partister tänker lika ? Nu när alliansen fick igenom sin sista skattesänkning tack var vänsterpartiet.
    Nu blev jag nyfiken - vad var det för skattesänkning, egentligen?
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-03-03 23:05:37 följande:

Brytpunkten för en lägre skatt förr 350000kr ( gissar bara) nu 400000 kr. Sedan va det ju bara ett fiasko då dom kom inte och röstade rätt, lite komiskt iaf.
    Jo, jag tänkte att du syftade på brytpunkten. Men Finansutskottet (tror jag det var) röstade igenom att riksdagen återigen skulle ta ställning till nivån på brytpunkten och i nästa omröstning återställdes den till den tidigare nivån.

Klantigt att missa omröstningen - men vissa misstag kan göras ogjorda om man erkänner dem och hittar en metod för att komma runt misstaget.

Det är inte alla som klarar vare sig det första eller det andra steget.
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-04 20:47:55 följande:
    Men igen!! Jag läser inte länkar från molotovkastarvänstern.
    Jag förstå att du inte förstår, men det är en rätt grov anklagelse att påstå att att de fem personer som träder fram som ansvariga för "INTE RASIST, MEN..." kastar molotovcocktails.

Du far ju runt här i tråden med den ena anklagelsen efter den andra baserad på din tro på din telepatiska förmåga.

Jag tycker mig minnas att du skrev att du hade PK-bekanta. Du kan inte be någon av dem att ta sig an dig en liten stund och förklara vad det är du påstår att personerna bakom "INTE RASIST, MEN..." gör.

Rent generellt är det ytterst märkligt att så få i SD-sekten kan skilja mellan fantasi och verklighet. Jag undrar om inte avpixlat och de andra hatsajterna slipar bort de lilla förstånd besökarna hade innan de fastnade i rasistträsket.

Mototovkastarvänster, det tar nog priset hittills som den obehagligaste uppenbarelsen från en sektmedlem. Skulle du påstå det på allavar i verkligheten utanför FL vore det åtalbart.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?