nihka skrev 2014-02-25 21:58:30 följande:
Så när alla slutar vara rädda så de kan börja "förstå" så röstar de på SD, eller måste man "förstå" först?
Har det här någonsin hänt i svensk politik tidigare att nästan hela väljarkåren, medier och alla andra partier inte "förstår" pga av rädsla och vänder sig emot ett litet ensamt parti där alla som "förstår" och är orädda finns?
Det låter lite som en film med superheroes, bara några stycken, som tar sig an en främmande invaderande ondskefull makt - the big bad guys in black (media och alla andra partier). De har hypnotiserat hela jordens befolkning, medan superhjältarna har blåa och röda dräkter och ska rädda jorden och dess innvånare från undergång.
Men har detta hänt i verkligheten någon gång?
Så gott som alla sekter fungerar på samma sätt som SD-sekten.
Det finns ett antal fiender som hindrar folkflertalet från att förstå att sekten talar för dem alla, men den dagen ska komma då folket ska vakna och hylla sekten för att den så tappert har stått för sanningen trots ett kompakt motstånd från makten.
Man kan undra vad som kommer att hända med somliga sverigedemokrater efter valet när de går upp för dem att SD fortfarande är ett ganska litet parti med noll inflytande.
Personligen tror jag att det för de flesta bara blir en lättnad, åtskilliga sverigedemokrater vill kanske bara visa sitt missnöje med rösten på SD men är så som alla vettiga människor helt övertygade att sektens inflytande är och förblir i princip noll.
Fast jag skulle tro att spåkärringstendenserna kommer att förstärkas hos en del SD-aktivister efter valet, men det är ju lite kul också, tycker jag. Det om något visar ju på vilken vidskeplig grund en del sektmedlemmar står på.
Någon av dem, minns inte riktigt vem bara, hade ju kommit fram till att du och jag tillhör den autonoma vänstern.
Det är ju bara ett drygt halvår kvar till valet.
Min gissning är att det kommer att bli mycket av den varan innan valet - och än mer efter, då besvikna sverigedemokrater ska få utlopp för sin maktlöshet och frustration.