Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

overdose skrev 2014-02-25 19:13:33 följande:
    Det är det som intervjuarna inte har kunnat undgå, och inte du heller, men ärligen berätta om dina ungdomsförsyndelser.

En flykting korsar sitt spår, typ. just ja, du är ju sverigedemokrat - det är titeln på Sandemoses roman där han introducerade Jantelagen, en roman som inleds, tror jag, med orden "Nu ska jag berätta allt".

Jag behöver inte göra det. Jag är inte partiledare, jag har inte den redovisningsskyldighet som ledande politiker har, oavsett om de heter Juholt, Littorin, Sahlin, Schyman eller Åkesson. jag kan liksom korsa mina spår bäst tusan jag vill och välja vad jag vill berätta.

Det som förvånar med Åkessonfadäsen är varför han inte förmår ljuga med lite finess just utifrån sina egna upplevelser.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-02-25 21:58:30 följande:

Så när alla slutar vara rädda så de kan börja "förstå" så röstar de på SD, eller måste man "förstå" först?

Har det här någonsin hänt i svensk politik tidigare att nästan hela väljarkåren, medier och alla andra partier inte "förstår" pga av rädsla och vänder sig emot ett litet ensamt parti där alla som "förstår" och är orädda finns?

Det låter lite som en film med superheroes, bara några stycken, som tar sig an en främmande invaderande ondskefull makt - the big bad guys in black (media och alla andra partier). De har hypnotiserat hela jordens befolkning, medan superhjältarna har blåa och röda dräkter och ska rädda jorden och dess innvånare från undergång.

Men har detta hänt i verkligheten någon gång?
    Så gott som alla sekter fungerar på samma sätt som SD-sekten.

Det finns ett antal fiender som hindrar folkflertalet från att förstå att sekten talar för dem alla, men den dagen ska komma då folket ska vakna och hylla sekten för att den så tappert har stått för sanningen trots ett kompakt motstånd från makten. 

Man kan undra vad som kommer att hända med somliga sverigedemokrater efter valet när de går upp för dem att SD fortfarande är ett ganska litet parti med noll inflytande.

Personligen tror jag att det för de flesta bara blir en lättnad, åtskilliga sverigedemokrater vill kanske bara visa sitt missnöje med rösten på SD men är så som alla vettiga människor helt övertygade att sektens inflytande är och förblir i princip noll.

Fast jag skulle tro att spåkärringstendenserna kommer att förstärkas hos en del SD-aktivister efter valet, men det är ju lite kul också, tycker jag. Det om något visar ju på vilken vidskeplig grund en del sektmedlemmar står på.

Någon av dem, minns inte riktigt vem bara, hade ju kommit fram till att du och jag tillhör den autonoma vänstern.

Det är ju bara ett drygt halvår kvar till valet.

Min gissning är att det kommer att bli mycket av den varan innan valet - och än mer efter, då besvikna sverigedemokrater ska få utlopp för sin maktlöshet och frustration.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-25 23:27:32 följande:
    SD har stora likheter med JV kan jag tycka... "Vi har sanningen, ni förstår inte att Satan styr världen, men vi är räddningen - men en dag ska ni förstå, och ni som inte gör det - you'll be sorry!!!!"
    Själv tänker jag mer på Maranata som brukade sjunga nå´t i stil men "Maranata heliga de är, hånade av folket..."

Bifogar en länk till ett brandtal av Maranataledaren Arne Imsen där han förklarar att den västerländska kulturen står i lågor. Byt bara ut Jesus kommer mot Åkesson kommer.

• effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-26 08:18:15 följande:
    På förekommen anledning: hur ställer sig Sverigedemokraterna till kolloidalt silver? Någon som vet?
    Efter vad jag kan se i en annan tråd så är åtminstone en av trådens sverigedemokrater övertygad om dess effekt, Min gissning är att SD snarare utgör en grogrund för allsköns kvacksalveri än att sekten föresrpråkar någon särskild metod.

Avseende kvacksalveri kan man nog påstå att sverigedemokrater gillar olika och lika ofta kan förespråka tankeläsning som kristallkulor eller kolloidalt silver.
  • effemgea
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 19:09:26 följande:

Religion?
    Projektion.

Signaturen i fråga tillhör den vidskepligare delen av sekten

Tidigare i tråden har hen haft uppenbarelser om vilka av trådens signaturer som tillhör den autonoma vänstern eller att alla avskyr en viss skribent - ärligt talat tror jag att det är förspilld möda att diskutera med de sverigedemokrater som tar emot information i fantasiform.

Annars är ju anonymiseringen av brottslingar i media ett intressant ämne, men det låter sig inte diskuteras med SD:s tankeläsartrupper som med hjälp av ockulta besvärjelser och ritualer tror sig veta motiven till anonymiseringen.
  • effemgea
    LadyInRed skrev 2014-02-28 20:00:50 följande:
    Eller så förstår man sarkasm först när man blir ett offer för den... Oavsett vad så kommer hycklare och gnidare alltid att gödas av andras okunskap...
    Apropå sarkasm.

Dina svar är ofta av den karaktären att man, läs jag, måste fundera länge och väl för att kunna få en uppfattning om vad du menar.

Det både gillar och ogillar jag med dig.
  • effemgea

Ett återkommande argument från sekten kring Åkesson genom åren har varit att vi inte tar emot riktiga flyktingar, att det handlar om människor som lockas till välfärdslandet Sverige för att få en bättre tillvaro - men att få av dessa egentligen är kan definieras som flyktingar enligt strikta internationella definitioner.

I och med inbördeskriget i Syrien får man möjlighet att syna argumentet - eftersom ingen kan påstå annat än att alla som flyr Syrien verkligen är flyktingar - och föga förvånande lyser argumentet "här har vi riktiga flyktingar, precis sådana som vi ska ta emot, till skillnad från allsköns lycksökare" helt med sin frånvaro.

Med Syrienkrisen hade det funnits en möjlighet för SD att visa att partiet INTE består av tolv lager främlingsfientlighet  och innanför dessa ett svart hål av tankeoförmåga.

Men vad händer - det blir bara det vanliga gnället och det ryggradslöst osjälvständiga sneglandet på andra länder.

Svenskhet serverad som SD-soppa innebär så gott som alltid avsaknad av egenidentitet men i stället har soppan kryddats med ett osjälvständigt ynkligt pipande, typ "Men titta på dom - dom gör ju så, men vi....."

• effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 11:22:12 följande:
    Jag trodde LadyInRed var antiSD? Jag måste missuppfatta henne totalt.
    Nej, det var jag som slarvade när jag läste.

Jag syftade på en av dessa förvånansvärt många sverigedemokrater som argumenterar utifrån uppfattningen att de kan läsa andras tankar. Jag påstår inte att alla sverigedemokrater gör detta, men jag tycker att fenomenet är intressant och rätt talande för nivån på argumentationen från vissa.

Var LadyInRed står politiskt - tja, det skulle man nog behöva vara just tankeläsare för att förståGlad
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-03-01 14:49:04 följande:
    Men det har dessvärre inte bara kommit syrier som flytt från Syrien utan även syrier bosatta i andra länder runtomkring (sen innan kriget) har sett sin chans att få PUT i Sverige. Hittar inte artikeln nu...
    Det är möjligt - det kommer alltid att finnas folk som ser sina möjligheter och utnyttjar system på ett sätt som det inte egentligen var tänkt. Det gäller precis överallt: på jobbet, i skolan, inom politiken, i privatlivet etcetera. Det går inte att bygga mänskliga system som är idiotsäkra - det leder enligt min uppfattning till ett ändlöst och omänskligt regelverk och en byråkrati som är självgenererande.

Det är inte storleken på invandringen som avgör vilken nytta som land Sverige får av invandringen och hur väl invandrarna lyckas i Sverige. Jag tror att det är en av de mest grundläggande mänskliga egenskaperna att man vill vara delaktig på många olika nivåer samtidigt - från familjen hela vägen upp till den övergripande samhällsgemenskap som kan kallas Sverige - och vidare utåt för den delen.

Jag tror inte att det beror på SD:s tankar om att invandringen måste begränsas ytterligare som innebär att så många ogillar partiet, utan att partiets analys av Sverige,av vad som möjligen kan kallas svenskt,är så felaktig.

Något som ledande partirepresentanter har tagit upp är det så kallade unika svenska självföraktet. Tror man att det existerar ett unikt svensk självförakt så har man inte förstått någonting av Sverige - historiskt eller i samtiden.

Och att bygga en invandrings- och integrationspolitik på tron att de existerar ett unikt svenskt självförakt vore fullständigt förödande.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-01 17:25:03 följande:
    I en nyligen gjord Sifomätning visade det sig att Sverigedemokraterna har bäst politik för invandring/immigration, enligt väljarna. Källan kommer från Sifo och statstelevisionen.

pejl.svt.se/val2014/sifo-bast-politik/
    docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AkJ_55UO...#gid=0
    www.svt.se/nyheter/val2014/ny-sifomatning-mod...
    Om du följer dina egna länkar och funderar en smula finns det en viss möjlighet att du förstår vad undersökningen mycket tydligt indikerar - ett alldeles förödande resultat för SD om Sifo lyckats pejla opinionen.

Det var väl 19 procent som angav att de ansåg att SD hade den bästa invandringspolitiken - men på alla andra områden fanns det i princip inte något förtroende alls för SD. Högst på äldrevård, fyra procent, men på övriga områden var det en eller två procent som ansåg att SD hade den bästa politiken.

Undersökningen visar väl tydligt på varför det är så vanligt med uttalanden som "om bara de andra partierna förstod att ta sig an invandringsproblematiken så behövs inte SD" och tacka fan för att detta upprepas i oändlighet -  när inte ens SD:s sympatisörer har förtroende för tokskallarna i partiets ledning.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?