Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-07-25 11:17:22 följande:
    Du är naiv och historielös. Muslimerna har i alla tider försökt utvidga sitt territorium. Nu har de den fantastiska möjligheten, att vi frivilligt släpper in dem och låter dem föröka sig inom våra gränser på vår bekostnad. Vi har blivit jordens dummaste folk.

När de har tagit över här, kommer självklart sharia och regler om omskärelse att gälla alla, även ursprungsbefolkningen.
    En mycket god sammanfattning av SD:s syn på hotet mot Sverige.

Tror man på den ska man naturligtvis rösta på och arbeta för SD eller Svenskarnas Parti - och gör man det inte - så är det viktigt att komma ihåg vad som är SD-sektens egentliga drivkraft.

Tja, sen finns det ju lite hat mot romer, kvinnor etcetera, etcetera.

Tja, är man humanist så kan det vara på sin plats att  markera mot SD, Sveriges variant på Boko Haram och IS.

För att travestera sektledarens tal i Almedalen - Endast Sverige svenska toksekter harSkrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-25 11:37:21 följande:
    Hahahaha...du är så pinsam.

Men det är bra att du, Dorian och Digestive skriver på ett nätforum som detta, eftersom ni ju värvar röster åt Sd!

Alla som är vid sina sunda vätskor inser ju att ni bara kommer med en massa hittepå, lögner och plattityder, att ni inte har nåt att komma med, och resultatet blir att folk som kanske tidigare tyckte som ni, för att de inte hade satt sig in i frågeställningarna, nu inser att det är vi andra som har rätt.
    SåklartSkrattande

Jag kan tänka mig att du tar emot strålning som exakt anger när en person vinns över till SD på grund exempelvis det jag skriver. Du är inte den första sektanhängare som koketterat med en vetskapen.

Och gissningsvis inte den sista heller. ST-sekten har en rätt stor strålkärringsavdelning som tar emot budskap om muslimernas hemska ränker. Och i detta sammanhang kan man ju tänka sig att dina kunskaper om batikhäxor och Metapedia kan komma till sin rätt.

Ja, du Philipsson. Inte är det lätt inte.

Får jag fråga varför ni sektanhängare alltid måste ta skydd bakom andras åsikter.

Påståenden som alla tycker så, eller ingen tycker om dig är ju legio i sektsammanhang.

Tror du som jag -  innerst inne, alltså - att med lite mer självförtroende och självkännedom skulle sektmedlemmen oftare våga sig utanför "pappa SD:s" kilt och upptäcka att världen är så mycket, mycket större än den kan te sig under en kilt.

Ha en bra dag, Philipsson. Solen skiner därutanför och det är betydligt mindre instängt där. Du kommer att upptäcka det om du fattar mod.

Skickar med lite uppmuntran ocksåFlört

"Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-25 13:00:00 följande:
    Men gå så ut då!
    Skulle inget hellre vilja - men vuxenvärlden kan var obarmhärtig och jag kommer inte från jobbet än på många timmar.

Du kommer kanske att göra den erfarenheten själv så småningom - att livet inte bara är en dans under pappa SD:s kilt.

Tänkte underhålla dig med Cornelius vaggvisa, men jag hittar inte originalet på Youtube. Hoppas att du inte blir purken för att det blir en kvinna som sjunger i stället. Det är texten som är det viktiga ändå, att man ska ta vara på den tid man har innan man hamnar i grottekvarnen.

• FDFMGA

Hm, Cornelis var ju hans namn. Lika bra att påpeka detta, så att ingen blir upprörd.

• FDFMGA
    Velouria skrev 2014-07-25 13:24:31 följande:

Vissa har inte kommit så långt i utvecklingen ännu, så jag undrar ifall det du vill förmedla ens är värd mödan...
    Nej, jag vet - men alla har vi väl en barnslig sida i oss.

Och "Lille prinsens" koleriska utfall i den här tråden roar mig mer än vad de egentligen borde.

Annars kan jag rekommendera det nazistiska pekoralet SD-politikern länkar till några inlägg högre upp. "Svensk ungdom" sjunger om hur de ska ta över till bilder av ett Sverige som står i brand och där blonda svenskar fattar fanorna och reser sig som en man. 

Lustigt att en medlem i toksekten länkar till något sektledarna direkt skulle ta avstånd från.

Ha en skön eftermiddag i solen om du har möjlighet att komma ut!
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-25 13:32:11 följande:
    Nåt moderator får väl styra upp det, så att du inte fortsätter att spamma sönder tråden med nonsens-inlägg.
    Men lille prinsen då. Du kallade mig kastrat och FI-älskare och jag hade en stund över och tänkte att du ville leka lite.

Gråt inte mer nu, Philipsson - som min gamla mamma brukar säga:  "Den som sig i leken ger, får leken tåla".

Fråga gärna din mamma och pappa om det är ok att kalla vuxna män för kastrater?

Det är möjligt att du inte fått lära dig betydelsen av "kastrat" än - men det är en man som blivit av med testiklarna.

Vi får väl se om det rensas upp i tråden. Här finns länkar till såväl nazistiska kampsånger som Metapedia - enligt forumvärden är detta inte tillåtet.

Dessutom har rasismen blivit mycket påtaglig i tråden. FL har en policy att inte tillåta rasistiska inlägg, så det vore väl inte helt fel om någon städade undan den bruna sörjan.

• FDFMGA
    realist14 skrev 2014-07-25 17:29:04 följande:
    Men ge mig en kort förklaring på varför enorma mängder människor inte skulle kunna påverka samhället något?
    Underskattar du dem eller idiotförklarar du dem?

Om vi hade flyttat i samma antal till ett arabland, tror du inte vi skulle vilja styra in det landet till att bli lite svenskt då, och skippa de delarna dom vi skulle anse vara medeltid och oacceptabelt?

Hör ofta att det finns inget att oroa sig för på den punkten men förutom ett - haha skulle de göra en stadskupp eller? i en tråd från någon, så har jag inte fått någon förklaring till denna starka förvissning hos så många, men du kanske har en förklaring att bjussa på?
    Jo, jag anser självklart att de kommer att påverka Sverige, i vissa avseenden i en riktning som jag själv inte gillar.

Det Sverige som är mitt land står för tolerans, humanism och frihet från religiöst förtryck - men det är befängt att tro att de som kommer hit kommer som medvetna jihadister (som var budskapet i SD-politikerns inlägg), de kommer hit som flyktingar från förtryck, kanske inte alltid med de värderingar jag skulle önska - men min utgångspunkt är att det är de som ska anpassa sig till grundläggande svenska värderingar som religionsfrihet, jämställdhet och åsiktsfrihet - inte vi som ska anpassa kärnan i det som är svensk demokrati till exempelvis islam.

Jag tycker att det är trist att flyktingmottagandet innebär att antalet troende i Sverige antagligen ökar - men vad är alternativet: Vägrar vi människor att komma hit på grund av deras tro eller politiska åsikter eller deras ursprung, ja då har vi förlorat en del av det som är kärnan i det genuint svenska.

Och för mig ter sig farhågorna om ett Sverige som allt mer anpassar sig till islam fullständigt befängda och egentligen bottnar det väl i föreställningen att alla muslimer är stöpta efter samma mall, en slags rasism som har bytt ut ursprung mot religiös tillhörighet.

Jag tror att vi snart kommer att få se en formaliserad svensk variant av islam - lite sådär behagligt urvattnad och tolerant som en del kristna församlingar i Sverige kan vara.
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-07-25 18:08:42 följande:
    Så i grund och botten påverkar vi dem mer än tvärtom i långa loppet, är det så du tänker?

Tolerans ihop med krav på anpassning är en bra kombo men du håller inte med där?

Ja jag hoppas du har rätt i "befängda", men ser med fasa att samhället ännu inte vet hur de ska hantera problemen i Husby och liknande förorter där de har med småkids att göra, så...........................
    Jag svarar senare i kväll eller i morgon.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-25 18:09:10 följande:
    Är det nåt att skryta med, att du lyckades googla fram det ordet?
    Prinsen på ärtenSkrattande

Nej, det är en nykonstruktion som jag tycker täcker in din ömtåliga framtoning, din koketterande prålighet och din gnällighet samtidigt.
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-07-25 18:08:42 följande:
    Så i grund och botten påverkar vi dem mer än tvärtom i långa loppet, är det så du tänker?

Tolerans ihop med krav på anpassning är en bra kombo men du håller inte med där?

Ja jag hoppas du har rätt i "befängda", men ser med fasa att samhället ännu inte vet hur de ska hantera problemen i Husby och liknande förorter där de har med småkids att göra, så...........................
    Ja, jag håller med men vi kanske inte menar detsamma med krav på anpassning.

Min uppfattning är att det åtminstone historiskt har funnits alltför mycket kulturrelativism som bottnat i svensk självgodhet i vårt bemötande av invandrare, det vill säga att vi inte alltid ställt samma krav på invandrare som på svenskfödda. 

Jag tycker inte att det är fel med krav på anpassning, tvärtom - vi människor är beroende av att vara behövda i en mängd sammanhang, inklusive det sammanhang man ingår i med gemensamma normer och lagar.

Så ja - för mig - och som jag uppfattar det i allt större utsträckning för det svenska samhället - är det en självklarhet att de som kommer hit måste lära sig att "orientera sig" i det svenska samhället och att respektera våra normer och lagar.

I mitt tycke måste integrationspolitikens fokus fortsätta att avlägsna sig från det kulturrelativistiska "Vad kan vi göra för dig?" till en försvenskad variant av Kennedys "Fråga inte vad ditt land kan göra för dig, utan fråga vad du kan göra för ditt land."
Svar på tråden Varför hatar folk SD?