Varför hatar folk SD?
realist14 skrev 2014-07-19 12:40:24 följande:
Men det lustiga är att de som säger så gärna bedömer hela sd-partiet efter vad några enskild idioter gjort ( som fö är utrensade ur partiet till stor del)Kan inte låta bli att le åt logiken.
Om vi begränsar oss till Familjeliv där åtminstone de flesta diskussioner finns bevarade - så skulle jag vilja påstå att det nästan undantagslöst är så att forumets mer resonabla sverigedemokrater aldrig bemöter uttalanden från mindre resonabla och tydligt rasistiska skribenter som åtminstone påstår sig vara sverigedemokrater.
Det finns ett gammalt socialdemokratiskt uttryck "lössen i den röda fanans veck" som syftade på att det var viktigt för arbetarrörelsen att hålla tydligt avstånd till kommunismen.
Vad det är för färg på SD:s fana behöver vi inte gå in på - men för mig som icke-sverigedemokrat så har jag svårt att se annat än löss som kryllar i den fanan.
Det senare tycks också vara något som Åkesson förstått - att allmänhetens bild av SD präglas av lössens aktiviteter. Och om SD någonsin ska ha en möjlighet att få något inflytande så måste partiet komma tillrätta med lössen - och frågan är vad som skulle återstå i så fall.
Frågan om hur mycket invandring Sverige kan klara av - handlar inte nödvändigtvis om annat än ekonomiska bedömningar.