Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-07-19 12:40:24 följande:
    Men det lustiga är att de som säger så gärna bedömer hela sd-partiet efter  vad några enskild idioter gjort ( som fö är utrensade ur partiet till stor del)

Kan inte låta bli att le åt logiken.
    Ja, så kan det säkert vara - men i så fall är det delvis självförvållat.

Om vi begränsar oss till Familjeliv där åtminstone de flesta diskussioner finns bevarade - så skulle jag vilja påstå att det nästan undantagslöst är så att forumets mer resonabla sverigedemokrater aldrig bemöter uttalanden från mindre resonabla och tydligt rasistiska skribenter som åtminstone påstår sig vara sverigedemokrater.

Det finns ett gammalt socialdemokratiskt uttryck "lössen i den röda fanans veck" som syftade på att det var viktigt för arbetarrörelsen att hålla tydligt avstånd till kommunismen. 

Vad det är för färg på SD:s fana behöver vi inte gå in på - men för mig som icke-sverigedemokrat så har jag svårt att se annat än löss som kryllar i den fanan.

Det senare tycks också vara något som Åkesson förstått - att allmänhetens bild av SD  präglas av lössens aktiviteter. Och om SD någonsin ska ha en möjlighet att få något inflytande så måste partiet komma tillrätta med lössen - och frågan är vad som skulle återstå i så fall.

Frågan om hur mycket invandring Sverige kan klara av - handlar inte nödvändigtvis om annat än ekonomiska bedömningar.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-19 14:42:22 följande:
    Sverigedemokrater tror inte att svarta eller semitiska folk föds med någon gen som gör dem mer brottsbenägna. Dock måste man få säga, att vissa KULTURER främjar vissa typer av brott. Och när det sedan dessutom visar sig vara så, att denna typ av brott begås just av personer ifrån denna kultur - ta överfallsvåldtäkterna och gruppvåldtäkterna t.ex. - så måste man ha rätt att strypa invandringen av den gruppen. ÄVEN om varje enskild man i den gruppen inte kommer att våldta någon svensk kvinna, om han får komma in här. För att det är VIKTIGARE att vi skyddar våra egna unga kvinnor än flyktingar från andra länder.

Precis. Din uppfattning är mycket vanlig bland sverigedemokrater och rimligen skälet till att så många anser att SD är rasistiskt.

Officiellt skulle naturligtvis SD aldrig ge uttryck för uppfattningen att enskilda människor från vissa kulturer aldrig ska ha möjlighet att få asyl i Sverige - men inofficiellt...
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-19 18:29:14 följande:
    Det är möjligt att du också ändrar uppfattning - även om detta! - den dag du får en dotter...
    Nej, det gjorde jag inte.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-19 20:05:44 följande:
    När hon blir tonåring då, och hon kommer hem och berättar om hur de utländska killarna behandlar henne i skolan och på discot...
    Hm. Det finns en intressant tråd där en sverigedemokratiskt tänkare formulerat hur han ser på kvinnor som inte röstar på SD. Lite kul för att han som så många andra sverigedemokrater inte kan räkna till mer än tio och intressant för att det finns så många svar från alldeles vanliga kvinnor som har synpunkter på sverigedemokratens "kvinnosyn" och SD.

Jag såg att du kallar dem "batikhäxor" i den tråden.

Det är klart att en flicka kan bli attackerad av sverigedemokrater, kallad batikhäxa eller hora som på Kungsgatan då partiledningen roade sig med att knuffa på småflickor.

Jag får väl ta ett samtal med henne så småningom och varna henne för nattens faror - men man säger ju att blixten aldrig slår ner två gånger på samma ställe. Kungsgatan i Stockholm kanske kan vara en plats där småtjejer inte riskerar att bli attackerade av berusade sverigedemokrater och kallade horor.

Vad tror du?
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-19 20:28:09 följande:
    Jag hoppas att du inte kommer att behöva sätta skrattet i halsen, när din dotter verkligen råkar illa ut... VET du ens hur många svenska kvinnor som blivit våldtagna av svarttaxichaufförer och även en del vittaxichaufförer..? Samtliga utlänningar... Så inte ens om du ger din dotter pengar till taxi när hon ska ut, så går hon säker idag.
    Att vara förälder är inte det lättaste, helst skulle man vilja omge barnen med ett metertjockt skyddande lager bomull - men det vore en aning begränsande.

Nej, jag varnar varken för sverigedemokrater eller invandrare med en taskig kvinnosyn.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-07-19 22:57:10 följande:
    Jisses så komiskt ensidig du är men har alltså en dotter som jag, men du skriver aldrig om familjeliv?
    Batikhäxor är väl de som är förståndshandikappade.
    Din kollega SD-hataren Soran och 2 andra provokatörer började näbba kl. 3 en sommarnatt, huruvida han hade en hora med sig är inte verifierat men invandrare brukar kalla tjejer horor och Soran är en invandrare.
    Hur gammal är din dotter?
    Nja, batikhäxor är en benämning som inte är helt ovanlig inom SD-sekten - även om den är mer använd av dem som är mer uttalade rasister än SD.

Tror du har missförstått händelserna när ledningen för SD babbade på Kungsgatan. Som du vet så dokumenterade peeping-Ekeroth det hela och sen lämnades filmen över till Expressen som kunde visa upp SD-slöddrets aktiviteter för oss alla.

Jag hoppas du varnar din dotter för att det kan finnas sverigedemokrater på våra gator och torg om nätterna. De tycks ha för vara att attackera småtjejer med knuffar och kalla dem hora. Man kan ju tycka att polisen borde ha haft bättre koll på buset.

Hursomhelst. Ser du några figurer som smyger omkring och filmar med mobilerna, samtidigt som de vevar med aluminiumrör och brölar babbe och hora, kan det vara SD:s ledning som har fria aktiviteter på schematSkrattande
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-07-20 00:01:16 följande:
    Fast nu var det inte som du skriver. Enär det inte finns en SD-sekt vet jag inte vad de talar om men jag anar att det handlar om kvinnliga skadliga PK-troll, måhända kolleger till en som skriver här. Nej ledningen var inte där men Soran var där med en man som greps av polisen och vi sett i TV. Sorn var agressiv som alltid emot SD och om "horan" la sig i kunde det givetvis bli en puff. Jag får se till så min dotter inte blir en "hora" hur du gör verkar vara en annan sak. SD brukar misshandlas grovt och är inte kända för våld emot kvinnor, du förväxlar dem med vänstern som misshandlar alla dom inte gillar.
    Dom hade aldrig sina försvarsvapen i närheten av tjejen i väntan på polisen. Har du dåligt minne eller bara lägger till lite?
    Kanske jag som har bra sägs det och kan räkna också.
    Nejdå. Sektledarna knuffade in en liten flicka i en bil och en annan flicka kallade de hora.

Det är synd och skam som toksekten betedde sig. Någon har visst påstått att de alls inte tänkte använda aluminiumrören till våldsaktiviteter, utan att de fått för sig att rören kunde vara en lämplig ersättning för den ryggrad de saknar.

De får vara som det vill med den saken. Hursomhelst blir man förbannad när ligisterna kallar småtjejer horor. Man kan faktiskt inte ursäkta beteendet med att sektledarna är ynkryggar utan ryggrad..
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-07-20 08:30:27 följande:
    Jo men som du själv propagerat någon gång tidigare, man kan inte lasta alla för vad några enstaka personer gjort. Den logiken kan du inte bara applicera på invandrare utan måste rimligtvis även gälla sd.
    Visst, självklart.

Därför varnar jag bara för berusade sverigedemokrater som babbar sig, kallar folk horor och viftar med aluminiumrör i sammanhang där varningen fungerar  som en motbild till enskilda sverigedemokraters bild av invandrare.

Jag är övertygad om att det finns sverigedemokrater som inte börjar knuffa på småflickor som de anser vara horor eller provokatörer eller hotar invandrare med vad som ska hända dem när SD tagit över.

Jag känner ju en sverigedemokrat själv - och jag anser det mycket osannolikt att hon skulle tappa vett och sans i den utsträckningen.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-06-18 00:51:39 följande:
    .
    Uppsala Universitet och Handelshögskolan kom senare fram till 100 om samma sak och den senare skribenten att det blir 250 totalt för samhället. Inget har bestritts och det är stora belopp som vi behöver till annat nu.
    Hm, hur går det med källangivelse till påståendet att Uppsala universitet beräknat invandringens kostnader till 100 miljoner årligen?

Såvitt mig bekant är det där bara en skröna som delas nätnötter emellan - alltså med samma sanningshalt som när sektledarna med darr på stämman berättade om hur elak Soran var mot dem. Man kan undra vad Ekeroth har för hållhake på Jimmie Åkesson som fick sitta kvar i riksdagen medan se andra sektledarna fick gå efter att deras lögner avslöjats.

Apropå Uppsala universitet - så finns det en del inom SD-sekten som tror att den numer avdöda rasistiska lobbyorganisationen Samfundet för nationell och internationell utveckling är detsamma som Uppsala universitet.

Trist att toksekten inte tycks kunna skilja mellan sanning och lögn.

Man jag ju tycka att de borde sjunga Ann Linnets Tusend Stykker i stället för att bröla om horor och tjalalaa om att aluminiumrören bara skulle vara ryggradsersättnng 

"man øver sig og bliver langsomt bedre til at se
    og skelne mellem sandheder og løgne"
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-07-20 16:11:52 följande:
    Det är redan besvarat och börjar bli lika tjatigt som min vännen advokaten är 67 år gammal så jag misstänker  senilitet hos honom.
    Huruvida du är senil eller inte har jag ingen uppfattning om.

Men inte har du angett någon källhänvisning till ditt påstående om att Uppsala universitet beräknat invandringens kostnader till 100 miljarder årligen.

Den här tråden handlar ytterst om svenskens förakt för toksektens lögner.

Själv vågar jag påstå att Uppsala universitet aldrig har beräknat invandringens kostnader och att de därför inte är möjligt att få fram en källhänvisning - det finns ingen rapport att hänvisa till.

Bedrövligt att SD-sekten byter skrönor med varandra på nätet att dessa så småningom blir vandringssägner utan att någonsin ifrågasättas.

Man kan ju tycka att det åtminstone borde ha funnits en endaste omdömesgill person inom sekten - som sa: "Den där rapporten där Uppsala universitet beräknar invandringens kostnader till 100 miljarder årligen låter intressant. Hur får man tag på den? Jag skulle gärna vilja läsa den".
Svar på tråden Varför hatar folk SD?