Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

UPPERCASE skrev 2013-12-30 18:55:09 följande:
    Det var så jag fick reda på sidan och hittils har jag inte hittat något "främlingsfientligt" i deras artiklar även om nyhetsutbudet selektivt till 99% handlar om just sådant invandrare gjort.

Nej, inte alls, inget "främlingsfientligt" där (asgarv bara där) utan handlar bara 99% om sådant invandrare gjort.

Avpixlat är alltså en "intressesajt" om invandrare - fast bara om det dåliga de gjort och det dåliga man antar de gjort.

Vad tycker du om en likadan "intressesajt" om SDare där 99% av artiklarna handlar på liknande vis om vad SDare gjort och antas ha gjort? Hmmm?
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-30 18:55:09 följande:
    Håller helt med dig, dessutom hade inte ens en 10 del av alla Svenskar känt till Avpixlat om inte det varit för att Aftonbladet och div kvällstidningar haft hårdbevakning och hängt där. Det var så jag fick reda på sidan och hittils har jag inte hittat något "främlingsfientligt" i deras artiklar även om nyhetsutbudet selektivt till 99% handlar om just sådant invandrare gjort.

Allra mest blev jag faktiskt irriterad över alla som spydde skit och sa sig skämmas över att bo i Sverige när nyheten om att en man och hans barn blev misshandlade av ett gäng i Malmö, att det var ett invandrargäng som utfört dådet skrevs inte ett ord om i konventionella tidningen. Det var först jag såg det på avpixlat man började fundera och det var inte svårt att hitta "sanningen" i danska tidningar, som tillskillnad från Svenska uppenbarligen inte utför samma censur.

I svenska tidningar kan man läsa på svenska språket om vad människor i bl a Sverige gör. Möjligen får man veta kön och ålder och om det är relevant för ämnet vilken befattning personen innehar. Det är inte censur att utelämna personens nationalitet om det inte är relevant för ämnet.

Hela idén att nationalitet hela tiden är den centrala frågan i alla frågor är ju vad SDs politik handlar om och även det som ligger till grund för dina tankar om vad "sanning" är.

• nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-30 21:25:54 följande:

Andra påstår att tex jag inte borde ha Svenskt medborgarskap för min svenska är otillräcklig detta av anledning att jag anser att krav på att behärska språket borde definitivt vara ett kriterium för att bli Svenskmedborgare. 
    Tala om vem som har sagt så så ska jag säga till vederbörande på skarpen!
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-31 00:30:24 följande:
    har du sett några "järnrörsslödder" på FL?
    Jepp, det har jag gjort. Jag har argumenterat regelbundet under det senaste året med SDare som försvarar deras handlingar. "De gjorde inget olagligt", "Sedan när är det förbjudet att hantera byggnadsmaterial", "Sluta tjata om det, det är preskiberat" .

Det är inte preskiberat förrän de som röstar på SD fördömmer handlingarna och partiledning slutar att hålla dem om ryggen med "konsultuppdrag" och annat kopplat till partiet.
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-31 01:46:38 följande:
    Fast vad har detta med arbetsmarknaden att göra? Jobbar du har du inga som helst problem att få uppehållstillstånd, om du efter X antal år på detta inte lyckats snappa upp någon Svenska är det väldigt märkligt.

Jag har själv arbetskamrater som kom från england för ca 3 år sedan, inte svenska medborgare men som under denna tid lärt sig tillräcklig svenska för att man ska kunna hålla en normal konversation med dessa. 

En språktest skulle självfallet inte handla om att skriva poesi utan hållas på en normal nivå. Jag läste precis en rapport (nu har jag tappat bort länken, men postar den om jag hittar den) som var refererad i motionen om språktest (detta har förövrigt kommit flera gånger på en 10 års period som motion, men hittils inte gått igenom) att 12.5% av personer med invandrarbakgrund i Sverige inte kan språket alls, ~45% kan det på en "ok" nivå och resterande var på "utmärkt" nivå.

Det intressanta är hur många procent av de som fn söker svenskt medborgarskap som ingår i de 12.5% vars svenska är under "OK". Om den siffran är 0% är det frågan om det är värt att testa.
  • nihka
    effemgea skrev 2013-12-31 07:41:37 följande:
    Jag tror att du gått lite vilse här.  Medborgarskap är inget krav för anställning och kommer heller aldrig att bli detta.

Knäckfrågan är inte hur stor invandringen är utan hur väl integrationen fungerar.
    Jo inom försvaret eller åtminstone för vissa uppgifter som rör riktets säkerhet.
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-31 13:13:32 följande:
    Jag anser det är hövligt att svara på tilltal oavsett min bedömning av personen. 

Du har inte visat någonting. Du har enbart skrivit ungefär; med din svenska borde du inte ha svenskt medborgarskap i så fall.
    Vilket är i bästafall löjligt, men det är väl oandrasidan inget nytt med dina inlägg.

Jag frågar återigen vilka infödda svenskar skulle inte klara språkförståelsen? Är du verkligen så djävla löjlig?

Nänä. Jag är dum och har inte visat något. Och alla mina inlägg är löjliga. Och jag är så jävla löjlig.

Hade du något mer informerat att tillföra diskussionen?

Du får nog läsa om inlägget du refererar till. Var har jag skrivit att du inte borde ha svenskt medborgarskap?

De infödda svenskar som inte klarar grundskolans krav på svenska skulle ha problem att klara både läsförståelse och skriftlig framställning men skulle förmodligen klara ett hörförståeleprov och ett muntligt prov galant.
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-31 13:36:23 följande:

Nehej? Så för att jag skriver Svenska med stor bokstav skulle jag bli underkänd på språktestet? (Att det sedan är stavningskontrollen på datorn som ändrar detta och jag inte orkar bry mig är en annansak)
    Du är ju så löjlig att man inte vet om man ska skratta eller gråta.

Och sen eftersom du inte inser det själv. "infödda Svenskar" har rättigheter och är redan Svenskamedborgare. Muhammed och Ali däremot har ingen som helst rättighet att vara här innan de är accepterade medborgare så infödda Svenskar har där med ingen anledning att genomgå något a
    Jag ser det. Din stavningskontroll har börjat spela upp å det värsta sedan frågan togs upp. *ASG* Jag föreslår skratta. Man får roligare då.

Jo, jag inser att svenskar har rättigheter. Min fråga var ska vi ställa högre språkliga krav på invandrare än på svenskar? Det finns ju folk som medverkar i tråden som emellanåt skriver så illa att det inte går att förstå vad det står. Ska det också få gälla som baslinje för invandrare? Att man förstår lite grann av vad de skriver? 
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-31 13:38:30 följande:

Jaha du har bevisat att din intelligens är på ett barnsnivå nu.
    Jag kommer ignorera dig.
    Min fråga är helt befogad. Du påstod att Avpixlats artiklar inte är främlingsfientliga men att 99% av dem handlar om invandrare. Mitt svar löd:

Avpixlat är alltså en "intressesajt" om invandrare - fast bara om det dåliga de gjort och det dåliga man antar de gjort.

Vad tycker du om en likadan "intressesajt" om SDare där 99% av artiklarna handlar på liknande vis om vad SDare gjort och antas ha gjort? Hmmm?

Min intelligens är ett kärt ämne för dig som du ofta återkommer till. Vänligen avhåll dig från kommentarer om min intellektuella kapacitet såsom jag inte tar upp din eller andras.

Det säger du varje gång du bli sur Foten i munnen
  • nihka

Ser att Suffering är tillbaka under nytt hatiskt nick och ventilerar sitt allmäna arabhat och pratar om "negrer".

Kom igen nu alla "nolltollerens  mot rasism"-SDare. Nu har ni chansen att visa att ni och ert parti inte är rasister genom att här ta avstånd från den sortens kommentarer och den sortens person som levererar dem.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?