Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2015-01-23 20:20:37 följande:
    Inte svårt att förstå alls, om man förstår konceptet "samtala". Gör man inte det, så kan jag förstå att det finns en hel del att fundera på.
    Samtala är det vi gör nu.

Det konstiga är dina problem att förstå vad man säger och på vanligt fanatikermaner börja bygga halmgubbar tom när det gäller så banala saker hifi. Ligger det så nära tillhands? Tänk om din oförmåga att förstå text även gäller din uppfattning om dina politiska antagonister? Tänk om det är din förkärlek för halmgubbar leder dig?
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-23 20:58:34 följande:
    Man brukar presentera halmgubben i fråga, när det anmärks om en. Ergo sum - vad snackar du om?
    Trodde det gick in ovan men tydligen inte. Gör väl ett försök till även om sannolikheten att du skall fatta sjunker i rask takt  

Du skrev

"Svar på det du frågade om? Menar du frågan till Rataxes, om man kan höra ett kylskåp på samma fas? Du har alltså fortfarande inte förstått, att det helt och hållet beror på just det kylskåpet, på just den anläggningen och på just den elen i hemmet. Som att fråga om man kan höra en katt, utan mer information än så = omständigheterna (som inte framkommer alls) avgör om man hör katten, precis som kylskåpet på samma fas. Har poletten trillat ner?"

Din uppfatting om frågan var fel, du byggde en halmgubbe utifrån din felaktiga uppfattning att frågan gällde "om man kan höra ett kylskåp på samma fas" som du började oja dig över i vanlig halmgubbeanda.

• oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-23 21:21:03 följande:
    Så, halmgubbar och missuppfattningar likställs alltså med varandra i din värld. Noterat. Tror dock att du har missuppfat.. eller, nej, menar, tror dock att du har byggt en halmhubbe.

Gnällt klart?
    Strålande, ser ut som du fattade tillslut
    Nästa gång du känner det där behovet att gnälla på någon tänk efter om du inte har missuppfattat det hela då.
    Misstänker att det ligger en hel del missuppfattningar bakom många av din åsikter om än det ena än det andra om inte ens hifi går fri från dina utbrott.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-23 21:34:46 följande:
    Nej, jag plockade ner en halmgubbe.

Halmgubbar, du menar halmgubbar bakom mina åsikter.

Backa, jag ska ha ett utbrott nu. Så.
    Nu börjar du bli osammanhängande. Är det kittet mellan gamla fördomar som börjar rämna?
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-23 21:58:12 följande:
    Ja, akta så du inte bygger en halmgubbe.

Ja, vad som helst som får din båt att flyta.

Gnällt klart?
    Torka tårarna nu, lite kritik har ingen dött av. Förhoppningsvis har du lärt dig något.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-23 22:24:25 följande:
    Skulle inte kalla korrigeringen av en missuppfattning för kritik men visst, känns det stort för dig så kör på det.
    Kritiken rör väl inte dina missuppfattningar så mycket som växlarna du drar på dem. Trodde det framgick.
    En omedveten halmgubbe byggd på en missuppfattning är väl inte lika allvarlig som en medveten men den har ju samma grund, att ge sig på en nidbild.

Så i framtiden kan ju det vara en indikation för dig att du förmodligen missuppfattat igen när du känner det där behovet att skapa en nidbild av den du samtalar med.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-23 23:23:14 följande:
    Förstår. Synd att jag inte kan bete mig så sansat som du, som bara kastar falska anklagelser omkring sig, kallar folk för fördomsfulla, framställer dem som åsiktsinkompetenta, utbrottsbenägna, fanatiska och så vidare - i en diskussion som mynnade ur ett samtal om hifi.

Eller så kallar man en missuppfattning för en missuppfattning, utan krokiga extranummer som inte passar in. Känner du dig helt seriöst påflugen och uppmålad i en nidbild - för att jag missuppfattade att du enbart ville ta del av Rataxes synpunkt på fasfrågan? Vad säger det ens om dig, om jag får fråga?
    Lugn, nu börjar du brusa upp sådär igen. 
    Digestive skrev 2015-01-23 23:23:14 följande:
    Att ha omedvetna behov som en indikator, låter ytterst effektivt det.
    Nu gör du det igen. (Eventuellt)Missuppfattar och skapar en nidbild. Var det medvetet denna gången? Så dåligt kan du knappast fatta. Indikatorn är just det där nidbildsskapandet, lycka till nästa gång.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-23 23:45:08 följande:
    Uppmärksamhet. Uppmärksamhet, uppmärksamhet. Uppmärksamhet. Uppmärksamhet? Uppmärksamhet.
    Vet inte ens om jag har din uppmärksamhet  
    Känns som du börjar driva iväg lite
    Digestive skrev 2015-01-23 23:45:08 följande:
    Nöjd?
    Nä, tror jag har för lite 'svärta i tystnaden'. Måste nog flytta kylskåpet en aning.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-23 23:59:38 följande:
    Och ja, jag driftar, s..a..k..t..a - våg efter våg, våg efter våg.
    Som jag trodde då, akta så du inte slår i brusgolvet
  • oOOo  oOOo
    MrFahrenheit skrev 2015-01-24 00:07:40 följande:
    Det var en fruktansvärt dålig dikt!

Skriv så här istället:

'När jag söker din uppmärksamhet
    Det är då förståndet tryter
    När jag känner att saker är på glid
    Det är först då jag känner svärtan inom tystnaden

Kylskåpet står på sniskan...
    Nu flyttar jag den en aning'

Inte dum alls, du är en riktig poet. Kunde kanske varit lite argare, eller vad tror du?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?