Inlägg från: Centurione |Visa alla inlägg
  • Centurione

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-12-05 09:07:46 följande:

Ingen ide att ni skriver till centurione, hen kommer att köra huvudet i sanden ett tag nu ;) Det är för jobbigt att bemöta sitt partis rasism.

Nej då, jag ska gå tillbaka i tråden och svara när jag får tid. En del av oss har annat att göra än att sitta på nätet dygnet runt.
  • Centurione
    de Robespierre skrev 2014-12-22 16:54:29 följande:
    Wikipedia:

Färöarna har lågt invandringsantal, och hela 98 % är födda inom det danska kungadömet (Grönland, Danmark och Färöarna). Cirka 5 % är födda i Danmark. Islänningar, norrmän och polacker är, i nämnd ordning, de största grupperna av migranter (med ungefär 0,2%).

Där har du säkert en anledning.
    Kan man söka asyl där..?

Jag älskar dessutom balladdans, och enligt uppgift ska det fortfarande dansas där.
  • Centurione

Har ni sett det här då..? Julia Kronlid (Sd) sopar mattan med "empatisk" frimicklarpastor!  

• Centurione
    Philipsson skrev 2014-12-23 11:45:28 följande:
    Ja, denne Stefan Swärd är helt ägd av J. Kronlid. Kronlid går från klarhet till klarhet i debatterna. Mycket klok tjej.
    Klok som en bok och med hjärtat på rätta stället!
  • Centurione
    nihka skrev 2014-12-23 14:03:49 följande:
    Sopar mattan? Hon försöker hinna läsa upp allt som står i hennes manus.
    Det såg inte alls ut som om hon läste från något manus.
  • Centurione
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-23 13:18:37 följande:
    För att Söder inte ska komma och tala om för folk vad de är eller inte är. Samerna säger väldigt olika saker vet du - vissa samer ser sig som samer, vissa ser sig som svenskar och de flesta skulle jag tro ser sig som både och. Oavsett är det inte en ignorant låtsaspolitikers sak att försöka bestämma det. Lika lite som jag kan eller bör försöka bestämma vad du är, eller hur!
    Jag ser faktiskt inte heller eye to eye med Söder när det gäller just samerna. Jag förstår inte riktigt varför han drar upp dem hela tiden, de är ju inte på något sätt intressanta för Sd:s politiska arbete. Samerna sköter sig själva och gör det bra, och de problem som finns mellan samer och svenskar (om man överhuvudtaget kan dela upp folkslagen så, eftersom de är så oerhört uppblandade med varandra i hela Norrlandsregionen) hör inte hemma på riksnivå, utan på lokal nivå. Det är rennäringen, betesmarkerna, jakträtterna, vargens existens, och lite sådant där de bråkar om.
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-12-23 14:19:25 följande:

Märkligt, helt plötsligt blev centurione "upptagen" igen :)

Jag försöker göra jul här. Du kanske inte har några att göra jul för..?
  • Centurione
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-24 00:38:28 följande:
    Varför skulle jag det? Det är inte konstigare än att bara svenska medborgare får rösta i riksdagsvalet. Det har inget med identitet att göra.
    Du har som vanligt antingen inte läst eller inte förstått inlägget du svarade på. Det stod ju (vilket jag vet stämmer) att man INTE KAN BLI SAME som vuxen. Däremot kan man bli svensk medborgare som vuxen. Det tar bara tre-fem år, du behöver inte ha egen försörjning, du behöver inte vara integrerad på minsta sätt utan kan hålla din dotter inspärrad i väntan på tvångsäktenskap t.ex., du behöver inte ha lärt dig svenska och inget om svenska lagar, värderingar, skyldigheter eller rättigheter...
  • Centurione
    nihka skrev 2014-12-25 13:13:03 följande:
    För att det är upp till var och en att avgöra vem de är och inte BS sak att avgöra vem andra är.

Vad är "igenihopsnickrad"? Är det något egenhändigt hopsnickrat ord?

Nej, människor kan inte ha cykel som kulturell tillhörighet, eller förresten om exempelvis ena föräldern är en cykel född på monarkfabriken så skulle barnet kunna känna sig som en cykel, eller inte, men BS behöver iaf inte alls fundera på det.
    Flickvännen till en av mina närstående (tyvärr...) känner sig som en indiankvinna! Hon klär sig därför ofta i fransigt hjortskinn, mockasiner, indianpärlor, fjädrar i flätan o.s.v.. Hon tror även att hon har ett totemdjur, som är en varg, och därför har hon fullt av vargar på posters på väggarna, som smycken o.s.v.. Hon samlar på indianslöjd som krukor, fjäderarrangemang och snidade totempålar.

Släktforskning som hennes syster gjort visar att det kanske - mycket kanske - kan finnas lite - mycket lite - indianblod i dem. Det skulle i så fall ha varit en nordamerikansk indian på 1700-talet, som tagits till Stockholm som kuriosa, som de skulle härstamma ifrån... Det syns i all fall inte det minsta på dem.

ÄR denna kvinna indian..?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?