Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Audhild01 skrev 2014-02-23 15:29:36 följande:
    Det här har vi gått igenom så många gånger nu. För det första har Sverige en EGEN luciatradition, som är en blandning av lucialegenden och av tidigare hedniska allmogeseder. Precis som vårt julfirande, vårt påskfirande och vårt midsommarfirande, alltså. Och i vårt EGET luciafirande, så har det alltid ingått att lucia ska vara blond, blåögd och vacker - helst med ett vänt, milt och "heligt" utseende snarare än en spotsk eller sexig skönhet.

Och för det andra, så kan inte det romerska helgonet ha haft Sri Lanka-utseende, hur-eller-hur. För så långt sträckte sig inte romarriket - även om det var stort! Det fanns mörkhyade slavar i romarriket, men dessa kan inte ha tillhört en ätt såsom Lucia gjorde (släkten Lucius). Det är dessutom mycket troligt att de var ljusa i den släkten, eftersom deras namn antyder det. De första släktnamnen byggde ju på någonting i utseendet - precis som svenskar på medeltiden kunde heta "den läspe", "den halte" och så vidare i tillnamn.
    Varför ska man i Sverige få göra ANDRA länders traditioner till sina egna och sedan ta äran för dem och sist kalla dem för SVENSKA traditioner? Om man nu "urkundsförfalskar" så förbannat så ska man inte sedan påstå att det MÅSTE vara på ett visst sätt, när man nu har förvanskat ursprungstraditionen. Då ska det alltså inte spela någon roll om Lucia är mörkhyad. Se det så istället, att precis som generationerna bakåt omvandlade Lucia så är Lucia än en gång under förvandling.
    Mother cake
  • Velouria
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:08:37 följande:
    Fast att lärarna skulle ha sagt att "nu ska vi ha Luciaval, men jag kan säga redan nu att DU DÄR får inte delta" - det tror jag faktiskt inte på. Det kan inte ha hänt i Sverige de senaste 40 åren.
    Hahaha, när skrev jag att läraren SA så? Varför hittar du på??
    Mother cake
  • Velouria
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 07:46:05 följande:

Precis som vanlig kvällspress gör. År ut och år in. Till och med så till den milda grad att det är värt en egen liten spalt om att gärningsmannen är ljus. Patetiskt.
    Är det inte det svennedemokrater vill? Att hudfärg alltid ska avslöjas? Var glad istället
    Mother cake
  • Velouria
    Ulf Harrys Farsa skrev 2014-02-26 08:08:32 följande:
    Oj jevlar vilken lång tråd.
    Jag hatar inte SD, jag hatar ingenting tror jag, Hata är ett rätt dumt ord.

SD är tyvärr folkvalda, dom som är korkade här är ju väljarna som fått för sig att SD skulle kunna sitta i en styrande position, tyvärr kan man ju enkelt konstatera att SD inte på något sätt alls skulle kunna styra ett land, kompetensen finns inte i partiet, SD skulle aldrig klara av att fixa stadsbudgeten t.ex. Det farliga med SD är att dom har en stark vågmästarroll och kan rösta ner annars bra saker för Sverige.

Det vi kan göra är att hoppas att folk tänker lite längre innan dom röstar, iställer för att snöa in på att Mehmet som äger den lokala Pizzerian har en finare bil än vad man själv har typ. (innefattar att man av någon anledning tror att Mehmet fått bilen av Socialen.)

Rösta med hjärnan, inte med ditt arsle, så går det nog bra i September.
    Mother cake
  • Velouria
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 16:01:22 följande:
    Jag har personligen inte blivit kallad hora av en svensk kille på bussen/tunnelbanan/krogen osv. Jag skriver om MINA erfarenheter av fula ord. Lär dig läsa.
    Och ja, "järnrörsskandalen" är skåpmat.
    Tycker du eller tycker inte du att det är allvarligt att Erik Almqvist kallade en kvinna för "hora", att Soran Ismail var en "liten babbe", argumenterar som "en liten fitta" och att Sverige var Eriks land och inte Sorans (menar alltså att Soran inte har rätt att bo här trots att Soran inte har gjort något brottsligt, bara för att Soran är en "blatte" vilket tyder på rasism)?
    Mother cake
  • Velouria

Man blir mörkrädd. Rasister som nämndemän som har stor makt att besluta om folks öden. Alla som tror att denna man kan ta rationella och logiska beslut utan att blanda in känslor och personliga åsikter när det är en "parasit" som är föremål - kör upp en kniv i arslet.

www.interasistmen.se/brott-och-straff/sdare-kallade-flyktingar-parasiter-blir-nu-invald-som-namndeman/

"En kan undra om Brandhill ska sitta med i fall då någon som av honom uppfattas som ”utlänning” sitter i rätten." 

Och det är ju därför han ställer upp som nämndeman, för att just kunna göra folks liv till helveten.

Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?