Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Santa in disguise skrev 2013-12-23 00:06:21 följande:
    Det vet du mycket väl, du har tokanmält inlägg hela kvällen, mina och andras - kommu ... förlåt moderatorerna har därefter stängt av mitt konto och jag har tvingats att skapa ett nytt (med samma namn) är nog inne på fjärde nu för kvällen tack vare dig. Du skapar onödigt jobb både för mig och moderatorerna så lägg ner.

Du gör ju såhär varje dag så försök inte spela oförstående.

Två andra människor har efter ditt tjatande om anmälningar talat om för dig att de anmält dina inlägg, men någon typ av blockering förhindrar dig från att ta in det. Eller så är det viktigt för dig att du känner att du har min uppmärksamhet på den fronten.

För sista gången NEJ, jag har inte anmält dina inlägg. Jag har inga problem med att tala om när jag gör det, vilket du har flerårig erfarenhet av så VARFÖR skulle jag börja ljuga nu?

Hur vore det om du höll dig till forumreglerna? Give it a try och se vad som händer? Känna hur det är att ta del i en politiskt diskussion där fokus ligger på diskussion. Du förstör faktiskt ganska rejält i trådana genom att försöka skapa dina egna regler. Sådant bidrar också till att aversioner stärks.
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 00:42:02 följande:
    Jag har aldrig brutit emot några forumregler och jag har absolut inte förstört något i trådarna utan ofta är det just dig folk stör sig på eftersom du inte klarar av att argumentera och anmäler inlägg till höger och vänster.

DET förstör allt vad trivsam stämning heter

Det blir bara löjligt när du försöker slingra dig ifrån ditt frenetiska anmälande, det är liksom allmänt känt och något massvis med personer påstår.

Helt ärligt, prova en vecka med att försöka bete dig som en vanlig demokrat och att argumentera istället för att åsiktsförtrycka och tysta. Tror det skulle göra dig gott faktiskt, dessutom behöver nog modsen vila ifrån alla okynnesanmälningar.

Om enbart jag hade 11 st varningar imorse så kan man bara föreställa sig hur mycket extra arbete du faktiskt skapar åt dom, och framförallt hur arga du gör folk. Det enda du bidrar till är att du själv blir hatad.

Är det värt det?
    OK. Eftersom du inte tror mig när jag talar sanningen utgår jag från att du bedömmer mig efter dig själv. Det är vanligt att människor som ljuger mycket själva tror det samma om sin omgivning.
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 01:11:00 följande:
    Fölster kan du räkna bort med en gång, det var den token som på fulla allvar hävdade att sociala problem var vanligare i orter med få invandrare. Det är en riktig galning.

Mer info om quislingen här: bojkottaaftonbladet.wordpress.com/2013/02/03/.../

Jagrén känner jag inte till men tycks bara göra ett svepande uttalande utan grunder

Och Li Jansson behöver man knappt nämna, jag har läst skiten hon skrev i DN för några dagar sedan och det var bara rena lögner som både Sanandaji och SD har slagit hål på.

Ekberg har ju själv räknat ut att asylmissbruket kostar 40 miljarder per år och det var ändå för sju år sedan, finns nog fog att tro att kostnaden ökat rejält sedan dess, det är klart att han trots det säger att SD har "fel" Man måste vara PK och följa mallen om sådana som han ska få något fler jobb

Nej, jag kan inte se några direkta sågningar av kompetenta personer utan verkar mest handla om personliga åsikter. Sanandaji däremot som är en av dom mest meriterade ekonomerna står på SD.s sida, han är ej PK
    Och var inom SD finns den interna kritiken om budgeten? Eller är det så att alla som håller med om beräkningarna räknas som kunniga och de som inte håller med om att beräkningarna stämmer är "PK" eller vänsterextremister? Var finns den interna debatten och var finns den interna debatten SDare emellan här på FL? SDare kritiserar inte varandras insatser om något. Skumt, mycket skumt.

"PK" är för övrigt något som används inom SD-kretsar för att avfärda ALLT som inte sjunger SDs lovsång. Man verkar locka till sig ett stort segment av den del av befolkningen som är allmänt missnöjda med något i livet. Man förser dem med ett föremål att rikta sitt missnöje mot - invandrare och invandring och så vips får livet mening igen är
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-23 01:04:19 följande:
    Jag delar som du förstått inte synen på SD som ett rasistiskt parti, och jag ser heller inte hur detta skulle yttra sig i konkret politik. Idéerna om att deras egentliga agenda bara väntar på att materialiseras vid väl vald tidpunkt är lite för konspiratorisk för att jag ska bli övertygad. 

Men jag gillar twisten att har dom uteslutit så många med anledning av nollvisionen, då förstår man hur illa det är bland de som ännu inte upptäckts! Översätt den tanken till någon annan grupp och applicerbar företeelse och se om det känns bekvämt. Muslimer. Somalier. Filadelfiamedlemmar.
    Med den lilla detaljen att varken muslimer eller somalier är en medvetet sammansatt toppstyrd grupp som ska enas om en genemsam politiskt agenda. De består av en massa människor som spretar ganska rejält och som givetvis ska spreta ganska rejält. Islam tar sig olika uttryck i olika länder och alla somalier är inte likadana bara för att de är somalier.

SD däremot ska föreställa ett politiskt parti med en gemensam agenda som alla medlemmarna kan ställa sig bakom. Istället är SD en brokig blandning av gammalt och nytt som försöker kränga ihop sig till ett parti där ingen riktigt verkar stå för helheten mer än på papper och en massa lokala aktörer kommer med egna tolkningar av partiprogrammet vilket bäddar för uteslutningar och "frivilliga" avhopp.
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 01:45:12 följande:
    Det finns helt enkelt inget som tyder på att SD.s budget skulle vara missvisande på något sätt, snarare är besparingarna i underkant, det är ju riksdagens utredningstjänst som gjort dom flesta beräkningar, sen har dom fått uppskatta i vissa frågor, tex som hur mkt välfärd invandrare förbrukar i förhållande till svenskar. och har då kommit fram till siffran 1,5 tycker det låter ganska rimligt med tanke på tolkbehov, sämre tänder, fler sjukdomar(räknas rättsväsende in så lär dom förbruka det dubbla) osv osv.

Varför måste det finnas en intern kritik?
    För att det ALLTID finns två sidor på ett mynt. För att verkligheten ALLTID är svårbeskriven för att beräkningar ALLTID kan skilja sig åt beroende på vilka parametrar man väljer att ta med.

Du tycker det låter ganska rimligt baserat på 3-4 saker osv osv...*supersuck*
  • nihka
    ubåt skrev 2013-12-23 01:49:22 följande:
    Du är ju nästan komisk. Britta Svensson har skrivit den krönikan. Hon är mer eller mindre ett rött skynke för SD och tillhör de mest politiskt korrekta journalisterna du kan hitta.

Inte så roligt va, att få en knäpp på näsan från vänsterkanten?
    Det verkar finnas en förfärligt massa människor från alla håll och kanter på den politiska skalan och ALLIHOP är PK om de inte håller med SD.

Alla dessa förstoppade, indokrinerade människor som inte håller med SD om allt de säger och så den upplysta tiondelen av Sveriges röstberättigade befolkning som enligt undersökningar till stor del fortfarande består av lägre utbildade män som allihop genom sin brist på högre utbildning förskonats från PK input.

Så enkelt allt är i sagornas värld.
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 02:15:34 följande:
    Man behöver liksom egentligen inga djupgående studier för att förstå att det mångkulturella kalaset kostar enorma summor, det är bara en fråga HUR enorm summan är, det är bara att konstatera att 62% av sveriges bidrag går till invandrare, mindre än hälften utomeuropeer arbetar, hur mycket den extra kriminaliteten kostar vill jag inte ens tänka på men jag misstänker att det är hisnande summor, hundratals skottlossningar, bilbränder varenda vecka och en massa annat som kräver utredningar och domstolsprocesser.

Massinvandringen gräver vår grav och jag bryr mig inte om det kostar 50 eller 200 miljarder per år, det måste få ett stopp och det NU.

Och sen är jag inte helt säker på att kostnaden är det värsta, då är splittringen värre och att otryggheten ökat - samt att se kulturen sakta men säkert tynar bort i takt med att moskéer ploppar upp som svampar ur marken.

Det är fullständigt sjukt att det faktiskt finns sånna som du som vill ha den här skiten, det går bara inte att begripa. Why why why??????

Det är mycket enkelt. Du har ju berättat att du tycker vad som helst med inte MENA. Du har ett djupt rotat förakt för människor från denna del av världen och muslimer. Men det är inte riktigt OK att säga som det är. Det gör du bara när du blir lite extra trött och beklämd. För så är det i "PK" Sverige man kan inte uttala sig nedsättande om andra folkgrupper eftersom det anses vara hets mot folkgrupp.

Då gäller det att försöka hitta mer objektiva orsaker till att hålla dem ute så man börjar leta med fokus på att hitta det man letar efter. Allt granskas utifrån perspektivet svenskar - invandrare och vips så har vi SDs strategi färdig.

Jag välkomnar "splittring" eftersom det betyder att alla inte har blivit rasister som inte kan leva tillsammans med människor från andra kulturer.
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-23 02:16:54 följande:
    "Var finns den interna debatten och var finns den interna debatten SDare emellan här på FL? SDare kritiserar inte varandras insatser om något. Skumt, mycket skumt."

Nu har du fintat bort mig. I ditt förra inlägg efterlyste du intern debatt (inklusive på Familjelivs forum?!?), nu riktar du kritik mot att det saknas gemensam agenda. Vad jag känner till finns det ett (1) partiprogram och det är föremål för kontinuerlig intern debatt, nu senast på landsdagarna.

Du ska få några fiktiva exempel:
    Förra månaden åkte 14 Somalier fast för Khat-smuggling, då förstår man ju hur hur många som var smarta nog att inte åka fast... Säpo håller ögonen på 35 Syrier med svenskt medborgarskap som strider i inbördeskriget och bedöms bli säkerhetsrisker om de återvänder, då förstår man ju hur dom som Säpo inte spanar på beter sig...  Knutby-pastorn som åkte fast var ju en perverterad sexgalning och mördare, du kan ju tänka dig vad som försigår i stugorna i den församlingen... Smakar inte riktigt bra i munnen. Men nummer 75 kanske är bättre lämpad att förklara hur tankarna gick.
    Ja, man pratar om vad det ska stå på ett papper, partiprogrammet, men att döma av alla uteslutningar verkar det vara ruskigt svårt att rätta sig efter skrivningen. Så inom partiet är det problematiskt. Bland sympatisörerna är det samma sak. Här skrivs det om hur man skiter i nolltollerensen och på Avpixlat, Fria Tider och Exponerat haglar de rasistiska kommentarerna, med mycket liten intern kritik. Åkesson klarar inte av att hantera det så han sticker huvudet i sanden och påstår att det inte har något med SD att göra.

När man har kommit fram till en gemensam agenda ska det givetvis vara högt till tak så man kan diskutera agendan i praktiken. Det finns ingen motsättning i att å ena sidan ha en gemensam agenda och å andra sidan hålla sig öppen för kritik mot den.

Igen blandar du ihop människor som ska ha en gemensam hållning så som inom ett politiskt parti och människor från ett geografiskt område.

Somalierna som åkte fast för khatsmuggling är inte representiva för alla somalier lika lite som knutbypastorn är representativ för alla svenskar. Jag har inga problem med att få ihop detta.
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-23 02:52:34 följande:
    Hur vore dt om du nån gång uttalade dig i en sakfråga istället för att bara, helt utan sakargument, klanka ned på Sd?

Tycker du t.ex. att politikerna har agerat bra som har sett till att vi har en massa områden där det i princip bara bor invandrare och där barnen aldrig får höra svenska språket, aldrig blir svensktalande, och som är en av orsakerna till att vi får en allt sämre skola, generellt sett?

Om du tycker att det problem, tycker du då att man ska fortsätta att skapa sådana områden, och på så sätt bygga på problemet?

Hur vore det om du inte bara låtsas att jag inte uttalar mig i sakfrågor.

Jag vet att det är ruggigt irriterande för SDare att man inte bara accepterar deras bild av ett samhälle i upplösning pga av invandrare, men saken är den att det är en åsikt och inget faktum.

Den svenska välfärden såsom den såg ut kommer aldrig tillbaka. Man kan inte både ha marknadsekonomi isf blandekonomi och tro att man kan ta hand om medborgarna på samma vaggan till graven sätt som tidigare utan exempelvis nordsjöolja. Det är väldigt lite invandrarnas fel.
  • nihka
    ubåt skrev 2013-12-23 03:07:50 följande:

??????
    Det var egna reflektioner utifrån en pottpuri av påståenden som levererats till mig av SDare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?