Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Lejonmamman01 skrev 2013-12-22 19:43:24 följande:
    Då kan ju DU föregå med gott exempel, och kritisera en skribent som är med i DITT wolf pack. I debatten om att invandrarna kunnat plocka ut full föräldrapenning retroaktivt för barn som var i skolåldern när de kom hit. Så skrev Dorian för någon timme sedan, till en kvinna som var kritisk emot daltandet med flyktingarna,  att hon borde åka utomlands och klä ut sig till muslim och sedan komma tillbaka hit som flykting, och se hur det är. Eller liknande trams, som är ÄNNU mer orealistisk och ointelligent än att säga att man ska hänga upp ett grishuvud på ytterdörren - vilket i alla fall är fullt möjligt att göra. Grishuvuden finns ju på många matbord nu i dagarna.

Seså - marsch iväg nu, och tala om för Dorian hur fånig han var! (Skulle kunna slå vad om MYCKET här, att det inte kommer att hända... Drömmer )
    Problemet där är att jag inte har något pack. Det är så väldigt många utanför SD fungerar. Man ser på vad människor säger och gör och inte till vem de är och sedan blint håller med.

Eftersom tråden du hänvisar till redan från trådstarten är fel, fel, fel: invandrare får inte retroaktivt barnbidrag är den ute och cyklar permanent.

Tycker att man varken ska dalta med invandrare eller någon annan och att man visst kan vandra i någonannans mokasiner innan man (be)dömer dem. Nä, tänker inte smälla Dorian på fingrarna för det. Jag tycker inte alltid som honom och vice versa men vi har ALDRIG använt den typen av ton som de flitigaste SDarna här använder sig av.
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-22 19:25:05 följande:

Fortsätt gärna så det finns mer att anmäla.

Tomte som försvann ersattes snabbt av en ny Santa med stort D i disguise som även han försvann. Det verkar inte som tomten har tid att uppehålla sig i tråden så här nära jul. Ho, ho, ho.

Humor är något jag inte ser i överflöd hos SDarna som skriver här. Det kanske är en bidragande orsak till bristen på popularitet snarare än att folk hatar SD - att man tar sig själv på för stort allvar.
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 21:04:50 följande:
    Man får ge dig en eloge för att du verkligen går in för din uppgift som åsikts-polis, strongt att försöka rekrytera nya medlemmar till det åsiktskontrollerande gardet.

Hur många har tyckt "fel" under dagen? Du för väl statistik hoppas jag? Hur kom det sig att just du fick befogenheten att avgöra vilka åsikter som vad dom rätta och vilka ordval som var godkända att använda? Var det en välsignelse direkt från gud?

Anser du att du har större rätt att uttrycka din åsikt på ett internetforum gentemot dom som har motsatta åsikter än dig? Om svaret är nej, varför tokanmäler du meningsmotståndares inlägg hela tiden?

När man håller med om sådant som har fått andra SDare uteslutna kan man inte längre gömma sig bakom någon officiell politik. Du hänvisar till partiets nolltolerens men sedan brryter du tydligt mot den.

Jag försöker skapa lite splittring mellan er SDare här men ni tycks kunna gå i graven utan att yppa någon kritik mot någon fellow SDare som TYDLIGT ställer sig bakom en uteslutningsbar åsikt.

Inte sunt men sympomatiskt. DÄR har vi enligt min mening en tydlig orsak till att SD är Sveriges mest hatade parti.
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 21:28:04 följande:
    SD är inget hatat parti, det är med god marginal Sveriges tredje största parti och en gräsrotsrörelse som växer snabbare än vad som borde vara möjligt.

Andelen Sverigevänner är så många att jag blir själv lite chockad, speciellt då man ser vilka enorma läsarantal Sverigevänliga medier har.

Tror inte du lyckas skapa någon splittring är jag rädd för, och jag är fortfarande ingen representant för SD och skiter således fullständigt i någon nolltolerans. Det mesta jag säger här är ändå bara för att provocera er inbitna kommunister och alla de naiva och okunniga batikhäxor som häckar här.

Det är ju hur kul som helst och se hur ni varvar upp er för minsta lilla grej och trycker så hårt på anmäla-knappen att musen håller på att spricka.

Kan bara tänka mig hur frustrerande det måste vara för dig som är FL.s egna lilla kommunist och åsiktsreglerare.

Tycker ändå du ska slappna av lite och tänka på hjärtat.
    Jodå Santa in disgiuse version 3? Undersökning som du hänvisats till otaliga gånger visar att SD är det parti som flest ogillar mest  - putting it politely.

Ja, det är en inte helt ovanlig hållning att SDare såsom du lägger fram det att du gör: " skiter således fullständigt i någon nolltolerans". Det är ju den dubbelmoralen blans SDare som så många vänder sig emot varje gång den kommer fram.
  • nihka

Jodå Santa in disgiuse version 3? Undersökning som du hänvisats till otaliga gånger visar att SD är det parti som flest ogillar mest  - putting it politely.
    Ja, det är en inte helt ovanlig hållning att SDare såsom du lägger fram det att du gör: " skiter således fullständigt i någon nolltolerans". Det är ju den dubbelmoralen blans SDare som så många vänder sig emot varje gång den kommer fram.

• nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 22:17:10 följande:
    Men om du stör dig så mycket (du är ju helt fixerad vid olika användarnamn) Varför fortsätter du med tokanmälningarna? Är det inte ganska lönlöst med facit i hand?

Åtminstone skulle en normalbegåvad förstå det.

Är det inte den som håller på och byter hela tiden som är fixerad vid namn? Själv tycker jag att det är lite jobbigt att prata med så många personer som pratar med mig ibland som en ny person och som ibland fortsätter som den förra.

Fast jag har inte anmält. Om du tycker jag är mindre än normalbegåvad så föreslår ajg att du slutar att hänga efter mig och i stället inriktar dig på någon som du tycker når upp till dina specifikationer. Jag blir inte ett dugg ledsen utan skulle tycka att det var skönt. Jag har redan hört allt du har att säga mig så det är många förutsägbara repriser jag kan vara utan.
  • nihka
    Dasein skrev 2013-12-22 23:15:32 följande:
    Ja, men då spelar vi ju med helt samma regler! Glad

• nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 23:19:52 följande:
    Jag har inte bytt några användarnamn. Allt för att inte skapa förvirring efter dina tokanmälnings-rajder.

Ja, du verkar faktiskt helt besatt av saker som endast borde bekymra en moderator.

Det får ju en att undra lite ... hmm
    Ok då är Santa in disguise och Santa in Disguise olika personer. Välkommen till FL. Du ser lite mörk ut. Båda gör det faktiskt. Jag kanske ska presentera mig. Jag är nihka och har hängt här sedan 2007 och har inte anmält några av dina inlägg här. Du tycker dig ha lång erfarenhet av mig och har hängt här sedan *fyll i klockslag*.

Om du vill att folk ska ta det du har att säga om politik mer på allvar får du ha en stadigare profil och hålla dig till politiken. Som du har betett dig skämmer du ut SD. Det skulle inte förvåna mig om de snart gör något för att stoppa all den negativa reklam du gör för partiet via nätsajter. De har fullt upp som det är att hantera alla förtroendevalda på vift och särskilt nu inför valet behöver de inga fler sänken. Inget parti behöver sympatisörer som löper amok genom att påstå att de svär sig till partiet och sedan går tvärs emot vad partiet säger sig stå för. Det hatar inte bara folk i allmänhet utan även de du affilierar dig med.Undantaget borde vara andra sympatisörer som inte heller skriver under på den officiella politiken.
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 23:19:52 följande:
    Jag har inte bytt några användarnamn. Allt för att inte skapa förvirring efter dina tokanmälnings-rajder.

Ja, du verkar faktiskt helt besatt av saker som endast borde bekymra en moderator.

Det får ju en att undra lite ... hmm

Du har skrivit här sedan 23.11 och ditt inlägg där du klagar över tokanmälningsrajder är skrivit 23.19. Och du säger att du inte har bytt användarnamn.

Vad är det för kollosala rajder som jag är ansvarig för under dessa 8 minuter? Ser du verkligen inte hur ILLA det ser ut? Vem tror du ska tro på något du har att säga när du ljuger så lätt och vanemässigt???

Sedan kopplar du dig samman med SD. Jag tycker det är mycket märkligt att inte andra SDare säger från för det är uppenbart bortom allt tvivel att du ljuger som en häst travar här och att du gör negativ reklam för partiet genom att säga att du precis skiter i nolltollerensen, men det kanske partiet också gör? Vad tror du?
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 23:52:45 följande:
    Gäsp!
    51 minuter som medlem på FL och redan så trött...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?