Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Exempel på SDare som är "politiskt åsiktsförtrykt" och utsatts i flera år för "hets mot oliktänkande" som likt malen flyger mot ljuset...
    Ingen respekt för regler utan tycker man gör som man vill. Kallar de man signat upp sig för och samtyckt till reglerna för "lågutbildade svagbegåvningar" med "lilla valnöt till hjärna" när de tillämpar reglerna.
    SDare i tråden, detta kan väl kommenteras för så mycket annat som denna personernas person skrivit här och som kommenterats så ska väl inte detta gå obemärkt förbi? Intressant är den egna redogörelsen av hur hen löser avstängningar som avslöser varandra år efter år - nya konton.
    Den här sortens uppförande av människor som säger sig sympatisera med SD är väl ytterligare en orsak till SDs impopularitet.

• nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-22 13:11:20 följande:
    Ja, han/hon är väl precis som nihka och tror att alla som argumenterar mot han/hon här är samma person.
    Jag tror inte alls att alla är samma person, men jag tror att en avsevärd andel är Suffering och Argakillen i olika skepnader. Suffering känns bla igen i analfixeringen och Argakillen på inlägg och nedslag i inboxen som för tankarna till sexuella hangups med våldinslag eller spam när andra får svar men inte han när han skovar.

En sak som gör dessa uppmärksamhetstörstande inläggskrivarna irriterade är när man inte skiljer deras "viktiga" personer åt, så jag buntar glatt ihop dem under rubriken same shit eftersom det till syvende och sist handlar om same shit. 

Sedan finns det ett litet antal ytterligare som har svårt att behålla sina konton och som i det stora hela låter så lika varandra och jag inte lägger någon som hels energi på att bena ut om detta är gamla den eller den.

Tycker man ska satsa på att ha samma konto i ett helt år. Sedan kan man jobba upp sig till att behålla ett konto i 7 år och still going strong som det är för mig. Det går alldeles utmärkta att framföra sina åsikter utan att bli avstängd hela tiden, men precis som med så mycket annat som sagts här från SD-håll så är allt någon annans fel. Den bebismentaliten väcker förakt. Jag tycker blåsippan borde bytas ut mot en blå napp Baby tills man har rensat ut alla bebisarna.
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 14:22:11 följande:

Avprogrammering av oliktänkande? Din retorik blir allt mer obehaglig ju mer som kommer fram. Nazism är inget problem i Sverige, inte rasism heller oavsett om ni så ältar om det 100 ggr per dag.

Vi har många problem i Sverige som vi istället bör ta krafttag emot, det mesta är skapat av den enorma utomeuropeiska invandringen som fått kriminaliteten att skena, som har splittrat och segregerat samhället samt att välfärden håller på att krackelera tack vare alla importerade bidragstagare. Tom Anders Borg har nu gått ut med att det kan vara aktuellt med skattehöjningar tack vare flyktingströmmarna ifrån Syrien.

När en Moderat massinvandringsförespråkare går ut med sådan info, då kan man ana hur allvarligt läget verkligen är - det som tidigare var en vinst och berikning tycks inte vara det längre.

Så med det sagt, varför är "rasism" "nazism" och "främlingsfientlighet" det enda som du och dina gelikar vill prata om? Är det något problem i jämförelse med de andra samhällsproblemen som jag tagit upp? Nej, givetvis inte. Sverige är det minst rasistiska landet i hela världen enligt internationella undersökningar.

Så sluta älta detta ickeproblem nu, det blir liksom inte mer okonstruktivt.
    Nej, inte avprogrammering av oliktänkande utan avprogrammeringa av nazister. Det är ett stort problem att nazism växer och huserar lite här och där. Det är bl a därför man beslöt sig för att demonstrera i Kärrtorp. Man ville visa att det finns en kraft som reagerar på heilhälsningar och andra provocationer på stan.
  • nihka
    ubåt skrev 2013-12-22 15:45:07 följande:
    Nu gjorde jag mig omaket att googla namnet. Och så visar det sig att han tydligen lämnat partiet på Sverigedemokraternas begäran:

-citat-

Samma dag som VF skrev om Levi Klausen meddelade Erik Myrin, Sverigedemokraternas pressekreterare, att partiet uppmanat Levi Klausen att lämna uppdraget och partiet.

– Självklart kan han inte göra sådana här uttalanden, det strider mot partilinjen och vi kan inte ha kvar en person som uttrycker sig så, sa Erik Myrin till VF.

-slut citat-
    www.vf.se/nyheter/filipstad/levi-klausen-sd-a...

Är det nu också fel? Att SD försöker hålla rent?  Man kan utesluta medlemmar och det gör man. Nu vet inte jag vad han haft för roll i Filipstad - och har han kvar någon så är han väl i så fall politisk vilde.

Vilken SD:are är det jag inte kritiserar? Och det där med lojalitet förefaller fungera var man än befinner sig på den politiska skalan? Var är avståndstagandet från Expressens STASI-metoder med att åsiktsregistrera, hänga ut oliktänkande (som inte är politiker)? Var är avståndstagandet mot AFA, Researchgruppen och resten av den autonoma vänstern?

Egentligen gillar jag inte den typen av debatt. Är det inte bättre att diskutera sakpolitik i stället för att klistra epitet på varandra?

Du hade inte behövt googla om du hade följt med i diskussionen i stället för att bara hoppa in med en syrlig kommentar.

Nu väntar jag med spänning på din kritik av Santa in disguise och hens kommentar på Levi Klausens uttalande:

"Men Klausen har ju förvisso rätt, musslorna har ju enligt sagoboken grisofobi så det är nog en ganska bra strategi att spika upp grisskallar utanför sina hem för att hålla islamisterna på avstånd".

Det var för detta uttalande om att spika upp grishuvuden som  Klasusen fick gå, och då borde det vara något att kritisera när en fellow SDare här ställer sig positiv till vad Klausen sa. Så lite mer verkstad här och kom med ditt specifika fördömmande om du nu ska ha en uns av trovärdighet i den nolltolerens mot rasism som du säger dig stå bakom. 
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 16:32:22 följande:

Jo, det finns säkert ett 50-tal "nazister" i landet. Tror du dom ska störta landet Finns betydligt fler kommunister, varför ältar du inte om det?

Tydligen är jag inte lika "bekväm" med nazister som du är för ja, jag är orolig för den växande nazism. Antalet på SÄPOS lista på kriminella nazister är fn 100 och då kan det kanske tänkas att det finns några som ännu inte hunnit utmärka sig.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sapo-varnar-for-okat-nazistvald-valaret-2014/

Tråden heter "Varför hatar folk SD"? så det är det jag tar upp när du tycker jag ältar.
  • nihka
    ubåt skrev 2013-12-22 17:06:31 följande:
    Nja, om man med "musslorna" menar muslimerna, så får jag nog ge den förklädda tomten rätt i sak. Jag skulle tro att det är korrekt att uppspikade grishuvuden håller muslimer på avstånd på samma sätt som vitlök sägs hålla vampyrer borta. Dock ingen metod jag ens skulle kunna tänka mig att använda. Det räcker så gott med en stor vakthund och lättare beväpning.

Att sedan som politiker uppmana folk på sin Facebooksida att göra detta framstår som milt sagt hyfsat ointelligent och tillräckligt skäl för uteslutning ur SD. 

I rest my case.

Du håller dig till partiets officiella linje om att detta är ett skäl för uteslutning från SD, men att hålla med den som föreslår att spika upp grishuvuden på muslimers dörrar är inte en orsak för dig att reagera. I stället håller du med om att det skulle vara "rätt i sak".

Allt jag bad dig var att kritisera en annan SDare, men i stället håller du med. Börjar du förstå varför folk skrattar åt SDs "nolltolerens mot rasism"? Du kan i likhet med så många andra inte stå upp för den när det handlar om att ta ställning mot en annan SDare. Detta är betecknande för sekter. Klart rasister dras till ett parti där sympatisörerna resonerar så.

Sedan skulle inget uppspikat grishuvud på någons dörr hålla någon borta utom möjligtvis små barn som skrämts, utan folk skulle anmäla detta tilltag till polisen. Det är uppsåtet som bedöms och en fällande dom är det troliga.

Hyfsat ointelligent att gå ut med eller hyfsat ointelligent att tycka oavsett om man går ut offentligt med det eller inte?
  • nihka
    stoner skrev 2013-12-22 17:40:01 följande:
    Men det kan inte ha varit en sverigedemokrat som skrev det.
    Dom har en nollvision, serrö.
    *skratt*
  • nihka
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 18:06:48 följande:

Tråden handlar om SD och dom har givetvis inget med nazism att göra, lika löjligt som att ta en sådan diskussion i en tråd om Centerpartiet. Nej, jag har inget till övers för nazism men problemet är obetydligt, enligt SÄPOS senaste rapport så är det ju vänsterextremismen som är det största hotet mot demokratin.

Så jag frågar igen, är det inte så att du är ganska tolerant när det gäller synen på vänsterextremt våld? Tror den synen är ganska vanlig bland dina gelikar då dom bekämpar era "fiender" Något skäl måste det ju finnas till att du aldrig fördömer vänstervåldet men ständigt ältar nazism - något du tydligen förknippar med ett socialkonservativt parti som förespråkar öppen svenskhet. (dags att öppna en bok?)

Håller du inte med SÄPO i sin analys eftersom du uppenbarligen tycker att nazism är ett större problem?
    Och på vilket sätt har inte SD något med nazism att göra??? Det finns nazistiska rötter och problem med nazister som poppar upp och måste uteslutas vilket inte hade behövts om man hade haft vett på att inte släppa in dem utan närmare granskning.

Jag fördömmer allt extremistvåld och har aldrig själv deltagit i något politiskt våld eller hot, inte ens en fredlig demonstration eller ett litet majtåg.

Kom ihåg att det är ditt lilla fantasifoster att jag är stenkastande vänsterextremist (ett tag proddade du med miljöpartist) och när ens diskussioner tar avstamp i de egna villfarelserna blir det gärna förvirrat med många frågor som jag tyvärr inte kan mata dig med svar på eftersom du hela tiden trasslar in dig i nya imaginära liv åt mig.

Jag befinner mig i en tråd om SD och därför är det SD som huvudsakligen avhandlas.

Du befinner dig i en tråd om SD och då är det i huvudsak jag som avhandlas.

Spot the difference.
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-22 19:24:13 följande:
    Att klandra Sd:s av idag för vilka som fanns med i partiet när det grundades, är helt enkelt osakligt.

Det gamla högerpartiet - dagens Moderaterna -, var ju t.o.m emot rösträtten, d.v.s. emot själva demokratin! Och SAP låg bakom politiken med rashygien.

Och när det gäller problem med medlemmar: Det har alla partier. Härförleden var det riksdagsledamoten Abir Al-Sahlani (C) som tog "time out" efter misstanken om bedrägerier/korruption i miljonklassen. 3.2. miljoner tycks hon ha överfört från en stiftelse till ett parti i Irak, som henne pappa leder!

Är C ett korrupt parti av den anledningen?
    Inte alls. Det finns de som varit med från starten även om fler som har strömmat till.

Sedan dess har dessa partier tagit avstånd från sådana tankar. Moderaterna är sedan länge för rösträtt och har idag inte en massa medlemmar som de måste utesluta för att de inte tycker att alla ska har rätt att rösta. Dessutom är moderatena inte ett enfrågepati om rösträtt. Givetvis finns det oegentligheter i alla partier, men en del oegentligheter smäller högre som om de går emot ett partis påstådda värdegrunder och i synnerhet om denna kluvenhet finns i profilfrågorna så som det ligger till med SD.

SD leder uteslutningstoppen med närmare 60 uteslutna denna mandatperiod och då räknas inte alla de som gått "frivilligt". Alla är givetvis inte nazister men de finns givetvis. Av någon anledning är SD ett parti som drar till sig folk man officiellt inte vill ha - annars skulle man väl inte behöva hålla på och utesluta hela tiden.
  • nihka
    ubåt skrev 2013-12-22 19:24:45 följande:
    Nej, jag håller inte med om att det är varken rätt, riktigt eller bra (snarare avskyvärt) att spika upp grishuvuden på dörrar. (var har jag påstått något annat)?
    Jag säger bara att jag tror att det skulle få avsedd effekt - dvs. "rätt i sak".

Om jag mot all förmodan, sans och vett skulle få för mig att spika upp ett grishuvud på min dörr (eller älghuvud för den delen) så är det inte en käft som har med det att göra. Mitt hus, min tomt och ingen jävel skulle se det om dom inte promenerade upp för gången mot min ytterdörr. Det värsta som skulle kunna hända mig är i så fall att jag skulle må illa av stanken.
    Vem eller vad jag nu skulle önska hålla borta från mitt hus, så räcker det gott för mig med en stor och tung vakthund (och som sagt, lättare beväpning om nu hunden mot all förmodan inte skulle räcka till).
    Och vem är nu den där andra SD:aren du pratar om? Är det Levi Klausen har jag inte det minsta till övers för den personen.

Bra. Efter den långa slingrande utläggningen orkar du nu säga att Santa in disguise med sin kommentar gick emot partilinjen när han höll med om det den numer uteslutne "fd" nazisten Levi Klausen sa?

Tänkte du skulle få prova på att öppet kritisera en annan SDares kommentar när den håller med om något som är i storlekordningen att den orsakar uteslutning ur partiet för någon.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?