Anders2015 skrev 2015-05-02 13:28:45 följande:
Hehe du skriver och dikterar dina egna fantasier och fördomar. Har du aldrig hör att SD vill hjälpa i närliggande områden? bistånd på över 8 miljarder. Som du resonerar så låter det i säg rätt osvenskt, de övriga nordiska länderna använder sig av mer svensk politik.
Gällande utbildningsnivå så har jag olika utbildningar med olika företag. Vad har din utbildningsnivå för rang i ekonomisk synvinkel, att ens jämför att höja skatten med 90% och sänka invandringen med 90%, talar bara klartext hur du ser på saker och ting och agerar. Tycker du verkar full av fördomar, en sann miljöpartist kanske? eller hm kanske vänsterpartist.
Som jag förstår så går det inte ihop om man höjer skatten med 90% eller kan du förklara.
Att Sänka invandringen går att göra det förstår alla även du tror jag.
Det är ingen fantasi att SD vill minska invandringen med minst 90%, enbart ta emot kvotflyktingar och införa assimileringspolitik. Det är ingen fördom utan står att läsa i SDs partiprogram. Förbluffande många SDare vill dock inte diskutera detta utan vill istället försöka inpränta i folk att SDs politik är så ideologiskt lik alla andras eller vad alla (folket) "egentligen" vill. Den gemensamma nämnaren är då i praktiken att man på något sätt vill förhålla sig till invandring precis som alla andra.
Du kanske också på något sätt vill förhålla dig till skatter och du har då ett brett utbud av politiska partier att rösta på. Take your pick. De är "likadana" allihop för alla pratar de om skatter.
Mittenstycket är fullständigt obegripligt. Jag kan bara börja att ana vad du syftar på och kommer osökt att tänka på Tegnér.
Nej, det är helt riktigt. Du får inte ihop det.
Klart man kan sänka invandringen med 90% om man vill. Det förstår både du och jag, men det verkar bara vara jag som förstår att man också kan öka skatten med 90%. Om man vill. Den springande frågan är vad det får för konsekvenser.
Anders2015 skrev 2015-05-02 13:31:08 följande:
Tackar för ett intressant och matnyttigt inlägg
, tänk om alla kunde vara lika
bildad och
rik som dig både
på kunskap och i kronor.
Ja, det kanske vore något att sträva efter.