Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

overdose skrev 2014-07-14 15:00:54 följande:
    Du fattar inte - du tror det är ok att stigmatisera och korsfästa och sedan säga nej, att du inte har gjort något, trots att du stödjer politisk journalism.

Kan det vara så att jag inte står för något och att du står för dödens fängelsehålor?
    Om jag står för dödens fängelsehålorTomte

Tja, det är väl ett halvår sen du fått för dig att det planerades för koncentrationsläger dit sverigedemokrater skulle föras.

Min uppfattning är att SD-sekten saknar verklighetsförankring - och det alldeles oavsett om det fantiseras om dödens fängelsehålor eller om hur SFI-undervisningen fungerar.

Det är på mycket goda grunder man kan kalla SD för en veritabel toksekt.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    overdose skrev 2014-07-14 15:49:55 följande:
    Din uppfattning är inte intressant - som man kan se om vad du trodde om mig var det ju bara trams.

Jag kan inte hjälpa att det är du som är toksekten.

Vänligen fundera över vad du har skrivit om SD de senaste fyra åren.
    Hm, en sekt är en grupp människor, inte en person.

Jag hade en annan intressant diskussion med en av FL:s sverigedemokrater.Han kunde inte hantera begreppet "några" - och så har vi ju riksdagsledamoten som skulle räkna om euro till kronor.

Nåja man kan ju iallafall inte anklaga SD för att vara en matematiksekt.

"Dödens fängelsehålor". Hur många kan du räkna tillSkrattande
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-14 18:48:28 följande:
    Så du tycker det är fel att andra gör så, men gör så själv. Du tycks ha gått vilse.
    Tvärtom, min käre Philipsson.

Jag vinnlägger mig nogsamt om att i möjligaste mån avstå från att generalisera med utgångspunkt från de enstaka exempel på sverigedemokrater som inte generaliserar utifrån enstaka självvalda exempel.

Vad gäller batikhäxespanarna är det lite mer vanskligt, eftersom de är så få att det är svårt att egentligen säga något om gruppen som sådan - men en gissning är att de ofta koketterar med att de ska skriva sitt sista inlägg, vilket tyder på att den gruppen har lite av äggsjuk höna över sig - men här generaliserar jag utifrån ett enstaka exempel.

Men vad gäller sverigedemokrater vore det som sagt fel att inte generalisera utifrån det stora flertalet - det vill säga de som regelmässigt har för vana att generalisera utifrån självvalda eller påhittade enstaka exempelFlört
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-14 20:27:26 följande:
    Men vet du, du ska få ett tips. Polemisera då med de sverigedemokrater som du påstår generaliserar utifrån enskilda exempel istf att själv geralisera utifrån enskilda exempel. Stå för vad du själv gör ist! Måste man mörda, menar du, för att klandra en mördare?

Det där med att jag en gång skrev att jag inte skulle skriva mer i tråden tycks ha  blivit en betydelsefull sak i ditt liv, eftersom du ju tar upp det i vart och varannat inlägg. Det hela säger naturligtvis mer om dig, än om mig.

En gång i min ungdom svor jag att jag aldrig mer skulle dricka brännvin. Jag bröt det löftet också...skulle det vara nåt märkvärdigt, menar du?
    Jag tror inte att du har kapacitet att avgöra vad som är en rimlig generalisering jämfört med en orimlig.

Ovanstående generalisering utgår enbart från en enskild person, Philipsson, men från en större mängd inlägg producerade av honom - inlägg som jag iofs inte läst så noga, men tillräckligt noga för att jag ska anse mig kunna  påstå att personen bakom inläggen tycks vara en kolerisk herre som är snar till att dra till med en i sina ögon vass replik och än mer snar att ta till harvärjan när han får svar.

Som svar på din fråga så kanske det inte är så märkligt egentligen att folk inte står för vad de sagt - men vi är väl alla produkter av våra ursprung. Själv kommer jag från en typisk arbetarklassmiljö där det var en hederssak att "lagt ord ligger". Sånt sitter i - ja, jag skulle skämmas en smula om jag skrev att detta är mitt sista inlägg i tråden och sen inte klarade av att stå fast vid mitt ord.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-15 10:36:37 följande:
    Jodå, självklart har jag den kapaciteten. Generalisera kan man göra när man har ett tillräckligt statistiskt underlag för att göra den eller den generaliseringen. Det finns statistiska begrepp man kan använda sig av för att specificera exakt vilka generaliseringar man kan göra utifrån en viss mängd data. Helt klart är att man inte kan generalisera utifrån enskilda fall. Utifrån enskilda fall kan man bara framställa hypoteser (vilka man sen kollar av med verkligheten).
    FDFMGA skrev 2014-07-14 23:38:23 följande:
    Som svar på din fråga så kanske det inte är så märkligt egentligen att folk inte står för vad de sagt - men vi är väl alla produkter av våra ursprung. Själv kommer jag från en typisk arbetarklassmiljö där det var en hederssak att "lagt ord ligger". Sånt sitter i - ja, jag skulle skämmas en smula om jag skrev att detta är mitt sista inlägg i tråden och sen inte klarade av att stå fast vid mitt ord.
    Nu hittar du på igen. Jag står ju visst för jag jag har sagt. När man inte står för vad man har sagt, så vill man ju inte erkänna att man har sagt det eller det.

I mitt fall så är det så att jag gör skillnad på betydelsen av löften. Löften gentemot mig själv bryter jag rätt ofta. När det gäller löften gentemot andra så bryter jag dem utan samvetskval, när de inte påverkar dem negativt att jag så gör. Däremot om ett löftesbrott skulle påverka andra människors negativt, då avstår jag från att bryta dem.

Hsh ligger hela denna diskussion helt utanför trådens ämne så det bästa vore  om du slutade att ta upp det i inlägg efter inlägg.

Hur vet du att ditt brott mot löftet att sluta skriva i tråden inte påverkar andra negativt? Det kan ju ha funnits någon som ansett att du är en man som står fast vid sitt ord - eller någon annan som tröttnat på stollerierna om batikhäxor och drog en lättnadens suck när du påstod att ditt sista inlägg var ditt sista.

Nåja, jag har faktiskt sett trådar där enskilda personer gjort piruetter i form av upprepade påstående att detta är deras sista inlägg.

Detta är för övrigt inte mitt sista inlägg i tråden. Jag måste ju kommentera de våldsamma generaliseringar du och SD-damen gjorde utifrån hennes påhittade exempel om SFI-undervisningFlört
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-15 10:30:59 följande:
    Alltid lika roligt när SD-fans gnäller om PK. Finns fan inget parti som är så PK-skitnödiga som SD - de ska hela tiden ändra i sina texter för att låta mindre rasistiska, mindre homofoba, mindre misogyna. Så fort en text läggs upp och den får minsta kritik så "försvinner" den, och en ny, mer PK-aktig en kommer upp.

SD och deras fans är de sista som ska gnälla om PK!
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-15 11:21:22 följande:
    Så, men då vore det på sin plats att du citerade nåt inlägg där jag har skrivit om det...

Jag kan bespara dig arbetet med att leta. Du kommer ändå inte att hitta nåt, eftersom jag inte har skrivit nåt om det öht.

Varför kan du inte hålla dig till sanningen?
    Tja, som jag redan skrivit så hade du en diskussion med din meningsfrände SD-damen om SFI-undervisningen utifrån hennes exempel där hon påstod att ett studieförbund hon namngav hade könssegregerat undervisningen.

Inläggen togs bort, liksom några av mina - enligt modereringen på grund av att jag citerat dessa inlägg. Jag lär väl ha dina inlägg som hängde med i meddelandet från moderatorn kvar i inboxen, liksom du själv. Jag föreslår att du studerar era generaliseringssaltomortaler i din inbox.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-15 18:26:16 följande:
    Nej, jag har inte skrivit nåt om det.

Hade du haft stoff att styrka ditt påstående med skulle du ha presenterat det rean. Inse att du yrar i nattmössan.
    Inte alls.

Detta blir mitt absolut sista inlägg om när SD-damen bjöd upp dig till vals om könssegregerad SFI-undervisning. Någon panelhöna var du definitivt inte, PhilipssonFlört
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2014-07-15 19:13:51 följande:
    Ok, enda chansen att få jobba fackligt (inom LO i alla fall) är alltså att bekänna sig som dumvänster...

Tur man tillhör ett SACO-förbund.
    Tror jag inte. Jag har jobbat fackligt inom både LO och SACO - och nog fanns det en och annan dumhögerrepresentant även inom LO. Även om det var lite väl stark S-dominans bland fackligt aktiva LO-medlemmar.
  • FDFMGA
    – Jag tycker att Sverige inte bara säger vad som ska göras, utan också visar vad som kan göras.

Så uttalar sig Markku Aikomus från UNHCR i samband med att organisationen  vädjar till EU att göra mer för flyktingarna från Syrien.

Och det är inte SD-sekten han syftar på då - och det rätt avskyvärda kacklet om att man hjälper bäst på plats.

Själv får jag ofta bilden av ett bortskämt barn tillsammans med sina föräldrar på en strand när jag stöter på sverigedemokraterns joller om vem man ska hjälpa.

Jag tänker mig att de upptäcker en båt  som kapsejsat och föräldrarna bestämmer sig för att försöka rädda så många drunknande som möjligt - medan det bortskämda lilla barnet ropar "Mamma, pappa - ni kan inte rädda alla. Tänk på mig i stället. Nu vill jag ha glass och bli kliad på lilltån".

Men Sveriges ekonomi är stark, bland de starkaste i Europa. Vi har råd att ta emot flyktingar från Syrien utan att det inkräktar på sverigedemokratens glasspinne.

Länk till artikel där UNHCR vädjar till Europa att göra mer för Syriens flyktingar.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5912472
Svar på tråden Varför hatar folk SD?