Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-01-05 16:00:24 följande:
     I England kostar de illegala 50 000 kr/person och år. I Sverige skulle man aldrig göra en liknande uträkning. Det vore säkert rasistiskt.

Vad är det jag har läst på Avpixlat?

www.folkbladet.se/nyheter/default.aspx

Ja du har väl läst på avpixlat om hemskheterna om "alla" rättigheter papperslösa har. Sen att du inte berättar hela sanningen är en välkänd retorik på högerkanten.

50000kr/person och år låter inte som en hög summa när det gäller sjukvård. Bara en CT kostar minst hälften.

Något mer du upprörs över?
  • sjuttiofemman
    jeanette02 skrev 2014-01-05 21:07:54 följande:
    Är det inte en välkänd retorik på de flesta politiska kanter från vänster till höger?

Att undanhålla eller vinkla saker så det passar ens agenda?

Nja, inte på det sättet som alliansen gör det. "Det ska löna sig att arbeta" innebär att göra det så olönsamt att inte arbeta att man tvingar folk att till varje pris ta vilket arbete som helst. Den typen av retorik använder inte de rödgröna.

Samma sak med Sd och partierna ännu längre till höger, där talar man om "massinvandring" och svenskfientlighet för att förstärka sina budskap. Eller som Erroll Flynn att "illegala" får sjukvård och tandläkarbesök plus några andra förmåner. Dock undanhåller han att sjukvård och tandvård bara är akuta besök samt att övriga förmåner bara gäller i Malmö stad.

Jag anser att det inte är ett hederligt sätt att debattera.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 11:29:05 följande:
    Nu kändes det inte som att vi alls pratade om samma sak.

Ordet rasist är så uttjatat att det inte betyder något längre. Folk blir kallade rasister på de mest lösa grunder. Och jag skiter som sagt i vad folk säger. Det får stå för dem själva.

Rasist betyder fortfarande samma avskyvärda sak. Att du blir kallad för det kanske har en orsak..?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 13:01:21 följande:
    www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/papperslosa-far-ratt-till-utokad-vard

Papperslösa barn får samma vård som svenska Den största förändringen gäller papperslösas barn upp till 18 år. De jämställs nu med svenska medborgare och kommer att få samma vård som alla andra barn.

Inte bara vård som inte kan anstå med andra ord.

www.dn.se/ledare/signerat/papperslosa-migrationspolitiken-rundas/

Bra artikel.

Och problemet är..?
  • sjuttiofemman

Sd's vice ordf i Landskrona anser att det är djupt rotat inom islam att våldta kvinnor. Och sen när han konfronteras med det så anser han sig som misstolkad trots bevis. PK-fasaden gör sig påmind igen.

wp.me/p2oCcR-3hG

• sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-07 07:00:56 följande:
    Jag tror mer och mer att du har aspberger.

Ah nu kom den rätta sidan fram, ska du inte ta till de vanliga vokabulären som kommunist och vänsterextremist också?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 21:42:07 följande:
    Nej. Jag tycker de ska få akut vård och sedan utvisas med sina föräldrar. Såsom migrationsverket sagt. Och det är inte kontroversiellt att lämna landet när man inte får vara kvar. De har fått sin sak prövad (och vi har generösa regler) och överklagat i olika instanser. Är det nej så måste man respektera detta. Det ska inte belönas.

Nu ska jag kolla på film. God natt.

Glömde, jo jag har 2 söner.

Det kanske var dina söner jag hörde häromdagen som diskuterade en kiosk i området.

Barn 1: bor du vid den där butiken på x-gatan?

Barn 2: ja tyvärr, det där är en turkbutik och där kan msn inte handla.

Du kanske myser av välbehag men jag tycker det är skrämmande vart samhället är på väg. De här barnen återger sannolikt det föräldrarna pratar om. Denna inställning är mer förödande än all invandring i världen.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-07 13:05:57 följande:
    Mina söner är 5 och 7 år gamla så dom stod nog inte och hängde i en kiosk.

Du tycker att det är illa att någon inte vill handla i en "turkkiosk"? Hur ser rasismen ut från andra sidan? Vad tycker invandrare om svenskar? Andra invandrare? De största rasisterna i det här landet är inte blonda och blåögda. Flickor mördas för att de har svenska pojkvänner i vissa fall.

Så trött på att höra allt bjäbb. Börja grotta i rätt ände, de riktiga rasisterna i det här landet.

Inte lätt att förstå när ens övertygelse går ut på att se samhället utifrån en ensidig syn.

Självklart är det lika illa åt andra hållet. Men så vitt jag vet har inget invandrarparti jönsat runt i demonstrationståg och gapat "Sverige åt invandrarna" som ett visst svenskt parti har för vana att göra fast med ett annat budskap.

Hade jag varit invandrare i ett land där jag känt mig utanför så skulle jag också ha valt svenska butiker osv.

Eftersom vi är de i födda i landet så är det upp till oss att sätta ribban, bemöter vi invandrarna med avståndstagande så lär de visa samma tillbaka. Det är rätt naturligt och även du borde kunna relatera det till dig själv.

Sen är det självklart fruktansvärt med hedersvåld, det måste bekämpas i alla dess former. Som tur är så är det en extremt liten del som har den kulturen.
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-01-07 18:56:53 följande:
    Hoppla? OK. Om man anser att 70.000 personer som kan vara utsatta, är en "extremt liten del", så för all del. (Ungdomsstyrelsen rapport 2009 som dessutom anses vara toppen av ett isberg).

Man bekämpar inte hedersproblematiken genom att anamma mångkultur. Det största felet Sverige har gjort när det gäller hela invandringsfrågan är att försöka göra Sverige till ett mångkulturellt samhälle. Det måste finnas ett majoritetssamhälle att integreras i för att nånsin komma tillrätta med avarterna inom främmande kulturer.

Ledare för t.ex. Frankrike, Tyskland och England har förklarat mångkulturen ett fiasko eller död. Sverige gick åt andra hållet och mångkultur är nu grundlag. Kvalificerat vansinne.

Nu är inte jag 100% insatt i hedersrelaterat våld, med avseende på statistik. Och det var något som Erroll Flynn tog upp. Den som befinner sig i Sverige ska följa svensk lag, oavsett etnicitet.

Antar att du har en åsikt om det övriga jag skrev?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-01-07 22:18:36 följande:
    Jag har inte stött på en enda anti-Sd-aktivist som har klarat av att föra en saklig debatt. Det ändar alltid upp i ogrundade beskyllningar, i struntprat helt enkelt.

Istället för att föreslå nivån på - storleken -, invandringen i Sverige, klankar man bara ned på dem som faktiskt har framställt förslag i sammanhanget. Man kan drista sig till att tro att alla ni som hatar Sd vore för fri invandring, men så är det ju sällan.

Är du för fri invandring?

Jag har hittills inte debatterat med en enda av er på högersidan som inte hängett sig åt kränkande tillmälen när orden tar slut. Inkl dig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?