Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-01-04 21:59:59 följande:
    Hur många ska det vara då? Tänker på valstugereportaget nu...där moderater och folkpartister och sossar visade sig vara ena riktiga rasister!

Sen ska du ju ha i åtanke att Sd granskas så oerhört mycket hårdare än de andra partierna. Det räcker ju att en sverigedemokrat släpper en fjärt i Riksdagen för att det ska stå i Mutexpressen eller Aftonlögnen dagen därpå.

Bildts business i Sudan gjorde Bonniermedia däremot allt för att tysta ned, och vapenfabriken i Saudiarabien. Folk har väl redan glömt vem Stön Tolgfors är. Och hur var det med den där torsken Pittorin? Och Insider-Dillström? Och ex-nassen Anti Avsan?  Och M. Borelius. Och Stegö-Chiló?

Men det är klart, dessa är ju bara ministrar (bortsett Avsan) som missbrukat sin ställning. Det är ju mycket allvarligare att Bengt B., Sd-företrädare i Furuvik, råkade skriva "jävla svarting" på fyllan.

Du verkar liksom inte ha fattat att det finns olika nivåer på saker & ting

Pja hur många har blivit uteslutna ur Sd pga rasism vid det här laget? 80-90 förtroendevalda? Och främlingsfientligheten slutar inte där, det pågår vecka för vecka. Så ja, skillnaden är påtaglig mot andra partier.

Sd granskas hårdare? Är inte så säker på det, men Sd kommer undan med saker som andra partier inte gör. Tex på sociala medier som tydligen fungerar som en tryckventil för Sd-politiker när främlingsfientligheten trycker på för mycket..
  • sjuttiofemman
    LadyInRed skrev 2014-01-04 23:36:02 följande:
    Jag tycker att Sverige är ute på fel spår så länge Rosengård, Rinkeby och andra fina bakgårdar har förvandlats till slum. Klotter en pappa som arbetar på övertid  varje vardag och en dålig attityd kommer inte avgöra om presskiosken kommer generera en storvinst eller ej vid nästa dragning.

Och jag tycker Sverige är på fel spår när främlingsfientligheten och rasismen sprider sig. Det är ovärdigt Sverige som nation att låta denna rädsla ta överhanden.
  • sjuttiofemman

Vi i västvärlden kan profitera och suga ut andra delar av världen och när dessa människor flyr som sista utväg så tas de emot av hat och trångsynthet. Vidrigt!

• sjuttiofemman
    LadyInRed skrev 2014-01-04 23:57:46 följande:
    Jag tycker du befinner dig inom ett hopplöst underläge vad gäller både åsikt och ideologi... Tråkigt att du hellre fokuserar på den som klottrar än den som gör något åt själva problemet.

Och vad är problemet?
  • sjuttiofemman
    LadyInRed skrev 2014-01-05 00:05:55 följande:
    Att vi inte har möjligheten att hålla på en det på en jämnlik nivå

Orkar inte med alla youtube länkar. Vad ska hållas på en jämlik nivå? Debatten?
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-01-05 02:56:27 följande:
    Påhoppen och de grundlösa antagandena är favoriter i repris av andra gamla påhopp och grundlösa antaganden till en lång rad andra människor som inte håller med vederbörande om något. De är helt meningslösa att bemöta.

Mjo du har nog rätt. Kunde inte låta bli bara :)
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-05 11:40:00 följande:
    Svenska medborgare alltså. Gott så.

Vad tycker du om alla rättigheter illegala invandrare har då? Är det lika ok att våra skattepengar går till människor som vägrar åka hem efter utredningar och överklaganden in absurdum?

Alla rättigheter? Redogör gärna för dessa, för min uppfattning är att de har väldigt få rättigheter.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-05 12:22:17 följande:
    Skola, förskola, tandvård, sjukvård. Numer socialbidrag. Facklig hjälp vid tvister. För människor som inte får befinna sig i Sverige överhuvudtaget.

arbetet.se/2007/10/02/illegala-invandrare-ska-kunna-f-hjlp-av-facket/

Ja facket är en intresseorganisation så de gör ju precis som de vill, samma som företag som anställer dessa människor.

Tandvård och sjukvård har vi gått igenom tidigare och det handlar bara om akut vård. Lär inte kosta många kronor per år..

Det övriga du beskriver är bara i Malmö så det får du ta med dem, bor du inte där så behöver du inte bry dig.

Har du läst på avpixlat igen?
  • sjuttiofemman
    sanna70 skrev 2014-01-05 13:54:02 följande:
    Jag börjar med att skriva att jag INTE är född Svensk, så jag kan åtminstone inte kallas " rasist " ett ord som har blivit väldigt populärt på sista tiden dessvärre.

Jodå, man kan vara rasist även om man är invandrare. Varför skulle man inte kunna det?
  • sjuttiofemman
    sanna70 skrev 2014-01-05 14:45:17 följande:
    Förvisso, idag räcker det att man ifrågasätter något som har med invandringen att

göra så är jag rasist. Eller hur ?

Men faktum är att så är ju inte fallet.

Har väldigt svårt att tro att ifall man diskuterar invandring på ett nyanserat sätt så blir man kallad rasist.

Däremot om man gör som vissa här och använder ord och begrepp som är kränkande eller är förknippat med högerextrema ideologier så får man stå ut med att bli stämplad som rasist.

Och när orden tar slut för dem så brukar de börja med personangrepp och kalla meningsmotståndare för vänsterextremist, stenkastare och kommunist. Eller så kör de taktik a la avpixlat och berättar hur de ska våldta den som vågar säga emot dem.

För att kommentera det du skriver, bara för att vissa länder har en annan syn på invandring så måste väl vi i Sverige inte göra lika? Det här är ett fritt land, vill man vara muslim, kristen eller djävulsdyrkare så är det okej. Det ska ställas samma krav på befolkningen oavsett ursprung eller hudfärg. Däremot kanske invandrare behöver lite extra hjälp för att komma in i ett helt nytt samhälle. Och vi som redan bor här behöver vara mer välkomnande.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?