Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Varför hatar folk SD?

StackarsMia skrev 2014-09-02 20:47:30 följande:
    Fast historierevisionen är ganska utbredd. Den verkar smyga sig in i samhällets alla vrår. Mest påtaglig på internetforum. Det bidrar liksom till att gemene man sitter på felaktiga kunskaper.

Det är bara tråkigt.
    Det är väl inte fel att hylla araberna för att de var tidigt ute med att formalisera matematik även om detta skedde parallellt på flera ställen. Man kan nog lugnt konstatera att vi i norden var ganska långt efter då Precis som nutida matematiker skall hyllas för sina insatser.

On a sidenote var det nyligen en iransk kvinna(Maryam Mirzakhani) som fick den första Fields medal som kvinna.
  • oOOo  oOOo
    Philipsson skrev 2014-09-02 21:25:41 följande:
    Jo, det är definitivt att påstå att matematiken har sitt ursprung i arabvärlden om man nu inte vet att så är fallet.
    Visst är det fel i den allmänna betydelsen av matematik. Människor har räknat saker sedan vi blev människor med all säkerhet.  Har hört om experiment där man konstaterat att papegojor kan räkna

Men vad vi vet så var araberna tidiga med att formalisera matematik, precis som kineser, indier och mayaindianer tex. Givetvis är det omöjligt att säga var de lärde sig sin matematik ifrån. Antagligen utvecklade de matematiken precis som vi gör idag. Euklides lärde sig matematik i Babylon har jag för mig.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-09-02 23:29:49 följande:
    ScheikeSkrattande

Du har ingen i din närhet som kan föra dig till till sexavdelningen.

Eller förresten, jag kan ju länka dig rätt - och jag törs nästan lova att du kommer att få mer uppmärksamhet där.

www.familjeliv.se/forum/9
    Det tror jag inte. Du verkar ju ha något maniskt behov av att svara på mina inlägg trots att jag inte ens pratar med dig. Så hade jag velat ha uppmärksamhet borde jag nog ha hängt här oftare

Antar att det är detta du går igång på eftersom du refererar till sextråden stup i ett. Förklarar ett och annat
  • oOOo  oOOo
    Kunigunda skrev 2014-09-03 08:18:05 följande:
     Menar du att alla utom SD är kommunister? Eller hur hänger det ihop?
    Tror Mia syftar på det här behover kommunister verkar ha att tysta oppositionen, antar att det hänger ihop med deras oförmåga att resonera eftersom deras åsikter i grund och botten bara grundar sig på avundsjuka.

Byggs det inte murar för att hålla befolkningar fångade i deras dysfunktionella samhällen byggs det murar i deras egna sinnen för att hindra argument att nå fram. Ungefär som i denna tråden där en del verkar hänga på anmälningsknappen som om det vore en snuttefilt  
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-09-03 12:28:02 följande:
    Allt var egentligen Vitryssens fel, det var ju hans inlägg som kickade igång dig den här gångenSkrattande
    Ja det var ett riktigt roligt inlägg det där av vitryssen
    Föga förvånande var det bara du som verkade ha svårt att smälta innebörden
  • oOOo  oOOo
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-03 12:47:05 följande:
    skryt om diverse högskoleutbildningar ställer jag mig utanför helt och hållet.
    tänker du inte på QZ nu? Drömmer
    Är det inte han som läst allt men fattat noll
  • oOOo  oOOo
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-03 15:15:56 följande:
    "Vårt samtal"?
    Han har kopplat upp sig och kör sin strålningsgrej. Move on...
  • oOOo  oOOo
    Kunigunda skrev 2014-09-03 16:16:41 följande:
    O och Mia: censur handlar om att rensa bort oönskade åsikter, inte om att begränsa innehållslöst trams. Om ni hade något att komma med, skulle vi ju kunna ha en diskussion här. Nu spyr ni bara spydigheter! 
    Censur handlar om mycket mer än det. Allt undertryckande av tal, skrift mm. Jag vet inte vem du är, kanske du rent av vill diskutera på ett kontstruktivt sätt men i så fall borde du väl inse att denna tråden inte är rätt för dig. Om utgångspunkten är hat, hur tror du då det kan leda till något konstruktivt?

Om du läser tillbaka ser du att det mer handlar om vissa personers självhävdelsebehov. För min del räcker det för denna gången  
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2014-11-19 19:37:56 följande:
    Nihka, om Sd mot förmodan skulle få 51% i något riksdagsval så lär vi och många andra klassas som "svenskfientliga" och bli av med vårt medborgarskap. 
    Var har du köpt den där kristallkulan du glor i hela tiden
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-11-20 18:51:02 följande:
    Efter vad jag kunde se får Åkesson nästan 100.000 kronor i månaden under sin frånvaro från riksdagen och partiet.
    Kan det vara så att ditt hat egentligen bottnar i avundsjuka?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?