Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-06-23 18:28:53 följande:
    Jag tror att viss invandring är trevligt. Men inte i den takten vi har nu. Och inte de människorna vi får hit. Vi får inte hit arbetskraft utan krigsskadade människor som inte kommer stå till arbetsmarknadens förfogande på väldigt länge. Vi tar in 2000 asylsökande i veckan just nu och då har irakierna inte ens börjat komma. Jag läste att Danmark tänker ta emot 6000 asylsökande i år, dvs lika många som vi tar emot på 3 veckor. Det börjar bli farsartat nu. Någon gång måste taket vara nått. Migrationsverkets generaldirektör måste vara på gränsen till retard och har märkligt nog makten att förändra hela Sveriges framtid för alltid. Det var han som gick ut och lovade PUT till alla syrier som sätter sin fot här. Sen att vissa syrier bott i Egypten eller USA och passade på att söka asyl här spelade visst mindre roll. Gratis är ju gott. Vad jag önskar honom låter jag vara osagt.

??Vi kan känna oss stolta över att många söker sig till Sverige. Det är ett bra land vi lever i. Här blir man mottagen på ett bra sätt. FN:s flyktingorgan UNHCR säger att vi är bäst i världen och det betyder något, säger Migrationsverkets generaldirektör Anders Danielsson.

www.dn.se/nyheter/sverige/prognosen-fel-tusentals-fler-behover-hjalp/

www.sydsvenskan.se/sverige/larm-om-psykvard-for-flyktingar/
    Arbetsmarknaden, men också vad lika tråkigt är men som glöms bort i diskussionen, är att vi har monterar ner vår psykvård, och dessa människor är lite av laddade granater..och ska gå omkring på stan. Jag är lite rädd.
  • realist14
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 18:45:38 följande:
    Jag fick i helgen reda på att mina svärföräldrar tänker rösta SD. Det var en glad överraskning. Jag trodde de skulle rösta på Moderaterna som vanligt. Båda är egenföretagare och absolut inga rasister. Men alla människor har sin gräns antar jag.
    Hu, moderaterna. Skrev en egen tråd om mitt usla beslut att rösta blått. Kommer inte ske igen.
  • realist14
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 19:02:31 följande:
    Ja vi borde också rösta M egentligen då det gynnar oss som har företag. Men jag och sambon anser att dagens invandring är ett hot mot våra barn och barnbarns framtid. Vi kan bara rösta och hoppas att SD landar där Fremskrittspartiet och Dansk Folkeparti är idag.
    Min tråd heter : Jag sitter hellre och hugger mig i pannan med en gaffel resten av året. Det moderata länkurvalet där kan få dig på bättre tankar om du börjar tvivla
  • realist14
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 20:01:52 följande:
    Vi får se vad som händer. Det är spännande tider. Skiter det sig flyttar jag till Mallis och lägger mig under en palm.
    Kan jag hänga på? Jag kan vara er nanny ( om ni har små barn) ;)
    Skämt åsido, men det känns inte kul att behöva vara rädd för sådant.

Undra hur stort svinn politikerna räknar med. Men de fordrar ju inte ens hälsoundersökning på de som kommer så det är väl lite av samma idiot-tänk det.
    Lite får svensson tåla, annars är hen rasist.

• realist14
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 19:59:21 följande:
    Jag tvivlar icke.

Bra men du kanske har en omgivning som gör det.:)Vi måste börja valarbetet nu.

• realist14
    Errol Flynn skrev 2014-06-23 20:18:16 följande:
    Äsch. Sjukdomar som varit utrotade i Sverige i århundraden är väl bara trevligt att få tillbaks. TBC ex.

www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx

www.dn.se/sthlm/ytterligare-tva-barn-tbc-smittade-i-bromma/

Men det skapar ju jobb....

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5813824
    Enda möjligheten att moderaterna klarar sig, trots att det är så lätt att samla ihop massor av pinsamheter i den stilen, måste ju vara att vi inte kan tala om problemen högt.
    Det utnyttjar de nog till max. Jag har provat ibland på tex fb,lite länkar som borde vara nog så provocerande, folk kommenterar inte sånt öht, vill inte se det, men lägger jag in en kul grej så är alla på och trycker gilla och kommenterar. Har funderat över hur illa det är när man inte ens vill/vågar ta upp självklarheter. Kejsaren är fasen så naken- men ingen vågar säga något. :-/
  • realist14
    Philipsson skrev 2014-06-23 20:44:59 följande:
    Kommunerna har definitivt med nationalekonomi att göra. Hade du läst en bok om nationalekononomi skulle du ha vetat det.

Befolkningstillväxt kan under vissa omständigheter gynna tillväxten, men den behöver inte göra det. Befolkningsökning ger alltså inte automatiskt bättre ekonomi, vilket en del obildade imbeciller tycks tro.

Stjernqvists mål om en ny lag belyser vad det handlar om. T.o.m. politikerna från S och M (ja, Ullenhag håller med LS), har insett att den höga den invandringen håller på att slita sönder det svenska samhället. Det insåg många av oss för länge länge sen.

Exempelvis har ju Polisen inget att sätta emot när det gäller gangstergrupper i i synnerhet Göteborg. Dessa personer har levt hela sina liv i förorten, där det i princip saknas etniska svenskar, de lever utanför lagen, och har ingen respekt för, eller koppling till, det svenska samhället. Para-samhällen. Det är politikerna och PK-ismen som har skapat dessa ghetton, som inte gynnar någon alls. Allra minst dem som bor där.
  • realist14
    Aqt skrev 2014-06-27 21:17:04 följande:

Jag kan mycket väl tänka mig att rösta på Sverigedemokraterna.
    De är t.ex inte mer ett främlingsfientligt parti än vad vänsterpartiet är kommunistiskt.
    Det finns en konsensus i Sverige att SD ska kallas främlingsfientliga och opinionen har ett önsketänkande samt ideologiskt budskap som "gäller".
    Det är en fin tanke med en öppen värld som t.ex Miljöpartiets ideér om fri invandring. Tyvärr är den lika naiv och skulle knappast fungera i verkligheten.

De flesta fattar att frågan om invandring är tudelad. Självklart lyckas många invandrare och är precis som svenskar i många avseenden och en tillgång.
    Men det finns också en hel del segregationsproblem i många områden utspritt i hela Sverige.
    Folkpartiet har granskat detta i ett vänligt syfte för att försöka komma tillrätta med problemen, senast det gjordes 2006 fanns 155 utanförskapsområden i Sverige.

I många områden bor upp till 50000 människor samlade av utländsk härkomst och utgör en majoritet av befolkningen. Arbetslösheten är ofta katastrofalt hög och skolresultaten dåliga. När uppdrag granskning t.ex avslöjar att Husby utanför Stockholm har 85 % invandrare och hälften av alla elever inte klarar kunskapsmålen trots att det satsas extraresurser där och på liknande ställen,då är det illa. Är det rasistiskt? Beror det på en strukturell rasism? Är det fördomsfullt? Får det sägas? Hur får man använda den informationen?

Södertälje kommun vill inte ta emot fler invandrare för de klarar inte av det.

Är de rasistiska eller främlingsfientliga? Ska man tvinga andra kommuner att
    trolla fram jobb, bostäder, samhällsservice som skolplatser med extra stöd p.g.a språk o.s.v?

Det ÄR illa ställt på många ställen i Sverige, och det har eskalerat de senaste 20 åren, när svensk industri tappat arbetstillfällen som inte kan ersättas snabbt. Det finns inte arbeten och bostäder.
    Men det är naturligtvis inte invandrarnas fel själva. Det är politiken det är fel på.

Är det rätt att invandrare med barn får retroaktiv föräldrapenning? (Vilket de får enligt försäkringskassan).

Varför avvisas sanningar som fördomar? Är det för att sanningen är "fel och obekväm"?
    Politiskt korrekt är det här inlägget fördomsfullt och rasistiskt för att det anses fel att utmåla ett problem för att det är synd om en del av de enskilda individer det berör?
    Ska man få diskutera politiska konsekvenser om pensionärer, småbarnsföräldrar, samer, landsortsbor, småstadsbor?

Ska man få prata om vad sjukvård, äldrevård, skola m.m kostar och vilka resurser som måste tas i anspråk och prioriteringar? Man kan tycka att det ger elever och sjuka skuldkänskor?

Vi har ett migrationsverk och invandring medför konsekvenser för samhället! Det måste få diskuteras!?

Idag kommer det mer än 1100 flyktingar i veckan till Sverige och 9 av 10 har inga identitetshandlingar. Alla som uppger att de kommer från Syrien får stanna enligt migrationsverket.

Det kan man tycka är solidariskt eller så tycker man det inte. Eller så avfärdar man Migrationsverkets egna uppgifter som fördomsfulla för att man som vissa politiker inte vill veta hur det är för det är problematiska sanningar och att solidariteten står över.

Jag är uppväxt i en segregerad förort och har flyttat därifrån för jag vill inte att mina barn ska bo där p.g.a utanförskapet och problem i skolorna.

Inga av de politiker som förespråkar en fortsatt hög invandring bor inte där heller.
    Och jag är säker på att det inte går att subvensionera bort problemen.

Jag bor med en invandrartjej och mitt ställningstagande har inget med rasism att göra. Jag har också många invandrare som vänner och politiska åsikter har naturligtvis inget att göra med enskilda individer att göra. Det har med samhället i stort att göra.

Du har så rätt. När det rör dessa frågor finns med autmatik en uppdelning ganska direkt- vi som är goda- de som är onda. Man demoniserar sd-väljare ganska så frekvent och är så ivrig med att måla ut bilden av den lågutbildade ointelligenta och onda sd-väljaren som med alla medel ska avskräcka folk från att pipa ett knyst om alla problem vi har i samhället.Tex:
    www.etc.se/ledare/enligt-emanu-sd-politiker-som-dromde-om-korkort

Vi och dem är förbjudet begrepp, i alla fall utom då verkar det som.

Man hänger gärna ut sina vänner och bekanta, till och med bryter bekantskapen i vissa fall, det går på en milliesekund att bli en ond person, bara antyd at du ev funderar på att rösta på sd, medan man försvarar allt skit som sker i invandringens spår, som om livet hängde på det.
    Liite märkligt beteende, känns inte ens friskt.

Jag har som du, flera vänner med ickesvensk bakgrund och håller med helt i dina sista två meningar.

Har inte bestämt mig ang valet än, men jag orkar inte se sverige mer som ett land som alla sliter och drar i och ska mjölka på resurser.
    Ett sverige som bara hukar och har tappat förmågan att sätta gränser och ställa krav, lite som en förvirrad dement farbror som tar fram plånboken och ska ge- bara någon kräver det.

Det är snudd på obehagligt.

• realist14
    FDFMGA skrev 2014-06-28 09:34:11 följande:
    Så du är alltså invandringskritiker ur ett högerperspektiv.

Jag ser inte alls ett Sverige som förvirrat tar fram plånboken och ska ge bara någon kräver det, oavsett om det handlar om invandrare eller svenskar som kräver.

I viss mån kan jag i stället se ett Sverige som under en period styrts medvetet på ett sätt som har inneburit att man slösat bort resurser för att få till en förändring där fokus i betydligt större utsträckning har legat på det privata än det offentliga.

Follow the money är en rätt behändig fras - om man försöker göra detta så finns det just nu ett enkelt svar som används av högerpopulistiska partier runtom i Europa: invandrarna - men så finns det ett helt annat svar som man kommer fram till om man verkligen försöker följa pengarna.

Åtminstone förr brukade kommentatorerna av V75 på TV4 alltid säga -  nu ska pengarna fördelas inför upploppet i sista avdelningen, apropå din metafor där Sverige är en givmild dement farbror. Sett till min TV4-metafor har man noll rätt på kupongen om man tippat invandrarna/bidragstagarna som vinnare i fördelningskarusellens olika avdelningar.
    Jag tror att ska man ta på sig rollen som störst vad gäller invandring så måste man vara stark.
    Det fungerar inte att vara som en parodi på Friggebos- låt oss nu alla sjunga istället- så löser vi problemen, we shall overcoooome....

Om du minns den.

Jag tycker det vore underbart om man kunde få känna att bara de verkligt behövande fick komma, att vi satte krav, på hälsoundersökning på de som kommer bland annat. Att tydliga regler och förhållninsgssätt gäller.
    Men nu blir det inte så.

Om jag ska raljera lite så känns det som att det är svårare att komma in på en stureplanskrog än i landet.

Man kan "mygla sig till" rättigheter. påståenden ifrågasätts inte, säger du att du kommer från en plats så är de så...påstår du att du kommer ensam så är det så, även om en hord släktingar väntar i kulissen och plötsligt magiskt är återfunna.

Många försvarar det. påstår att man gör det man kan för att komma till det förlovade landet, men det fungerar inte att tolerera sådan och göra det lönsamt.
    Det slår tillbaka, folk blir mer fientliga eftersom de inte känner just det jag skrev, att vi tar emot de som behöver. Många känner sig lurade, och det i kombination med hur det ser ut på många platser...man behöver inte rota länge för att hitta skräckexempel om vi säger så.

Och vad gäller de förorter där inte ens utryckningsfordon kan köra in, där har vi ju vikt oss helt, inte svenska lagar som gäller där verkar det som.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?