Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Vet ni vad jag tror? Knappt nån skulle våga skriva nåt positivt om Sd här, eftersom de är rädda att förlora jobbet. Ungefär som i en diktatur alltså. Så går det till i det fria Sverige!

Bara riggade val som fattas (bara en tidsfråga).

• Philipsson
    Ermenegildo skrev 2013-12-13 23:55:13 följande:
    Du menar att du inte gillar diskriminering? Intressant.
    Vad som är intressant är att se hur svaga demokratierna är.

Du, t.ex., vore väl den första att skriva in dig i diktaturens nomenklatura.

Demokrati - tänker de -, är jättebra, så länge folk röstar som vi vill. Gör de inte det, så blir det bäst för alla med diktatur. Diktaturen blir då den verkliga demokratin!

Som i 1984...frihet är slaveri, lögn är sanning, etc.
  • Philipsson
    Rikard skrev 2013-12-14 11:10:25 följande:

Det här tycker jag är en intressant fråga.
    Jag är för åsiktsfrihet (vilket inte är detsamma som att jag tänker låta idiotiska åsikter stå oemotsagda), men skulle jag tolerera vilka åsikter som helst på min arbetsplats?

Jag är i en position där jag anställer människor. På vår arbetsplats är nästan hälften invandrare eller barn till invandrare, vi har även en ganska jämn könsfördelning (även om fördelningen mellan kvinnojobb och mansjobb inom arbetsplatsen är skamligt traditionell). Skulle jag med berått mod anställa någon som jag vet är emot halva personalstyrkan p.g.a deras etnicitet? Det vore ju en närmast fientlig handling mot de i personalen med utländsk bakgrund.

Lyckligtvis har jag aldrig hamnat i den situationen, men om det skulle visa sig att vi anställt någon som uttalar sig nedlåtande om andra människor så skulle vi definitivt ta den personen åt sidan och förklara att det är ett beteende vi inte tolererar på vår arbetsplats.

Är alla andra europeiska länder rasistiska då, för att de har lägre invandring än Sverige? Det måste ju bli slusatsen av det du säger.

Du gör uppenbarligen tolkningen att alla de som vill minska antalet invandrare till Sverige, är rasister.

Men tänk om det finns andra skäl då? Har du aldrig funderat på det?
  • Philipsson

Mikael Jalving skriver i Jyllandsposten: "Om man med namn och adress motsätter sig den härskande eliten [d.v.s. etablissemanget; min fetstil; ] i den ena eller andra frågan, så kan man glömma tanken på en yrkeskärriär och tanken på att leva ett normalt liv. Man får vara glad om man kan behålla sitt jobb".

blogs.jp.dk/frontalt/2013/12/13/journalistik-pa-svensk/

Det är där vi befinner oss. Det "roliga" är att de som försvarar denna ordning, har en tendens att kalla sig för "demokratins försvarare". De är ju, uppenbarligen, raka motsatsen.

• Philipsson
    Rikard skrev 2013-12-14 23:12:04 följande:
    Hur kan du dra dessa idiotiska slutsatser av vad jag skrev?

Din tolkning av min text ligger så extremt långt ifrån vad jag skrev att jag finner det helt utsiktslöst att du över huvud taget skulle kunna förstå något jag skriver. Det du skriver har över huvud taget inte med det jag skrev att göra. Men så är det väl med er, ni förmår liksom inte ta till er vad andra skriver för att era sinnen är så fulla av er fixering vid invandringen.
    Problemet är att du är demagog, eftersom du menar att alla som opponerar sig mot rådande invandringspolitik i Sverige, är rasister.

Sverige är det land i Europa som relativt folkmängden tar emot flest invandrare. Är alla andra europeiska länder rasistiska då?

F.ö. så är ju sjuklövern och etablissemanget dåliga att specificera NÄR en person skulle vara rasist eller inte, trots att de gärna slänger sig med begreppet? Är det om man sätter gränsen vid 10 000/år? 20 000/år? 100 000/år? 1 miljon/år?

Eller är man helt enkelt rasist så länge man inte är för helt fri invandring?

Isf vore ju alla svenska partier i Riksdagen rasistiska, eftersom inget av dem förespråkar fri invandring.

Etablissemanget redovisar aldrig sin egen ståndpunkt när det gäller invandring, utan klandrar bara Sd. Varför motiverar inte partierna i sjuklövern vad de tycker? Hur många tycker DE är okej? De glider på frågan, mörkar, låtsas vara för fri invandring, när de själva verket inte allas är det.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2013-12-15 22:05:02 följande:

Det handlar om hur man framställer det. När det nästan dagligen väller fram rasism från Sd:s politiker så är det ganska lätt att tolka partiet som rasistiskt. Hur kan man tolka annorlunda? Förklara gärna.
    Svara på mina frågor istället för att glida undan.
    ---
    Minns du valstugereportaget? Är S och M rasistiska partier för att företrädare för partierna i fråga uttryckte sig rasistiskt?

Dårar finns det i alla partier. Det viktiga, i sammanhanget, är ju vad partiet som sådant står för.
  • Philipsson
    Digestive skrev 2013-12-15 21:51:21 följande:
    Nej, problemet ligger i att vederbörande ljuger i vanlig ordning och vad hela den här strömningen gör i vanlig ordning.
    Som vanligt. Istället för att tala i sak, kommer du med (osakliga) personangrepp. Ungefär som sjuklövern om invandringspoliken. Istället för att försvara sin egen politik, kastar man skit på dem som tycker annorlunda. Så gör de som saknar sakargument, och istället använder sig av sofismer!
  • Philipsson
    nihka skrev 2013-12-15 23:43:15 följande:
    Med närmare 60 uteslutna så här långt denna mandatperiod, och då är inte alla som "frivilligt" lämnat medräknade, är SD det parti med i särklass flest som petats.

Är inte det lite för många "dårar" och varför dras så många av dem till just SD?
    Irrelevant. Det är partiets politik som är det viktiga och det är det som ska diskuteras.

I vanlig ordning flyr du och dina gelikar de viktiga frågorna. Sen ska man ju komma ihåg att Sd granskas 100 ggr hårdare än de andra partierna. Hur många granskar Disque o.d. i jakt på dårar till sossar eller moderater?

Reinfeldt tvingades f.ö. sparka två statsråd så fort han hade tillsatt dem. Det var väl om något en skandal i sammanhanget. Och Bildts affärer med Lundin i Sudan. Bara en tidsfråga innan hans roll som USA-spion och landsförrädare avslöjas... Och kolla sossarnas beteende i Muteborg.
  • Philipsson
    Digestive skrev 2013-12-16 01:56:55 följande:

Presentera dessa viktiga frågor, här eller i nystartad tråd.
    Tror du att du är chef här eller vad?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?