Inlägg från: Litet My |Visa alla inlägg
  • Litet My

Varför hatar folk SD?

MrsC74 skrev 2013-10-31 06:38:16 följande:
    Hatar är ett starkt ord som jag inte kan använda. Jag kan dessutom inte dra alla över en kam för jag känner inte alla SD are.
    Däremot så är majoriteten av SD rasister och främlingsfientliga. Det tar jag starkt avstånd från.
    Det går inte att ursäkta sig med att säga att man röstar på SD för man ogillar invandringspolitiken. Tror ni att Sverige skulle blir bättre på det om ett gäng idioter och rasister styrde.
    Titta på vad dom gör. Hur dom agerar. Vad är bra med det ? Vad är bra med att skapa murar mellan människor ?
    För mig är det mest pinsamt. Kanske inte alla som röstar på SD är rasister. Men man röstar på ett rasistiskt parti. Varför undrar jag då ?
    Jag skulle i alla fall få en uns respekt om folk erkände de var rasister som var SD. Nu är det bara bortförklaringar och det blir som sagt bara pinsamt.
    Nu kommer säkert SD gå hyfsat i valet men det spelar ingen större roll för inget parti vill samarbeta. Till nästa val kanske folk har blivit klokare. Vad vet jag.
  • Litet My
    Dominant skrev 2013-10-31 11:35:40 följande:
    Ni kanske skulle titta på fakta istället för att "bilda" er utifrån den propaganda ni läser i odemokratiska vänsterextrema tidningar?

Tittar man på vad SD faktiskt gör, såsom de motioner de lagt denna månad så ser man bland annat att de lagt förslag för Alla arbetares rätt till fackligt skydd (Motion 2013/14:A402), Lagstiftning mot tvångsgifte av barn (2013/14:Ju422), Ökad flexibilitet i föräldraförsäkringen ( 2013/14:Sf2), Ökade anslag för forskning (2013/14:Ub469) samt Förstärkt lärarlegitimation ( 2013/14:Ub465).
    Att de lägger in några vettiga innebär inte att de helt tokiga inte finns.
  • Litet My

Och vad vet du dominant vad jag läser, jag har dessutom dubbeltkollat den "odemokratiska vänsterextrema tidningen" och visst var det sant de motionerna som togs upp.Det går liksom att kolla upp sånt.

• Litet My

Helt appropå var det inte JÅ som för inte så längesedan uttalade sig om att de inte skulle diskutera invandringen öht? Tänker på denna artikel bla: nyheter24.se/nyheter/inrikes/757171-jimmie-akesson-vill-inte-prata-mer-om-invandring

Nu vet jag inte om han bara är taktiskt eller så men vilken osis om det skulle stämma för alla som brölar ut att de skall rösta på SD pga just problematik med invandringen inom alla dess former (allt från rasistiska pepparkakor till gruppvåldtäkter) Obestämd

• Litet My
    LadyInRed skrev 2014-02-01 15:07:50 följande:
    Att ett parti hymlar med sina egentliga ståndpunkter, vrider sanningen en aning till sin egen fördel, för att samla röster har väl aldrig varit något nytt.

Men det man inte väljer att inte diskutera ligger oftast närmare hjärtat än det man diskuterar.
    Nä, fast det är väl få partier som säger att de inte skall diskutera själva kärnpunkten i partiet. Lite som att MP skulle säga att "vi kommer inte att diskutera miljön".
  • Litet My
    sjuttiofemman skrev 2014-02-01 16:50:08 följande:

Pja det är ju ett populistiskt parti så att de säger vad som passar bäst för stunden är föga förvånande..
    Samma sak med deras "nolltolerans mot rasism", det låter bra men efterlevs inte.
    Säger som till föregående, det är rätt extremt att helt frångå partiets huvudfråga så att säga. SD uppkom ju av en anledning.
  • Litet My
    LadyInRed skrev 2014-02-02 01:57:24 följande:
    Som sagt, jag var lite otydlig i mitt första inlägg angående saken. Jag tänker inte ändra uppfattning om Lilla My på grund av ett missförstånd.

Mer detaljer finns om man gör sig besväret att söka efter LRs inlägg.
    Ändra uppfattning om mig? Känner vi varandra?

Jag hänger inte med alls tyvärr Obestämd
  • Litet My

Gert: Beror på vilken undersökning man läser, var någon de låg på ca 8 också. Oavsett vad man tycker kommer detta valet att bli spännande.

• Litet My

Gert: Tror knappast SD är de enda som vill förbättra för pensionärerna, du kanske ska läsa på lite bättre om de andra partierna också.

• Litet My

I Stenungsund var det Fi som protesterade mot SD idag. Också "vänsterextremister" med "mörk historia"?

• Litet My

Quintus Zebra: Fast Jimmie tyckte ju det var okej att störa på SVP's möten, bara inte på hans ;)

• Litet My
    Velouria skrev 2014-07-21 12:02:43 följande:
    Det är för att sverigedemokrater ofta framställs som hjälplösa offer, oftast av andra sverigedemokrater . Detta trots att SD har lyckats skapa en fientlig atmosfär mot de vars ursprung är oönskat. Det innebär att sverigedemokrater egentligen har stor makt. Dock har de även lyckats skapa en hatstämning mot sig själva i och med deras riktade hat mot vissa folkgrupper. Fast detta livnär sig SD på för då kan de utnyttja begreppet demokrati så som det gynnar dem. Titta hur lätt de har kunnat påverka bl.a. dig. Folk har lärt sig att det heter antidemokrati att vara emot SD men att det heter att vara realistisk att vara emot allt som SD är emot. Finns det nåt annat parti i riksdagen som är så totalitär och extrem som SD att de spelar på folks skam- och skuldkänslor för att gynna sin politik?
    Klockrent.

Oavsett gör de "reklam" för sig. Se bara på FL: Hur många trådar finns det om andra partier?

Dock utmärker sig SD väljare åtminstone för mig mer som en sekt än ett parti. Aldrig sett andra partiers röstare starta tråd på tråd som bara handlar om olika vinklingar om just det partiet, eller som smutskastar andra partier lika frekvent, helt plötsligt kom en helt uppsjö av nya tillmälen mot andra partier och deras väljare och politiker. Man skulle kunna tro att SD var ett riktigt stort parti med minst 80% av rösterna men så är det ju inte.
  • Litet My

Philipsson: Jag skrev "man skulle kunna tro" inte att det var realistiskt. Hur är det med läsförståelsen?

• Litet My

Philipsson: Med tanke på att ca 95% av alla trådar om politik handlar om SD så ja, då kan det snudd på verka som att det vore ungefär 80% som röstade på dem. Jag har aldrig skrivit att mitt exempel var realistiskt utan hur man kunde tolka med med tanke på hur mycket som på media, forum och sociala medier som handlar om SD. Att du sedan har problem med att förstå är inte mitt ansvar.

• Litet My

I övrigt skulle jag inte klassa S som ett riktigt stort parti med "bara" 30% av rösterna, däremot stort. Men för att förklara så kanske även du skall förstå, inte ens 30% av allt man läser handlar om S och för att utgå från FL kunde man tro att SD var jättestora med tanke på att det är det enda partiet med maniska väljare som a la en sekt skapar tråd på tråd och sitter på nätet dygnet runt för att försvara "den rätta tron/det rätta valet".

Svar på tråden Varför hatar folk SD?