Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-02-10 23:54:23 följande:
    Vi har i sanningens namn faktiskt ingen aning om hur hon såg ut. Bilderna är ju inte från då hon levde utan efterkonstruktioner från långt senare från när kristendomen och katolska kyrkan var etablerade. Kristna var ju förföljda på 300-talet - inte avbildade.

Har du inte märkt att vi firar lucia med alla möjliga varianter gällande utseende? Det är för att vi fokuserar på hennes gärning i stället för hennes etnicitet. Varför är det så viktigt för dig att lucia inte är "svart". Skulle du kunna säga till ett barn "Nej du får inte vara lucia för du har fel hudfärg"?
    Men det handlar ju inte om hur hon såg ut. Vi kan ju inte ens vara säkra på att hon fanns, Inte heller med Jesus Kristus f.ö. Hur ska jag kunna veta det, när jag aldrig har set honom livs levande? Än har jag aldrig sett honom avbildas som svart. Som bög, ja, av en konstnärinna som ville bli känd (och väl blev det) genom att förolämpa hela den kristna kommuniteten.

Det går inte resonera med dig/Dorian om detta, eftersom ni inte begriper hur helgonkult fungerar.

Dock, inte "vi", jag firar inte Lucia öht.

Skulle du kunna säga till en liten pojke: "Nej, du får inte spela i flicklaget, för du har snopp"?
  • Philipsson

Nu svänger det i Europa när det gäller fosterfördrivningen. Sd kommer att vinna röster på denna fråga, eftersom svenska folket aldrig har varit så odelat positivt inställt till aborterna som etablissemanget har velat få det till.

www.aftonbladet.se/nyheter/article18339599.ab

Alla som tänker efter lite, inser ju att fosterfördrivning är mord.

• Philipsson
    nihka skrev 2014-02-12 10:07:43 följande:
    Så när ska vi väcka åtal mot alla SDare som gjort abort tycker du?
    Är inte för retroativ lagstiftning. Är du?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-02-12 10:19:04 följande:

Låter lite som republikanerna i USA, du vet de där hycklarna som likställer abort med mord men samtidigt inte räds civila dödsoffer (inkl barn) i jakten på terrorister. Vad är skillnaden?

Socialstyrelsen grundar tidsgränsen för abort på när barnet inte överlever utanför livmodern. Tycker jag låter rimligt. Vad grundas en kortare tidsgräns på? Godtycke?
    Hycklande är det ju - inte för inte kallas den hippokratiska eden för "the hypocrite oath" i bl.a. USA (istf 'hippocratic') -, att vara emot dödsstraff men att vara för fosterfördrivning.

Själv är jag emot såväl dödsstraff som fosterfördrivning, men hellre dödsstraff än fosterfördrivning om jag vore tvingad att välja, eftersom den som döms till dödsstraff åtminstone förutsätts ha begått en eller flera fruktansvärda handlingar.

Enda anledningen till jag är emot dödsstraff - en god anledning som jag ser det -, är att man ju aldrig, med 100%:s säkerhet, kan veta om den eller den är skyldig. Och om man tar nån av daga, då vore det ju liksom för sent sen.

Av moraliska skäl dock, tycker jag det vore okej med dödsstraff. En som mördar andra, med berått mod, varför ska den personen ha rätt att leva?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-02-12 10:19:04 följande:

Socialstyrelsen grundar tidsgränsen för abort på när barnet inte överlever utanför livmodern. Tycker jag låter rimligt. Vad grundas en kortare tidsgräns på? Godtycke?
    Det är en godtycklig lag om något.
    ---
    Barnet blir ju till vid befruktningen. Kvinnan kan sen säga: "Jag är med barn". Om om hon råkar ut för ett missfall (spontanabort), då har hon förlorat ett barn.

Om hon låter utföra en fosterfördrivning (planerad abort), då kan hon bli deprimerad efteråt. Omgivningen förväntas trösta henne. Jag menar, om det nu inte vore nåt, utan bara en liten köttklump, som abortförespråkarna försöker få det till, varför blir då ofta kvinnan deprimerad efteråt?

Abortförespråkare är inget annat än egocentriska cyniker, som vill avlägsna människans ansvar över sina handlingar.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-12 11:30:34 följande:
     blir ungen en brottsling ska det straffas benhårt, gärna med avrättning, som ju SD-are också vurmar för.
    Nej Dorian, nu ljuger du igen. Ajabaja!
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-12 11:30:34 följande:

Abortfrågan får mig alltid att tänka på en gammal låt: (om Werner von Braun och hans raketvapen)

"Once it goes up who cares where it comes down, that's not my department said Werner von Braun!"

Samma med abortfrågan - det viktiga är att barnet ska födas, om det sedan har ett miserabelt skitliv är det skit samma,

Så resonerar de hycklande abortförespåkarna. Det konstiga är att om man analyserar det hela strukturellt, och sätter in "ett barn på 5 år" i Dorians enfaldiga resonemang, varför ska mamman då inte ha rätt att eliminera det 'miserabla skitlivet'?

Och sen, vem är du eller nån annan att "bestämma" vad som är ett "miserabelt skitliv"? Det viktiga är ju hur individen själv upplever det.

• Philipsson
    Rataxes skrev 2014-02-12 12:27:47 följande:
    De flesta dödsstraffivrarna jag stött på har varit tokreligiösa av olika inriktning, eller "gammelsossar" dvs. stofiler från LO-lägret.
    Hejdlöst inkonsekvent att vara FÖR fri fosterfördrivning men EMOT dödsstraff. Ändå anses denna hållning vara den "normala" i stora delar av västvärlden, och driven in absurdum i Sverige, det mest inkonsekventa landet av alla.

Sverige gjorde ju, t.ex.,  business med BÅDE Naziregimen i Tyskland och de allierade under kriget.

Sverige, hyckleriets och kappvändarnas land. Sd borde satsa på att ingjuta lite heder i det svenska folket. Om inte det funkar är det lika så gott att nationen går under.
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-02-12 12:38:12 följande:

Alltså tycker du att det är individen själv som kan säga hur denne upplever sitt liv och hur denne vill att dennes liv ska vara? För vilka är vi att överhuvudtaget lägga oss i andras liv och bestämma åt denne hur dennes liv är... Bra, då kan vi fortsätta med den fria aborten.
    Jag tycker det ska olagligt att ta livet av andra.

Du tycker uppenbarligen att det är okej att ta livet av andra individer. Nå, tänk på det den dag någon anhörig blir mördad.
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-02-12 12:38:12 följande:

Alltså tycker du att det är individen själv som kan säga hur denne upplever sitt liv och hur denne vill att dennes liv ska vara? För vilka är vi att överhuvudtaget lägga oss i andras liv och bestämma åt denne hur dennes liv är... Bra, då kan vi fortsätta med den fria aborten.
    Om jag bestämmer att du har ett "miserabelt skitliv", har jag rätt att mörda dig då?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?