Inlägg från: Centurione |Visa alla inlägg
  • Centurione

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-11-18 10:07:59 följande:
    Nej ,det skulle vara svårt att få detta att stämma med mönstret om att allt är invandrarnas fel - men däremot formas man ju i mångt och mycket till den man senare blir i barndomen.

Stefan Löfven fick väl börja jobba och göra rätt för sig mycket tidigt, alltså raka motsatsen till den typiske sverigedemokraten som är så full av självömkan och gnäll att säkerhetsventilerna ständigt tjuter alarmerande.

Så, nej knappast en svår barndom i den bemärkelse man brukar avse - men det är ju svårt på ett annat sätt att aldrig ha fått lära sig att ta ansvar utan i stället bara skylla på andra.

Det finns naturligtvis mycket tragik i detta, men det finns ingen annan som kan räta på ryggen på sverigedemokraten, det måste hen lära sig själv, och som sagt - ur den aspekten är det naturligtvis oerhört tragiskt att man inte fått lära sig egenansvar, eller ens skillnad mellan fantasi och verklighet.

Det är ju så befängt att man baxnar när sverigedemokrater profeterar om ett kommande inbördeskrig, då har hen ju gjort sin egen sandlådelek till mall för hela Sverige.
    Jag fattar liksom inte var du får allt ifrån? Jag har ju träffat MASSOR av Sverigedemokrater - alltifrån riksdagsmän och medlemmar i riksdagens utskott, kommunal- och landstingspolitiker, vanliga medlemmar som inte tar uppdrag men kommer på våra möten, och även sympatisörer som bara röstar på Sd eller funderar på att göra det, utan att vilja bli medlemmar. Och den bilden du ger stämmer om självömkan, gnäll o.s.v. bara på ett några enstaka av flera hundra personer - samtliga kvinnor för övrigt - vilket det MÅSTE göra i vilken grupp som helst, av rena sannolikhetsskäl. 

Snarare är Sd:are ovanligt drivna - och i synnerhet dom som nått till Stockholmsposterna, vilket inte är så konstigt såklart. Ta Valtersson t.ex. som är i blåsväder nu. Han har haft ett oerhört intressant och omväxlande liv: han konverterade till katolicismen som ung, ville bli katolsk präst och tillbringade även en tid i ett munkkloster (men sedan kom han på att han tyckte för mycket om kvinnor! ), sedan blev han stridspilot och gjorde kometkarriär i Försvaret, han tog samtidigt en akademisk examen i bland annat historia, och när han gick med i Sd blev han snabbt förtroendevald till höga poster där... Han är en lysande talare och mycket kunnig inom sitt huvudområde: Försvaret. Han är liksom inget ÄGG även om PK-media vill måla upp honom som det nu.

(Måste erkänna nu innan någon påstår något annat, att jag inte är hundra på att detta med stridspilot stämmer. Men att han gjorde kometkarriär i försvaret oavsett ingång är jag hundra på - det erkänner ju till och med PK-media! )
  • Centurione
    Centurione skrev 2014-11-18 10:27:18 följande:
    Jag fattar liksom inte var du får allt ifrån? Jag har ju träffat MASSOR av Sverigedemokrater - alltifrån riksdagsmän och medlemmar i riksdagens utskott, kommunal- och landstingspolitiker, vanliga medlemmar som inte tar uppdrag men kommer på våra möten, och även sympatisörer som bara röstar på Sd eller funderar på att göra det, utan att vilja bli medlemmar. Och den bilden du ger stämmer om självömkan, gnäll o.s.v. bara på ett några enstaka av flera hundra personer - samtliga kvinnor för övrigt - vilket det MÅSTE göra i vilken grupp som helst, av rena sannolikhetsskäl. 

Snarare är Sd:are ovanligt drivna - och i synnerhet dom som nått till Stockholmsposterna, vilket inte är så konstigt såklart. Ta Valtersson t.ex. som är i blåsväder nu. Han har haft ett oerhört intressant och omväxlande liv: han konverterade till katolicismen som ung, ville bli katolsk präst och tillbringade även en tid i ett munkkloster (men sedan kom han på att han tyckte för mycket om kvinnor! ), sedan blev han stridspilot och gjorde kometkarriär i Försvaret, han tog samtidigt en akademisk examen i bland annat historia, och när han gick med i Sd blev han snabbt förtroendevald till höga poster där... Han är en lysande talare och mycket kunnig inom sitt huvudområde: Försvaret. Han är liksom inget ÄGG även om PK-media vill måla upp honom som det nu.

(Måste erkänna nu innan någon påstår något annat, att jag inte är hundra på att detta med stridspilot stämmer. Men att han gjorde kometkarriär i försvaret oavsett ingång är jag hundra på - det erkänner ju till och med PK-media! )
    Det där blev rörigt! Skulle stå: "...och den bilden du ger av självömkan, gnäll o.s.v., stämmer endast på några enstaka av flera hundra personer..."
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-11-18 11:03:04 följande:
    Tar du på dig offerkofta även för hela svenska folket nu? Vet du vad jag tror? Dels är jag övertygad om att svenska folket vet bättre än att rösta på en bunt rasister. För det är vad Sd är. Sen finns det säkert de som inte är rasister - men varför visar de inte det mer då? Partitoppen i riksdagen har gjort otaliga rasistiska och islamofobiska uttalanden och motioner, kommer det sedan en av de fåtal Sd:are som inte är rasister och vill avancera..tror du de släpps fram eller motarbetas?

Ni sverigedemokrater tror att ni företräder folkviljan - tänk så fel ni kan ha. Svenska folket är bättre än så!
    Försök dig på att prata med lite vanligt folk någon gång. Folk som odlar vetet som blir ditt bröd, framställer koppartrådarna i din mobil och bygger din bil... Ett helt folk kan inte leva på genustrams, vettu!
  • Centurione
    de Robespierre skrev 2014-11-18 10:06:34 följande:
    Finns en poäng i detta. Men samtidigt så är det alltför vanligt att de som har de mesta åsikterna emot det du beskriver även är de som sällan eller aldrig kommer i kontakt med dessa grupper. Mao, man har starka åsikter om det man inte själv har kommit i kontakt med men rädslan för det finns där. Då lyssnar man på vad andra säger och finner en sanning i det och finner en trygghet i samma sak. En trygghet i en värld som förändrats och man inte längre känner att man förstår. Man längtar tillbaka till den gamla goda tiden då allt var som det ska, då man hade en möjlighet till en framtid som aldrig blev av. Pga att förutsättningarna förändrades eller man gjorde felaktiga val.
    De kanske inte VILL komma i kontakt med dem heller. Kan det vara så enkelt..? Vem bestämmer att de ska påtvingas det? DU?

Fortfarande talar jag inte om folk som "gjort fel val" och så vidare. Med DET argumentet får vi först nedvärdera hela V, Fi och (i lite mindre grad) S, för de partiernas väljare består till stor del av avundsjuka människor, som av rent personliga skäl vill ha högre skatter för "de rika" och mera omfördelning till "de fattiga" (det vill säga dom själva...).
  • Centurione
    nihka skrev 2014-11-18 13:09:13 följande:
    Pinsamt att du som folkvald-  även om det är för SD - inte respekterar människors demokratiska möjlighet att rösta på det parti de vill och det beslut de fattat.

Istället vill du låtsas att en massa människor som har lagt sin röst på ett annat parti än SD egentligen sympatiserar med SD, men att de är för radiostyrda för att visa det. Snacka om att ha låga tankar om "vanligt folk"!
    Jag respekterar demokratiska val och hela den demokratiska processen i allra högsta grad. Det är politiker som skapar oheliga allianser mellan blått och rödgrönt för att hålla Sd (och därmed Sd:s väljare) utanför makten, som INTE respekterar demokratiska val. 

Att analysera vilka grupper som röstar på vad, och varför, och hur man skulle kunna påverka dem att rösta på det egna partiet i stället, är däremot helt normal valstrategi. Det sysslar ALLA partier med.
  • Centurione
    nihka skrev 2014-11-18 13:09:13 följande:
    Pinsamt att du som folkvald-  även om det är för SD - inte respekterar människors demokratiska möjlighet att rösta på det parti de vill och det beslut de fattat.

Istället vill du låtsas att en massa människor som har lagt sin röst på ett annat parti än SD egentligen sympatiserar med SD, men att de är för radiostyrda för att visa det. Snacka om att ha låga tankar om "vanligt folk"!
    Ett annat exempel på att "er" sida inte respekterar "människors demokratiska möjlighet att rösta på det parti de vill", är sådana yttranden som Robespierre kom med. Att om folk på landsbygden röstar emot exempelvis att ta emot flyktingar, så skulle det bero på att de är dumma och okunniga och inte känner några flyktingar sedan förut. Med mer livserfarenhet skulle de inte vara emot en flyktingförläggning i traktens herrgård, typ. Detta är verkligen en folkföraktande inställning!
  • Centurione
    GrönMamba skrev 2014-11-19 01:19:30 följande:
    Dags att vakna, politiker ? journalistiken är i kris
    Nedskärningarna i branschen ett hot mot demokratin och samhället
    www.aftonbladet.se/kultur/article19739311.ab

Det är så löjligt att man inte vet vart man ska börja. Propagandajournalisters agenda är i kris när de inte längre har en plattform för indoktrinering. Humor Skrattande"What we need is not freedom of the press, we need freedom from the press."
    Ja, här håller jag med. Pressens opartiska funktion som "den tredje statsmakten" är ju helt borta - och därmed faller egentligen behovet av presstöd också. 

Eller i alla fall är det så i VISSA frågor - just de här PK-frågorna: invandringen, homofjantet, genustramset o.s.v.. Där går tidningarna bara statsmakternas ärenden, och vågar inte kritisera några beslut eller beskriva den negativa följderna, den svartare verkligheten. I ANDRA frågor kan - de när det gäller att granska makthavare - fortfarande göra ett bra jobb. MEN jag känner att trovärdigheten emot PK-media har minskat så mycket nu överlag, att dessa motiverade grävande reportage inte heller är trovärdiga längre.
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-11-19 10:52:21 följande:
    Numera vågar inte media granska Sd av rädsla för offerkoftorna. Om sd kommer till makten så kommer media att förbjudas eftersom all kritik mot detta fascistiska parti anses vara svenskfientligt.
    Men ge dig nu. Det är ingen som vill förbjuda media. Däremot tror jag att PK-media håller på att avveckla sig själva. Folk slutar att betala för att ta del av något som till största delen bara är propaganda. Därför minskar upplagorna. Betaltjänster för att få läsa vissa delar av tidningen på internet, har inte heller blivit någon succé. Alla vet ju att det går att hitta liknande material alldeles gratis på internet.
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-11-19 14:44:44 följande:
    Ytterst handlar det förstås om jag anser att du är trovärdig eller inte, gör jag inte spelar det ingen roll hur mycket du än anstränger dig för att beskriva sverigedemokrater som vanliga sansade personer.

Jag skulle kunna klicka på visa endast Centurione och spalta upp de påståenden du gjort i den här tråden och då skulle det bli en beskrivning av en narrbild av Sverige.

Så här fritt ur minnet så kommer jag ihåg att du var inblandad i en diskussion med batikhäxespanaren där ni visste att alla pk-personer bygger sin världsbild från AB och Expressen. 

Jag kan fylla på med mer om du vill - men principen är att jag inte har något som helst förtroende för folk som bygger sin omvärldsuppfattning på konspirationsteorier  och strålkärringsuppenbarelser.
    Större delen av svenska folket har i och för sig gått till kvällstidningarna för sina nyheter i många decennier nu, så OM jag har sagt något sådant så var det inte fel.

Dagstidningarna och lokaltidningarna är ju inte heller mycket bättre när det gäller PK-frågorna, för att inte tala om SvT... Men jag anar också en öppning nu, en ljusning!
  • Centurione
    Jonas07 skrev 2014-11-19 20:48:39 följande:

Varför folk hatar Sd är medias svartmålning av partiet. Sd politik kör hela övriga Europa och det är bara naiva, blåögda Sverige som vägrar inse. Det börjar normaliseras men har en bit kvar. Svensken är ju lite segare och dumsnällare än övriga tyvärr.

Exakt. Först och främst så är vi mer drillade i att lyda makthavarna. Att tro att de vill vårt bästa. Att lita på samhället. Att betala vår skatt och lita på att pengarna går till bra ändamål. Att inte höja våra röster till uppror i första taget. "Dumsnäll" var faktiskt en väldigt bra beskrivning av svensken i gemen!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?