Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-01-04 14:22:58 följande:
    Carl Bildt har berikat sig genom att indirekt delta i folkmordet i Sudan. Det måste med din retorik innebära att Moderaterna står bakom folkmord.

Även om det är en skam för Sverige att ha en minister med den bakgrunden så skedde det så vitt jag vet medan Bildt inte var aktiv politiker för m. Ingen skulle bli gladare än jag om han blev avsatt dock.

Vad man än tycker om det partiet så finns det inget som tyder på att folkrättsbrott pågår bakom kulisserna.
  • sjuttiofemman
    Eugenie skrev 2014-01-04 15:08:00 följande:
    DET är något som aldrig har hänt i Sd: att någon försökt berika sig på pengar genom sin ställning. Det tycker jag är en kvalitetsstämpel. De övertramp som har skett har aldrig varit av egoistiska skäl s.a.s., utan har alltid handlat om kärlek till Sverige (som ibland då tagit sig rabiata uttryck, de medges).

Kvalitetsstämpel? För vilken kvalité?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-01-04 14:53:39 följande:
    Frågan var ju om ett parti kan sägas representera det en eller annan medlem har gjort.

Gillar Fp korruption för att den där riksdagskvinnan från Fp nu tycks ha myklat undan miljoner?

Klart att om en eller några förtroendevalda beter sig illa så är det inte representativt för partiet.

Så är dock inte fallet inom Sd, det är många och åter många förtroendevalda som gjort sig skyldiga till rasism och övergrepp. Och det pågår varje vecka på sociala medier. DET anser jag visa på vad partiet står för snarare än deras PK-fasad. Och när dessutom nolltoleransen inte är någon nolltolerans så blir det än mer övertygande.

Plus det som kom fram när P1 Kaliber spelade in vad som sägs bakom PK-fasaden..ja behöver man tvivla längre ens om man är en fundamentalistisk sverigedemokrat?
  • sjuttiofemman
    LadyInRed skrev 2014-01-04 15:57:28 följande:
    I was the one who let you know

I was your sorry ever after '74-'75

Giving me more and I'll defy

'Cause you're really only after '74-'75

Japp såna svar kommer tydligen när ni blir svarslösa.
  • sjuttiofemman
    LadyInRed skrev 2014-01-04 16:15:07 följande:
    Eller när du själv går överstyr utan minsta vilja till försoning....

Men jag har mer att ge dig

Försoning? Visste inte att det var krig.

Jag försöker bara påvisa sd's rasism och varför man inte bör rösta på ett sådant parti.
  • sjuttiofemman
    Eugenie skrev 2014-01-04 17:36:17 följande:
    Här har vi liksom den konstiga uppfattningen att: "om Ahmed inte får gå med sin klass på julspelet i kyrkan för sin pappa, så är det kyrkan, skolan och kommunen som UTESTÄNGER Ahmed från undervisningen".

Tror inte en enda person resonerar så, detta är bara en del av de fördomar som avpixlat och annat skit sprider.

Klart att det finns intoleranta människor bland invandrare också, men då tycker jag att vi infödda svenskar bjuder in dessa till samtal istället för att som Sd och andra titta på dem med avsmak.

Med tolerans och en inbjudande hand kan vi öka integrationen, med avståndstagande blir effekten tvärtemot.

Varför är det så svårt att förstå?
  • sjuttiofemman
    AnnaKarinAK skrev 2014-01-04 18:02:14 följande:
    Tycker du bör hålla dig undan egna åsikter istället för att skapa dem. Fl är inte för alla, FL är för oss förnuftiga

Vad är det som säger att FL inte är till för alla? Och förnuftighet är ett ganska subjektivt begrepp..precis som Sd vill definiera svenskhet och vår kultur så tycks du vilja bestämma vem som får vara aktiv på ett forum.
  • sjuttiofemman
    Jenn86 skrev 2014-01-04 18:07:59 följande:
    Jag har helt missat det där med att svenskar inte får fira lucia. Upplys mig snälla.

Och det var Disney som tog bort scener ur Kalles Ankas Jul, inte SVT.

Ja det där är något som smygrasister sprider, precis som att det är muslimernas fel att skolavslutningar inte får hållas i kyrkan.

Många skolavslutningar hålls dock i kyrkan och muslimer sitter sida vid sida med ateister eller kristna. Det stör skiten ur "de nationella" kan jag säga..
  • sjuttiofemman
    Crnac skrev 2014-01-04 18:36:23 följande:
    Hej Sjuttiofemman! Jag håller på att skriva en bok om vänsterextremism, näthat och oikofobi, något som fascinerar mig väldigt mycket. Jag har under ca två år nu studerat vänsterextremisten i sin naturliga miljö, både på nätet och under det regelrätta våldet som sker på gator och torg utfört av er rödingar.

Men nu känner jag att jag kört fast i en fråga, själva uppkomsten av vreden? Som det verkar så fungerar vänsterextremisten mer eller mindre som vilken sektmedlem som helst, vardagen präglas av gruppgemenskap, svart/vita dogmatiska tankemönster och ett starkt och ständigt brinnande hat emot dom som inte delar sektens värderingar.

Det har ärligt talat varit en väldigt obehaglig lärdom att läsa alla kommentarer på dom värsta hatsajterna på nätet, nu har ni dessutom hittat hit på Familjeliv där det vänsterextrema hatet blivit vardag.

So far so good.

Hur började allt för din del? Som du förstår är det väldigt kontroversiellt att hata sitt fosterland och sina egna landsmän och att medvetet vilja förstöra för oss via en destruktiv politik - det som i folkmun kallas för oikofobi, jag får inte riktigt grepp på det här. Finns det händelser i barndomen som präglat er? Kanske fått nobben av en blond vacker svenska i den känsliga tonårs-tiden? Något?

Stämmer mina analyser om att ni egentligen skulle kunna falla för vilken sekt som helst? Eller är själva oikofobin och hatet emot era landsmän grundpelaren som ni gemensamt vilar på?

Sedan 2010 kan man märka att hatet trappats upp flera nivåer vilket skrämmer mig, detta beror såklart på att det nu finns ett parti i riksdagen som tycker om Sverige och sina medborgare - något som får vänsterextremisten att tappa all sin sans vilket tyvärr ofta mynnar ut i blodigt våld och ett ensidigt näthat.

Du får gärna PM.a mig om du vill berätta om din resa? Tack på förhand.

Haha berätta om min resa? Jag har inte gjort någon resa och även om jag gjort det så skulle jag inte diskutera det med någon som är så uppenbart färgad i sin uppfattning. Jag har ingen lust att hamna i någon propagandaskrift. Vad får dig att tro att jag är en våldsbejakande vänsterextremist?
  • sjuttiofemman
    Crnac skrev 2014-01-04 19:09:07 följande:
    Du vill väl ha väldigt mycket flyktingar hit trots att du vet att det är jättedåligt för Sverige?

Detta är som du förstår både kontroversiella och vänsterextrema värderingar. Det handlar inte om någon propagandaskrift utan det kommer bli en faktabok som ska heta "Vänsterextremism, näthat och oikofobi"

Du får jättegärna vara anonym, det jag menade med "resa" var hur ditt starka hat gentemot Sverige började? Om det var någon speciell händelse som triggade igång det eller om du helt enkelt föddes med ett starkt hat emot fosterlandet.

Tack!

Vet inte vad du har rökt på för något men hata Sverige gör jag definitivt inte. Nej jag är inte intresserad av att bli uthängd i "avpixlat - the book".

Förstår inte varför ni högerextrema anser att alla era meningsmotståndare hatar Sverige. Räcker det inte med att ni mördade oss på 90-talet?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?