Crnac skrev 2014-01-04 18:36:23 följande:
Hej Sjuttiofemman! Jag håller på att skriva en bok om vänsterextremism, näthat och oikofobi, något som fascinerar mig väldigt mycket. Jag har under ca två år nu studerat vänsterextremisten i sin naturliga miljö, både på nätet och under det regelrätta våldet som sker på gator och torg utfört av er rödingar.
Men nu känner jag att jag kört fast i en fråga, själva uppkomsten av vreden? Som det verkar så fungerar vänsterextremisten mer eller mindre som vilken sektmedlem som helst, vardagen präglas av gruppgemenskap, svart/vita dogmatiska tankemönster och ett starkt och ständigt brinnande hat emot dom som inte delar sektens värderingar.
Det har ärligt talat varit en väldigt obehaglig lärdom att läsa alla kommentarer på dom värsta hatsajterna på nätet, nu har ni dessutom hittat hit på Familjeliv där det vänsterextrema hatet blivit vardag.
So far so good.
Hur började allt för din del? Som du förstår är det väldigt kontroversiellt att hata sitt fosterland och sina egna landsmän och att medvetet vilja förstöra för oss via en destruktiv politik - det som i folkmun kallas för oikofobi, jag får inte riktigt grepp på det här. Finns det händelser i barndomen som präglat er? Kanske fått nobben av en blond vacker svenska i den känsliga tonårs-tiden? Något?
Stämmer mina analyser om att ni egentligen skulle kunna falla för vilken sekt som helst? Eller är själva oikofobin och hatet emot era landsmän grundpelaren som ni gemensamt vilar på?
Sedan 2010 kan man märka att hatet trappats upp flera nivåer vilket skrämmer mig, detta beror såklart på att det nu finns ett parti i riksdagen som tycker om Sverige och sina medborgare - något som får vänsterextremisten att tappa all sin sans vilket tyvärr ofta mynnar ut i blodigt våld och ett ensidigt näthat.
Du får gärna PM.a mig om du vill berätta om din resa? Tack på förhand.
Haha berätta om min resa? Jag har inte gjort någon resa och även om jag gjort det så skulle jag inte diskutera det med någon som är så uppenbart färgad i sin uppfattning. Jag har ingen lust att hamna i någon propagandaskrift. Vad får dig att tro att jag är en våldsbejakande vänsterextremist?