Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

La haine des Arabes skrev 2014-01-03 19:07:20 följande:
    Tack, jag försöker ofta lyfta fram paradoxerna över att vara politiskt korrekt med ironi. Dom är såklart otroligt många men du la fram dom på ett (politiskt) korrekt sätt och bra.

Jag får väl bjuda på den vänsterliberala ankdammens värsta antiintellektuella missöden under 2013

www.friatider.se/har-ar-arets-pinsammaste-pk-ogonblick

Det finns inget mer PK än Sd.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 19:43:29 följande:
    Tycker du lika illa om den våldsamma vänstern? Enligt SÄPO är vänstern det största hotet mot demokratin. Är inte det obehagligt?

Jag har så många gånger i denna tråd tagit avstånd från våld i alla former.

Frågan är om du tar avstånd från rasism, främlingsfientlighet och rasism?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 19:56:00 följande:
    Rasism 2 gånger?

Jag tar avstånd från våld. Det är delvis därför jag vill ha minskad invandring. Rasism är svårt att ta avstånd från. Är det en glass? Kinapuffar? Tintinböcker? Barna Hedenhös? Önskan om mindre invandring? Att vara Sverigedemokrat? Ordet rasist har helt förlorat sin betydelse.

Nejdå, det ordet har inte förlorat sin innebörd. Det betyder precis samma sak som alltid men du och andra använder er retorik för att mildra sånt som kan kallas rasism. Kolla www.ne.se om du är osäker.

Läs på och återkom sen när du har kommit fram till om du är rasist eller inte. Jag har min uppfattning iallafall.

Men jag är nyfiken på din uppfattning om hur jag lever mitt liv och hur jag ska dö, det var du som skrev det.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 20:01:28 följande:
    En till sak, borde vi inte lägga mer krut på att kartlägga vänstern och hänga ut i media? Gärna med namn och bild. Deras kommentarsfält är fulla av hat. Vi borde dra ut detta i ljuset. Eller i alla fall vara rättvisa och visa båda med namn och bild.

www.expressen.se/nyheter/dokument/fiendelagren-kan-motas-i-rattssalen/

Det verkar vara ok att vara våldsam och hatisk om man tycker "rätt" enligt media.

Det får du ta med berörd media. Men då tycker du det är fel att publicera namn, bild, adress och telefonnummer till meningsmotståndare och invandrare på avpixlat också? Då anser du också att det är okej för researchgruppen att publicera namnen bakom de hatiska kommentarerna bla från avpixlat? Du vet, de där som menar att ensamkommande flyktingbarn ska dö..
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 20:07:20 följande:
    Nu blandar du ihop mig med någon annan. Jag har inte yttrat mig om din död eller leverne.

Det har du rätt i, det var din polare overdoze som roade sig med det.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 20:10:38 följande:
    Ensamkommande barn som ska dö? Du menar de vuxna afghanska männen som fick sin ålder uppskriven av migrationsverket då de inte var barn och sedan satte sig och hungerstrejkade?

Alldeles oavsett skäl, är det rätt att publicera, namn, bild, adress och telefonnummer tillsammans med en text som uttrycker just det du beskriver?

Eller den invandrarfamilj i Strängnäs som under en kortare tid fick LÅNA ett hus som senare skulle rivas men som Sd-politiker och andra "trevliga" människor spred som att familjen var missnöjd och kommunen gav dem det huset. Är det rätt att publicera deras adress på nätet?

Avpixlat och Flashback har under flera år gjort sitt bästa för att publicera fullständiga uppgifter på en rad människor, "PK-media" ligger långt efter där.
  • sjuttiofemman
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 20:33:54 följande:
    Har du läst det på dom vänsterextrema hatsajterna Slutpixlat och Interasistmen?Dom här vänsterextrema hatbloggarna drivs av arbetslösa kommunistungdomar, deras socialbidrag bekostas bland annat av mig och jag tycker inte det är ok.

Vi måste sätta ett stopp för näthatet och bidragsmissbruket. Är du med mig i det "sjuttiofemman"?

Näthat stoppar jag gärna. Avpixlat är de mesta näthatarna, är du med och stoppar dem?
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-01-03 20:50:07 följande:
    Finns det INGEN SDare som vill fördöma användandet av det rasistiska ordet "neger" och den som använder uttrycket och därigenom sälla sig till  SDs "nolltollerens mot rasism"?

Eller Jimmy Åkersson kanske använder ordet "neger" hela tiden och uppmuntrar alla SDare att göra samma sak för att man både inom partiet och övriga samhället anser att "neger" inte är ett rasistiskt utryck? Kan någon icke-rasistiskt SDare kanske bringa klarhet i frågan?

Jag fördömer definitivt det ordet. Bara okunniga personer fortsätter använda det ordet.
  • sjuttiofemman
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 22:10:33 följande:
    Kan jag kalla en indian för en indian?

Kan jag kalla en eskimå för en eskimå?

Kan jag kalla en Svensk för en Svensk?

Givetvis kan jag det och det kan alla andra Nihka och hennes vuvuzuelablåsande och stenkastande palestinavänner har förbjudit ett visst ord

Jag tror jag talar för alla då jag frågar: VARFÖR?

Varför inte kalla en afrikan för..*trumvirvel*...afrikan..?!
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-01-03 22:06:47 följande:
    Så långt har jag två stycken som är antiinvandrare och själva påstår att de inte är rasister som förespråkar ordet "neger": Båda talar länge och självövertygande om ordets naturliga plats i vårt språk om människor man betraktar som "negrer".

Frågan är just hur rasistisk en rasist måste vara innan den själv förstår att den är rasist, eller ligger det i sakens natur att aldrig själv förstå det?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?