Inlägg från: Enter Sandman |Visa alla inlägg
  • Enter Sandman

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-03-15 18:39:58 följande:
    Varann svensk är skeptiska till homogifte och homoadoption. Inte är det på grund av SD.

Källa på det tack.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-15 20:04:40 följande:
    Det har jag redan länkat i tråden.

Men okej då, jag får väl länka den igen.

Börja lyssna 10 minuter in i debatten.
    www.svtplay.se/video/1861172/6-3-22-00

Tack för länken, jag ska lyssna på den när jag har tid, återkommer om det.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-15 20:06:32 följande:
    Jo, det kan man visst det. Däremot är det inte trovärdigt att jämföra SD med nazism. Godwins lag, kallas det.

Klart att du KAN, men ser du inte själv hur fånigt det blir när man vinklar så till sin egen fördel.
    Du tappar ju all trovärdighet.
    Vill du inte bli tagen på allvar.

Och ja,jag vet mycket väl vad Goodwins law är men det hindrar inte att man måste få säga som det är, när det är så.
    Sålänge sd är ett fascistiskt parti kommer jag att säga att det är så.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-15 20:04:40 följande:
    Det har jag redan länkat i tråden.

Men okej då, jag får väl länka den igen.

Börja lyssna 10 minuter in i debatten.
    www.svtplay.se/video/1861172/6-3-22-00

Så nu har jag lyssnat och det var ett intressant program,
    Men ingenstans hörde eller såg jag något som bekräftade ditt påstående.
    Jag hörde hypoteser, men inget belägg.
    Du behöver nog studera lite källkritik.
  • Enter Sandman
    Thomas66 skrev 2014-03-16 10:01:04 följande:

Samma sak här . Varje gång det ska demonstreras mot Sd så ser man klistermärken om att man ska krossa rasismen och borgare. 75an vart går gränsen för vilka man ska attackera , är det alla som inte röstar på V?

Motdemonstrationer är naturligtvis bra, dom här fula trynena ska inte få härja fritt och oemotsagt.
    Våld däremot är aldrig bra.
  • Enter Sandman
    Flash Gordon skrev 2014-03-16 10:13:03 följande:

Jag är inte ens säkert på att det är en konstruktion överhuvudtaget.

Deras partiprogem idag har fler än en gång ansetts vara i närheten av S dito på 50-60-talet.

Jodå, det är en klar efterkonstruktion.
    Det finns en avgörande skillnad mellan Per Albin Hanssons folkhem och sd: sverigevision.
    Per Albin Hanssons var inkluderande och handlade i mångt och mycket om att alla skulle med och solidaritet och öppenhet skulle råda.
    Sd, står för raka motsatsen. Med sd: vid makten kommer människor att fara illa, dom är inte ens i närheten av något normalt parti, dom är ett fascistiskt parti på extremhögern.
    Herregud dom söker ju sina fränder hos nazistpartierna, hur kan du ens börja jämföra det med socialdemokraterna?
  • Enter Sandman
    nihka skrev 2014-03-16 10:21:06 följande:
    Du får snart börja fläta öronen.

Eller hur Skrattande
  • Enter Sandman
    Velouria skrev 2014-03-16 10:27:03 följande:
    Det var nog det Mona Sahlin menade med att svenskar måste integreras i det nya Sverige (eller dagens Sverige? Minns inte de exakta orden).

Typ att det är lite lönlöst att klänga fast vid hur det var förr och gå runt och hata allt och alla som inte passar in i deras lilla föreställningsvärld som ser ut som 60 år sedan. Det roliga är att de som var unga för 60 år sedan nog också tyckte att det var bättre förr. Det finns alltid de som tyckte att det var bättre förr. 
    Jag själv kan tycka att mycket var bättre förr, men mycket är faktiskt bättre idag. Jag är INTE värdekonservativ och är rädd för människor som är det. Anser att sådana människor, om de är riktigt konservativa, kan bli direkt samhällsfarliga. Se bara på talibaner. Och SD.

Människor har i alla tider alltid tyckt det var bättre förr, det är lätt att göra.
    För det var ju då man själv var ung, frisk och stark och hela framtiden med alla möjligheter låg öppna.
    Våra barn och barnbarn kommer tänka likadant.
    Sen tänker dom kloka efter och inser att inte allt var bättre förr. Solig
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 10:39:43 följande:
    Hur var demonstrationen i Bollnäs mot rasism tycker du? En ung tjej blir gruppvåldtagen av ett gäng invandrarkillar och reaktionen blir........en demonstration mot rasism. Hur i hela friden är det möjligt? Såhär skrev tjejens pappa på arrangörernas Facebooksida angående demonstrationen (den raderades snabbt såklart):

Hej.

Jag heter Daniel Mårtensson och är pappa till offret som blev utsatt för misshandel samt våldtäkt i onsdags. Jag och min familj har följt diskussionerna på den här sidan. Jag vädjar till de som ligger bakom denna manifestation att tänka om en extra gång och ställa in på fredag.

Snälla gör det åtminstone för min dotters skull. Det kom som ett slag på käften när vi fick höra om detta. Vi kan inte förstå att ni har bjudit in hundratals människor för att demonstrera mot rasism så här tidigt efter allt som hänt.

Jag trodde sådana som ni kämpade för medmänniskor men tydligen tillhör väl inte min dotter dit i era ögon.

Jag har nu märkt mycket väl vilka det är som bryr sig och tar hand om de drabbade och förtryckta i samhället och det är inte så kallade anti-rasister kan jag lugnt säga.

Jag och min dotter tänker ta bilen och åka bort denna dag för att hon ska slippa se, höra och uppleva detta vidriga sätt att hantera det som hon blev utsatt för.

Förstår ni inte att ni sliter upp totalt allt! Vi sitter vakna dygnen runt och försöker på alla sätt stötta varandra att släppa hatet men det är helt omöjligt och denna manifestation ni tänker genomföra ökar vårat hat ännu mer!

Detta är bedrövligt att ni går ut öppet med att det är helt okej att våldta och misshandla kvinnor. Att ni får tillstånd dessutom går över mitt förstånd.”

Ställer du mig till svars för den demonstrationen?
    Jag kan förstå och sympatisera med pappan och självklart dottern.
    Men kan samtidigt förstå varför demonstrationen uppstod, om högerextrema, rasister och sd i vanlig ordning extrapolerade och generaliserade den här våldtäkten till att alla invandrare beter sig så.
    Kort sagt om man använder våldtäkten som slagträ för sin egen agenda, då förstår jag att inte humanistiska människor kan hålla tyst.
    Då blir man mer eller mindre tvingad att agera.
  • Enter Sandman
    Velouria skrev 2014-03-16 10:42:31 följande:
    Precis. Nu måste ju jag länka till Expressen då jag inte hittade denna nyhet någon annanstans. Den här lilla fega råttan har gått under jord men menar att polisen jagar honom utan bevis, och att han ska fortsätta att kämpa för det han tror på Om nu polisen inte har något bevis så kan han väl låta sig bli häktad och få en chans att försvara sig? Fega lilla råtta Har man inte smutsig byk så har man inget att fly från...Men nu har han ju det, denna lilla kriminella, fega råtta.

www.expressen.se/kvallsposten/nazisten-andrea.../

Fy fan vilket svin.
    Jag håller med dig, hoppas dom plockar in idioten, såna ska inte gå på våra gator.
    Men självklart kommer det vinklas till att det är så synd om grabben, och att han är förföljd för att han inte får sticka kniven i folk ifred.
    Troligen var det ju bara självförsvar. *kräks lite*
Svar på tråden Varför hatar folk SD?