Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman
    Tom Araya skrev 2015-03-02 07:00:20 följande:

Jag är inte så insatt, men kan det vara så att de vill ersätta integration med assimilering?....jag har hört talats om sådana idéer...

Ja de vill införa assimilering, förbjuda hemspråksundervisning, förbjuda utövandet av annan religion än kristendomen i det offentliga rummet inkl slöja och religiösa symboler, förbjuda föreningar typ "somaliska föreningen", förbjuda "svenskfientliga" organisationer (tex Expo, Inte rasist, men mm). Kort sagt, allt som har anknytning till andra länder än Sverige ska förbjudas plus alla organisationer som säger emot Sd.
  • sjuttiofemman
    Tom Araya skrev 2015-03-02 18:01:47 följande:

Finns det att läsa någonstans eller i inspelade uttalanden?

En del av det finns att läsa i motioner som bla Paula Bieler skrivit, IRM har sammanfattat med länkar till motionen/motionerna.
  • sjuttiofemman
    Staty skrev 2015-03-03 00:46:35 följande:

Lägg märke till att Nihka vägrar svara på om 90% valresultat för SD nästa val är lavinartat eller inte. RIDÅ!

Är det en så viktig fråga?

Jag har försökt att få svar på långt mycket mer viktiga frågor som tex berör sd's rasism, men varje gång blir Sd-politiker direkt väldigt upptagna.
  • sjuttiofemman

En bra analys även om jag ogillar delar av den. Om nu Sd bestämmer sig för att göra sig av med Hahne så är det ju lite intressant, dels är det odemokratiskt men även märkligt att man vill tysta mer radikala röster i partiet. Hur PK är inte det? Partiet blir mer och mer en del av det etablissemang de säger sig vilja bekämpa.

Det enda rätta vore att låta Hahne hållas och driva partiet ännu mer högerut.

www.aftonbladet.se/nyheter/article20404677.ab

• sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2015-03-05 13:06:24 följande:

Men nu sade du det där ordet. Att det skall vara så svårt att respektera dessa som mår dåligt av att höra det. Har du ingen empati alls i kroppen? 

Buhu. Kent Ekeroth mfl kan sluta vara rasister så lägger nog folk ner att kalla dem för det.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2015-03-06 08:16:21 följande:

OT: Det är nåt konstigt med denna sajt numera, iaf för mig. Den drar ned hastigheten på datorn och ibland fryser den helt. Fler som har detta problem med FL?

Det är säkert invandrarnas fel om du frågar Sd.
  • sjuttiofemman

Eftersom Sd har störst andel rasister inom partiet jämfört med andra etablerade partier så borde det väl vara på sin plats att ta avstånd från de hatbrott som sker i Sverige varje dag? Det är ju uppenbart att Sd har eldat på fientligheten mot minoritetsgrupper.

www.svt.se/nyheter/amne/

Svar på tråden Varför hatar folk SD?