Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

oOOo oOOo skrev 2015-02-15 09:58:36 följande:

Det verkar onekligen räcka för dig

Men så länge du håller dig till att hata på nätet är väl allt väl. För det var väl inte du som var och sköt på mötet om yttrandefrihet igår i Köpenhamn?

Hur är jag näthatare? Jag argumenterar, hatar inte.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-15 15:12:42 följande:

Ja? Du argumenterar emot SD, då är man ju tydligen näthatare!!

Brukar bli kallad kommunist, landsförrädare, miljöpartist, batikhäxa, vänsterextremist, stenkastare mm mm, men inte näthatare.

Personangreppen når nya höjder
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2015-02-15 20:14:23 följande:

Klok tjej på Twitter: Danskar skjuts ihjäl och skadas i terrordåd och @SvD bekymrar sig för muslimerna. #vilks

Kanske för att Sd och dess svans använder såna situationer för att sprida hat mot muslimer.
  • sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2015-02-17 09:42:52 följande:

Är dina yttringar om Björn Söder tex att betrakta som kärkelsförklaringar? De ser ganska hatiska ut för en som inte lever i en värld fylld av avsky mot andra kan jag meddela dig.

Och nej, det är inte att argumentera när man spammar ett forum med hatiska uttalanden om namngivna personer dag ut och dag in år efer år. Det är ganska klockrent näthat.

Jag använder fakta för att gång på gång bevisa vilken antisemit, rasist, islamofob, lögnare och homofob Björn Söder är. Jag och många med mig är motvikter till Sd-lobbyn som sprider falsk information och rasism.
  • sjuttiofemman
    FDFMGA skrev 2015-02-19 09:55:38 följande:

Sektmentaliteten.

De anser sig kunna företräda alla svenskar eftersom de är de enda som genomskådat indoktrineringen eller hjärntvätten.

Finns det överhuvudtaget någon sekt i världen med politiska ambitioner som inte följer samma mönster?

Det var exakt på samma sätt när det fanns kommunistiska sekter i Sverige, de ansåg sig kunna tala för alla arbetare eftersom arbetarna var indoktrinerade och alienerade.

Där finns det ju en likhet mellan IS och Sd också bortsett från att Sd ännu inte börjat med att öppet ta till våld.
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2015-02-19 13:05:42 följande:

När SD då (snart) bränner sina motståndare levande, och korsfäster små barn, tror du de kommer klara av att producera lika snygga videos på detta som IS gör?

Eftersom SD består av lågutbildade män från landsbygden tror jag INTE det, men vi får se. Just nu kan man bara spekulera.

Ett annat problem SD har, eller en annan skillnad mellan SD och IS kanske man kan säga, är att SD inte lyckats få tag i samma mängd vapen och träna upp en lika stor arme' som IS. De sitter säkert och funderar på det. Ngt mob-förråd de kan plundra kanske? Eller börja med illegal organförsäljning på vänster-människor de dödat, för att finansiera inköp av kalashnikov på Blocket?

Men i princip håller jag med dig. De är så gott som lika. Jag tror Jimmy Åkesson snart kommer bränna Gustav Fridolin i en bur. Vilken dag som helst, bara Jimmy blir klar med sin sjukskrivning.

Eller så kan man sluta med offermentaliteten och ifrågasätta på ett vuxet sätt?

Skrev ju att Sd ännu inte pysslar med öppna våldshandlingar. Men sektvibbarna finns där, som fdfmga beskriver.
  • sjuttiofemman
    Tom Araya skrev 2015-02-19 20:28:05 följande:

Anledningen till att SD och många andra uppfattar det som att muslimer inte avstår från terrorism och organisationer som IS och deras dåd är för att det görs för lite samt att det inte syns och hörs tillräckligt.

Sd tog noll avstånd från Breivik, snarare har han hyllats av Sd-politiker. Så det känns lite magstarkt att kräva något alls av muslimer.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?