Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Bejje skrev 2014-09-10 11:19:22 följande:
    Rätt komiskt att du kallar mig lat när det är du som är det :)
    Det ligger ju också på ditt ansvar att länka till informationen du hänvisar till om det är så att du vill att folk ska bry sig om vad du skriver.
    Gå in i den aktuella tråden och läs - gärna före du uttalar dig om vad som står i den.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-10 13:22:29 följande:
    Jag förstår vad du säger. Jag förstår däremot inte riktigt syftet med det. Visst, du hävdar att det är Bejje som ska bevisa något och inte nihka - men det är samtidigt hon som åberopar källor som hon inte vill eller orkar länka till. Hade hon sagt "bevisa för mig att det är Isis" hade det varit en annan sak, men nu var det hon själv som förde de där källorna på tal.
    Jag har inte bett Beje bevisa något utan läsa i en annan tråd vars innehåll du kommenterade. Hur svårt kan det vara?
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-11 21:22:05 följande:
    Lika svårt som att själv lägga fram källorna man har för att få fram en poäng?
    Jag uppmanade honom att "Gå till tråden och läs". Den låg under "Hetaste debatterna" när det begav sig, men orka.

Jag fick till svar:

"Har inte den tid som du och andra har att hänga och söka information i det här forumet, så om du vill verka trovärdig så underlättar du och lägger med länkarna på en gång."

Med den tonen kommer man inte någonstans med mig, varken på en gång eller senare.
  • nihka
    Aqt skrev 2014-09-11 06:57:43 följande:
    Klart att det hjälper mer att hjälpa på plats.

Det finns mer än 50 miljoner flyktingar i världen och de behöver akut hjälp i närområdet.
    Problemet är att ingen har frågat länderna i "närområdet" om de vill ha en massa flyktingar som vi ska hjälpa "på plats". Nu hamnar de allra flesta där i alla fall, men det är inte SDs sak att avgöra om de även ska ta emot de ynka få som tar sig utanför "närområdet".
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-09-11 21:47:41 följande:
    Mycket dubbla måttstockar på forumet. Så fort jag har länkat tille n tråd här eller andra forum, har det genast hetat att eh..um, seriöst och länka till ett forum liksom..äh. 

Kanske inte av dig, men definitivt dina meningsgelikar.
    Prata med dem då och låt samtidigt gärna bli att prata med mig oavsett vad du för stunden kallar dig.
  • nihka
    mickenyfiken skrev 2014-09-11 23:11:01 följande:

Sådär, postat tre SD-lappar idag!

Så nu är man precis lika "rasistisk" som Norge och Finland! Glad

SD styr inte i varken Norge eller Finland. Visste du verkligen inte det?
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-12 00:37:55 följande:
    Precis, de allra flesta hamnar där i alla fall, oavsett vad länderna runtomkring tycker om det. Därför är det medmänskligt att hjälpa dessa länder som går på knäna annars.
    Och de som inte hamnar där borde väl i all rimlighet få hjälp där de söker sig precis som de som söker sig till flyktingläger ska få hjälp där trots att flyktingläger beskrivits som "ingen plats för människor".

http://www.svt.se/nyheter/varlden/ingen-plats-for-manniskor

• nihka
    Bejje skrev 2014-09-12 00:30:48 följande:
    Precis min utgångspunkt också. Om materialet man länkar till inte är rasistiskt så borde det inte heller inlägget som länkar dit bli bortplockat med anledning av rasistiskt innehåll eftersom innehåller inte är rasistiskt. Det är ju som moderator att gå emot sina egna regler.
    Hela sajten är rasistisk. Man får inte heller länka till nazistiska sajter. Du skapar inte reglerna här utan ska följa dem.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-12 00:34:29 följande:
    Du har ju inte en länkat till någon tråd, eller nyhetssida eller... ja du har inte länkat till något alls när jag efterfrågat det.
    Ville du att jag skulle länka till själva tråden? Hittar du inte dit själv eller?

Du har ju inte bara uttalat dig om innehållet i tråden utan också tagit ställning: "Du "tror" inte att de hade något samband med IS(IS). Ja det är din egna gissning ja, men min gissning är att de så klart har samband. Tror knappast de delar ut info om ISIS som en hobby och på skämt."

Intressant hur du håller din egen "gissning" högre än vad någon annan "tror", i synnerhet när det nu framkommer att du inte ens har läst i tråden till skillnad från andra.

Tar du ofta ställning HELT utan bakgrundsinformation?
  • nihka
    micke nyfiken skrev 2014-09-12 06:23:51 följande:

nihka skrev: "SD styr inte i varken Norge eller Finland. Visste du verkligen inte det?"

Vart står det att SD skulle styra i våra grannländer??

Det står ingenstans. I stand corrected och ändrar till följande:

SD finns inte i varken Norge eller Finland. Visste du verkligen inte det?

Ditt inlägg: "Sådär, postat tre SD-lappar idag!

Så nu är man precis lika "rasistisk" som Norge och Finland!"
Svar på tråden Varför hatar folk SD?