Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-08-23 08:09:24 följande:
    Jag ser det ungefär så här - ett forum som familjeliv är ganska överskådligt, vissa nick är desamma år efter år och vissa åsikter och särpräglade uttryckssätt återkommer med ständigt nya nick allteftersom de gamla blockas från FL.

Den åsiktsfabrik vi kallar Suffering  är inte svår att känna igen, särskilt inte när fabriken producerat en kvinna, produkt av folkhemmet, egentligen socialdemokrat och med svenska värderingar - som börjar tveka och i en trådstart ger uttryck för sina tvivel och varför hon nu ser SD som ett möjligt alternativ. Ofta är ju fabriken i gasen redan efter ett par inlägg och invektiven om vänsterextremister, pk-etablissemang och vilka som förtjänar att våldtas brukar hagla.

Jag brukar tänka som så - att kan man inte ens skapa sig en rimlighetsuppfattning och överblick avseende ett enkelt samhällsforum - alltså att känna igen de ändå relativt få åsiktsfabrikerna - hur ska man då kunna förstå ett komplext samhälle.

Sen finns det en annan aspekt. Det lär väl inte finnas någon som på frågan vad man är stolt över i sitt liv skulle ta upp att man skriver inlägg på nätet. Inte desto mindre tror jag att det finns fler än jag som tänker att det här är min signatur, det är med den jag ger uttryck för mina åsikter, den som är jag på nätet.

Jag tror faktiskt att man kan skapa någon slags relation till sin egen signatur - åtminstone har jag gjort det. Jag brukar bara se med nöje och löje på de personangrepp jag utsätts för - men de gånger min signatur blivit "kapad" har jag blivit förbannad.

Moral kan för övrigt vara viktigt på nätet också. Klart att jag skulle kunna skapa ett helt gäng med konton för att ge understöd till mina åsikter - ge mig själv understöd i trådar jag skapat - men herregud, vilken ynklig figur jag skulle vara då. På nätet och här i verkligheten - med katten bredvid som försöker hindra mig från att skriva på tangentbordet för att i stället klia henne under hakan.
    Personen i fråga lurar ju knappast någon som tänker efter aldrig så flyktigt, så jag vet inte vad det hela ska tjäna till. Kanske handlar det om att försöka lura sig själv, någon slags terapi eller tidsfördriv. När andra Sdare spelar med är det ju bara ett tecken på desperation.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-23 09:24:45 följande:
    Dåså. Då kanske du förstår oron över vilken sida "våra" muslimer kommer att vara på, den dag då IS står vid Stora Bält... De befinner sig redan här inne och kan verka inifrån. Vi har inte ens möjlighet att sätta dem (de flesta av dem) i interneringsläger, som USA gjorde med japsarna när USA låg i krig med Japan under andra världskriget. Eftersom vi varit dumma nog att dela ut medborgarskap med samma urskiljning som man delar ut reklampamfletter... Död

Det här har jag varnat för i många år.
    Du borde ha varnat för dig själv och hur du sprider rasistisk skrämselpropaganda stället.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-23 09:46:26 följande:
    För att man inte kan hålla på och tvångsomflytta landets egna invånare..? Då blir det Nordkorea, vettu...

Nu kan jag i och för sig lugna dig med, att det du önskar redan görs i ganska stor omfattning. Enda undantaget är om man har barn under tolv år, inte bor ihop med barnets andra förälder men har gemensam vårdnad. Då behöver man inte söka jobb längre bort än ett visst avstånd, p.g.a. att barnet har rätt till en vardagskontakt med båda sina föräldrar.

Men förutom detta, så måste man faktiskt numera efter en viss tid (tror att det bara är tre månader, men jag är inte säker) vidga sitt arbetssökande till hela landet.

Personligen kan jag tycka, att om det handlar om en familj som har en stor del av sin försörjning från självhushåll. De kanske har höns, en gris äter skulor och som de slaktar till jul varje år, ett potatisland och ett grönsaksland, mannen jagar och kommer hem med en hare eller ripa då och då, mamman och barnen plockar bär och svamp o.s.v.. Som det ofta ser ut i glesbygden. Så kanske familjen i stället kunde få ett litet belopp till sin försörjning - det lilla som krävs för att de ska kunna köpa det de inte producerar själva. Så att de kan stanna kvar - för att motverka avfolkningen av glesbygden. Barnen blir också antagligen sundare för livet, än om pappa ska börja köra tunnelbanan och familjen tvingas bo i loftgångshus med somalier, syrianer och kurder i Tensta...

Men nu är vi OT. Detta gäller ju inte våra invandrare, eftersom de aldrig skulle acceptera ett liv med så hårt fysiskt arbete, även om de tilldelades ett litet boställe per familj i Norrbotten. De har ju i de allra flesta fallen kommit till Sverige, just för att få slippa hårt arbete.
    Folk som lever på mindre gårdar dubbelarbetar och barnen hänger framför datorn. Din "analys" av livet i glesbygden ligger efter en generation plus.

Din "analys" av varför de flesta flyktingar flyr hit visar tydligt en rasistisk syn.

• nihka
    FDFMGA skrev 2014-08-23 11:15:02 följande:
    Det tror inte jag.

Jag gissar att det dräller av SD-kommunpolitiker som går på tvärs mot sektledningens uttryckliga order om att de inte ska skriva anonymt på nätet.

Jag tror att det kan vara svårt för många att hela tiden vara så pk som ledningen bestämt - och då behöver de hitta andra metoder - just anonymiteten på nätet blir då en slags säkerhetsventil som innebär att de får pysa ut lite hat och lätta på det inre trycket.
    Visst är det så. När man hela tiden måste förställa sig för att inte uteslutas måste det pysa ut någonstans.
  • nihka
    Digestive skrev 2014-08-25 05:48:10 följande:

Uppmanar SAMTLIGA att posta exempel på partiets falska propaganda som riktas mot människor - till redaktionen i SVT:s Val 2014, nu på tisdag 20:00. Vi kan dock vara säkra på att Sverigedemokraternas förvanskning utav våldtäktsstatistik kommer upp men det behövs mer, det är bara toppen av ett isberg.

Själv ska jag tipsa om Jimmie Åkessons förvanskning utav flyktingars återbetalnings-vilja/duglighet till CSN, som han postade runt på Twitter (angående hemutrustningslån) som låg blott någon procentenhet över svenskarnas egna återbetalnings-vilja/duglighe till CSN,, när man räknade på det, och som han också förvanskade siffrorna på rakt upp-o-ner med en FLERA GÅNGER så hög summa efterskänkningar än vad som stämde.

Skulle det göras helt rätt och rättvist, så skulle hela timmen kunna fyllas med Jimmie Åkesson och hur han gör bot för Sverigedemokraternas lögner om/förvanskningar av människor. Om än önskvärt så får nog fullständig rättvisa kliva åt sidan för "bra TV", tyvärr - men nog kommer hela skitpartiet att börja spricka i sömmarna snart, ett parti kan bara rymma så mycket skit, även om det vill tänjas på fysikens lagar olovligt mycket.

Vill se fler sverigedemokrater försvara falsk propaganda riktad mot människor nu, det är nog så hemskt men det påminner oss om hur mycket bättre svenskar är för övrigt - för det är bara en särskild klick svenskar och ett alldeles särskilt parti bland de etablerade, som sysslar med detta. De är undantaget för regeln att svensken är en stolt och etiskt medveten människa. De kan av oss i landet "Världens Samvete" - visa övriga hur även svensken är mänsklig på dessa plan. De kan få vara vår alldeles egna lilla problemgrupp, lite som den där ändtarmsklådan som känns sådär ohyggligt bra att klia sig fördärvad på.

Skit ska skit ha.

Senaste lögnen som SD gått ut med är att UNHCR ställer sig bakom SDs flyktingpolitik. UNHCR har givetvis dementerat detta.

http://www.dn.se/valet-2014/unhcr-vill-inte-bli-slagtra-for-sd/

Björn Söder säger i en annan intervjuv att det var precis den uppfattningen man fick av sitt besök på en flyktingförläggning i Jordanien - ytterligare ett exempel på att SDs omvärldsuppfattning inte sällan har en hel del att önska.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-25 17:00:46 följande:
    Fast om tillräckligt många bilar brinner på tillräckligt många platser, så ekvaliserar det snart att "Sverige brinner".
    Ungefär som tillräckligt många rasistiska uttalanden av tillräckligt många SDare blir likställt med att SD är ett rasistiskt parti.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-08-26 00:13:04 följande:

Men man hör ju ofta hur folk från ditt håll säger att även om tusentals-tiotusentals-hundratusentals muslimer beter sig som svin ala IS eller våldtar, mördar, utanför hedersvål/mord, påtvingar andra sin egen religion eller dö osv osv så är inte det representativt för muslimer. Spelar ingen roll hur många dom är som beter sig illa så ska man inte dra alla över samma kam.

Då ska ju självklart samma sak gälla för SD eller hur? Beter sig några få personer sig som idioter och gör dumma uttalande osv, ja det har skett (precis som det har gjort det i andra partier också) så representerar inte det gruppen i stort. Man ska ju inte kalla muslimer fanatiska eller våldtäktsmän osv trots att hundratusentals muslimer beter sig så, så varför kalla SD rasistiska när fåtal i den stora massan är idioter?

Vissa har ju börjat kalla Reinfeldt för rasist nu också (kanske Borg också?). Men för vad? För att dom för en gångs skull är ärliga utåt om kostnaderna och vilka problem det kan innebära? Ärlighet varar längst har jag alltid fått höra och något jag också tror på, så att vara totalt öppen och prata om alla effekter invandringen har på samhället, både positiva med även negativa är för mig en självklarhet i ett demokratiskt samhälle.

Folk från mitt håll? Då menar du omkring 90% av väljarna.

Exakt. Vad individer gör är inte representativt för hela folkgrupper, men vad representanter gör är representativt för dem de representerar.

Får jag påminna dig om vilka som slås mot IS? Exakt. Det är oftast muslimer.

Please. Sluta med SD-retoriken nu. Flyktingmottagning kostar initialt. Ingen har någonsin påstått annorlunda och ingen kallar Reinfeldt eller Borg för rasister, möjligen med undantag av avpixlatmobben som även krälar hit ibland.

• nihka
    Bejje skrev 2014-08-27 02:05:04 följande:

Tror du handhar helt fel siffror nu. En fråga har ställt via flera olika barometrar om vilket parti som har den bästa invandringspolitiken. Än så länge så har jag inte sett något annat parti än SD vinna just den frågan. Det betyder ju i så fall att SDs frågor om invandringspolitik har mest röster i det svenska samhället.

Nu ska jag vara tydlig och säga tt det absolut inte på något sätt är synonymt med vad folk kommer rösta, för många tycker säkert om andra partiers politik i det stora hela, men gillar SD's invandringspolitik bäst.

Men ändock, man kan säkert rösta på MP, S, M osv i valet, men tycker ändå att SD har bäst invandringspolitik... Värt att tänka på.

Nej jag handhar inte fel siffror nu.
    SDs politik går ut på att dra ner "invandringen" med 90%. Det är INTE vad gemene man eller ens de som tycker man ska se över invandringspolitiken vill.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-08-27 02:05:04 följande:

Men ändock, man kan säkert rösta på MP, S, M osv i valet, men tycker ändå att SD har bäst invandringspolitik... Värt att tänka på.

Jo, så kan det förstås vara precis som man säkert kan rösta på SD och ändå tycka att SvP har en bättre agenda, men att en röst där inte ger några mandat. Det är ju så flera nazister har fått plats i landets kommunfullmäktige. Det är ju inte stora steget mellan partierna. Packet som hänger på Avpixlat är ju inte precis väsensskilda från drägget som häckar på Fria tider.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-08-27 02:13:09 följande:

Jag stör mig dock på det eviga tjatet om att SD skulle ha rasistiska åsikter, men aldrig någonsin i media hör man exempel på varför det skulle vara så.

Är det inte bättre du frågar dig själv varför SD drar till sig så många människor med rasistiska åsikter än att efterlysa förklaringar i media?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?