Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-08-28 17:40:48 följande:
    Tja jag skulle föredra att SD får under 10 procent men viktigare än detta är hur det resultatet blir i övrigt.

Får SD en vågmästarroll där de rödgröna blir större än de borgerliga partierna så kommer detta att innebära blockpolitikens död, tror jag.

Nu ser jag helst att de rödgröna får egen majoritet - men nog skulle det kunna bli spännande att följa hur övriga partier skulle manövrera för att se till att det svenskfientliga SD inte får något inflytande över politiken.
    SD kommer inte få någon vågmästarroll. Det finns fler likheter mellan samtliga andra partier än vad det finns mellan SD och någon av de andra partierna - med undantag av SvP förstås.

SD är ju själva väldigt varse om detta. Det är ju de själva som torgför begreppet "sjuklövern" med SD på en egen planhalva. Där finns det iaf insikt. Om inte något av de nuvarande blocken får egen majoritet så det blir bara nya konstellationer. Utan SD givetvis.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-08-28 18:59:23 följande:
    Nja, det finns inget annat parti eller ens någon annan sekt som kastar så mycket skit på Sverige och på oss svenskar som SD-sekten.

Scrollar du lite i tråden så poppar det upp; Vi är fogliga, lydiga, hjärntvättade, undergivna etcetera, etcetera. Det finns så mycket hat mot oss svenskar och mot Sverige i inläggen från sektanhängarna att jag skulle vilja påstå att det är hatet mot Sverige och svenskar som mer präglar SD-sekten än invandrarhatet.

Sekten älskar ett Sverige som inte finns, aldrig kommer att finnas och heller aldrig har funnits. Det är bara en sörgårdsbild i en sagobok - vi andra älskar det Sverige vi lever i här och nu, i framtiden och det förflutna.

Det är mer än man kan säga om SD-sekten - som egentligen bara älskar att hata.
    En utmärkt sammanfattning!
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-09-01 16:47:31 följande:
    Själv avskyr jag Moderater:
    petterssonsblogg.se/2013/02/06/nu-granskar-vi-m
    Vilken kort lista med tanke på vilket stort parti moderaterna är i jämförelse med SD.

Lilla 5,6 % SD har drygt 60 uteslutna bara denna mandatperiod och därtill alla de som avgått "frivilligt". Och hur många sitter inte kvar. *ryser*

SD är partiet som gjort sig känt för mass-enstaka rötägg - somliga nazister.
  • nihka
    Aqt skrev 2014-09-01 12:58:58 följande:
    Menar ni att alla i SD är rasister för att det är några av de 1000 tals som arbetar för dem politiskt som uttryckt sig klumpigt och oftast utesluts?

Det är återigen ett sätt för de politiska motståndarna att slippa diskutera de politiska sakfrågorna.
    Den som väljer att arbeta politiskt med avskum får acceptera att det speglar tillbaka på dem. SD är faktiskt ansvariga för vad de tar in och sätter på förtroendeuppdrag.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-01 13:04:07 följande:
    Nej. Men det finns alldeles för många puckon inom SD.

Ja, de finns inom andra partier också. Men just SD borde vara extra intresserade av att inte ha dem i sina led.

Jag förstår t.ex. än i dag inte hur en sådan som Kent Ekeroth kan ha uppdrag kvar i ett riksdagsparti. Hans broar borde vara brända flera gånger om iom "järnrörsgrejen".
    Min gissning är att Ekeroth kommer att hamna högt upp på valda efter  personvalslistan. Utanför SD ser man hans insatser på Kungsgatan som något högst talande och beklagligt medan SD anser han är ett ämne att lyfta fram och många väljare kommer troligtvis att dela partiets åsikt pga gemensamt dåligt omdöme.
  • nihka
    Aqt skrev 2014-09-01 16:30:23 följande:
    Hur ska vi ordna bostäder till de ca 400000 flyktingar migrverket har som prognos de närmaste åren när våra politiker inte ens har planlösningar för fler bostäder?
    Man tar de bostäder som man sparar in på de 100 000-tals asylsökande som man inte har med i sin prognos, men som du hittar i din privata, drar i från de man inte ger asyl och hjälper människor, män, kvinnor och barn undan krig och förföljelse.

Myndigheten du syftar på heter migrationsverket.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-09-01 19:30:52 följande:
    62 incidenter på 4 år. För ett Moderaterna på inte ens dubbla siffrorna.

Kan du styrka det fetade?
    Nej, moderaterna fick drygt 30% av rösterna 2010 och SD 5,7%. Partierna har representation enligt dessa procentsatser idag och "inte ens dubbla siffrorna" på 6.7 blir något som är ens i närheten av 30%.

Nej, inte igen. Du får googla SD uteslutningar. Det är alltid nya på gång. Tillgången på "enstaka rötägg" tycks aldrig sina.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-09-01 19:32:18 följande:
    Kan man säga likadant om vänsterextremisterna? Det är okej att attackera vänsterpolitiker, då deras fraktioner hotar, hatar och hetsar?
    Nej, man kan säga att den som väljer att arbeta politiskt med avskum får acceptera att det speglar tillbaka på dem. SD är faktiskt ansvariga för vad de tar in och sätter på förtroendeuppdrag.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-09-01 22:57:25 följande:
    Så OU skiter vi då i och vi låter valet avgöra då, eller? För inte sitter du och hoppas på att M ska få 30%?

Skrattande
    Eller så konstaterar vi bara att du inte kan räkna eftersom tvärt emot vad du trodde så är 2x ca 6 inte någonstans i närheten av 30.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-09-01 22:58:40 följande:
    Med andra ord får vänsterpolitiker vänja sig vid hot, hat och hets, då deras extrema falanger jobbar just så?
    Du läser och tolkar text lika illa som du räknar.

Nej, jag sa att den som väljer att arbeta politiskt med avskum får acceptera att det speglar tillbaka på dem.

SD är faktiskt ansvariga för vad de tar in och sätter på förtroendeuppdrag.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?