Varför hatar folk SD?
"Adam" skall inte behöva beröva svenskarna deras etniska identitet för att vara nöjd med tillvaron. Det är bra ni infantila "antirasister" som tror att alla andra folk tänker så och har som högsta önskan att vara "svensk". Adam vet säkerligen att han inte har svensk ursprung och det är inget fel med det. Skulle jag bosätta mig i Frankrike eller något annat land skulle jag fortfarande vara svensk och jag skulle inte förvänta mig att bli kallad fransman för det.
Genom att reducera etnicitet till "hur man känner sig" så urvattnar ni helt begreppet och förnekar svenskarnas existens men jag har förstått att det är ett populärt grepp bland presumtiva folkmördare. "Hur kan man bedriva kulturellt folkmord på ett folk som inte finns?" är logiken.
Skulle jag vara född i Frankrike eller Chile så skulle jag se mig som fransman eller chilenare. Har en kusin som är född i Sverige och är nu bosatt i Mexiko sedan 20 år, han ser sig som mexikan och inte utplånar han mexikanernas nationalitet för det.
Men jag frågar dig än en gång: hur tror du Adam i mitt exempel känner sig när han inte anses ha rätt till sitt hemland? Han kanske aldrig har satt sin fot i Irak.