Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Bjäbb skrev 2015-01-19 16:35:10 följande:

Jag är av den mening att många troligtvis upplever det svårare att svara negativt på en sådan laddad fråga som vad man tycker om invandring när frågeställaren sitter mitt emot än i en enkät där du är anonym. Därav min konklusion att den verkliga siffran positiva högst troligt är NÅGOT mindre och mer i fas med SOM-institutets undersökning.

Vad Ekeroth påstår är du uppenbart mer insatt i än jag eftersom jag aldrig läst en rad från honom om det inte räknas att jag scrollat förbi honom på twitter vid några få tillfällen.Jag är dåligt upplyst om vad som skrivs på friatider och avpixlat. Men bra att du har koll 

Men ok..eftersom jag inte vill störa ditt etikettklistrande så visst jag är väl nationalist då eftersom jag är av mening att resultatet av undersökningen troligtvis är liiiiite för högt för de positiva. Finns i min värld betydligt värre saker jag kan kallas för...jäfla skåning t ex  

Ja du är nog nationalist.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-19 19:16:55 följande:

Du glömde 6. "Det är inte min uppfattning av verkligheten!"

Just ja, glömde den schizofrena ursäkten. Helt i stil med när mördare ställs inför rätta och säger att röster fick honom att göra det.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-19 19:27:55 följande:

Meh, vet du väl att Affes Blogg och "Mina Polare" alltid vet bättre än hela horder av ekonomer och vetenskapsmän...

Självklart Sektens anhängare bedriver ständigt forskning bland andra invigda i sekten. På så vis får de alltid 100% resultat i 100% rätt riktning utan att det för den delen blir 200% (för då blir uber-fuhrer Söder förvirrad).
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-19 19:22:20 följande:

Nej de blir "uteslutna ur partiet", ibland tvingas de bära en tung säck med pengar med sig också!!

Och när de inte blir uteslutna så blir de "utfrysta" men med massiv ryggdunk i smyg. Ta bara järnrörskillen Erik Almqvist som nu är tillbaka i värmen igen trots delaktighet i 2000-talets mest rasistiska skandal bland riksdagspolitiker.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-20 02:35:55 följande:

Han borde fortfarande heta Szilág Érik. Mycket nyfiken på hans kunskaper i ungerska och hur mycket han assimilerats.

Ja faktiskt. Och undrar hur det är med trohet mot kung och nation? Dags att sätta honom i ett arbetslä..förlåt spartanskt fängelse.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2015-01-21 22:50:49 följande:

Åk til Syrien vetja,och anslut dig till jihadisterna, som du ju verkar sympatisera med.

Vart fick du det ifrån? Med svenska mått så är extremhögerns härjningar ett långt större problem än IS.
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2015-01-21 22:56:54 följande:

OK, så hur skulle en vetenskaplig metod för att avgöra "vilken grupp" terrorister som är farligast, se ut? Det skulle behövas eller hur?

Det känns ju LIIITE grann här i tråden som att personers åsikter om vilka som är den farligaste gruppen kommer av ideologiska tankar, dvs vilken grupp man avskyr mest (islamska terrorister eller högerextremister a la Breivik, osv).

Tydligen är det så här, att enligt Dorians sammanställning har högerextremister varit effektivast i sitt dödande. Och samtidigt säger Säpo att islamistisk extremism utgör den största hotbilden för närvarande:

"Den terrorrelaterade verksamheten i Sverige domineras av aktörer som är motiverade av våldsfrämjande islamistisk extremism, där syf­tet ofta är att stödja terrorbrott i konfliktområ­den, som till exempel Irak, Afghanistan, Soma­lia, Jemen och Syrien." www.sakerhetspolisen.se/kontraterrorism/hoten-och-hotbilden.html

Det blir ju bra konstigt om man av ideologiska skäl ska skyla över och tona ner en viss terroristgrupps gärningar eller hot, och förstärka en annans. Spelar väl ingen roll om terrorister kallar sig höger, vänster, islamistiska, whatever de är väl lika jäkla mycket terrorister för det hela bunten? 

Sd-lobbyn är ju inte kända för att hålla sig med varken vetenskap eller sanning.
  • sjuttiofemman
    MrFahrenheit skrev 2015-01-25 12:45:38 följande:

Nä, nu ljuger du! Tråden handlade om politik en gång i tiden. Men det var innan Mattias Karlsson tyckte att sandlådan var roligare än politik och nu sitter de där och ser oförskämt roade ut, i sandlådan...

"Ser jag inte en sandlåda där borta?"

Precis! Och just sandlådenivån inom politiken är något som Sd gärna klagar över. Vad de glömmer att säga är att det är de som hoppar i sandlådan varenda gång! Inte de andra partierna.
  • sjuttiofemman
    FDFMGA skrev 2015-01-27 10:29:04 följande:

Och Åkesson förlänger sjukskrivningen.

Snart dags för arbetsträning och omställningsbidrag medan knivarna vässas bland kombattanterna i resterna av SD-lednngen

Fas 3, du glömde fas 3 :)
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-28 10:57:16 följande:

Ännu ett skäl till att en del hatar SD:

Mm och det strax efter att Paula Bieler skrev nåt falskt snyftinlägg på SVT debatt. Jag hatar denna falskhet som påminner alltför starkt om nazismfns retorik på 1930-talet!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?