Inlägg från: StackarsMia |Visa alla inlägg
  • StackarsMia

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-09-03 16:18:03 följande:
    Det är ju inte 'media' som är avsändaren här...
    Men publicisten. Tror du samma hade publicerat SvP:s insändare?
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-09-03 16:30:14 följande:

Ur SD:s valmanifest:

''En förbättrad trygghet vid arbetslöshet genom att slopa kravet på att man i händelse av arbetslöshet, redan från dag ett, skall tvingas lämna hembygden och nära och kära för att ta jobb på annan ort.''

Flera av er förespråkade ju dessa omplaceringar ganska hätskt innan. Håller ni alltså inte med ert parti på den punkten?

Jag tycker det är vettigt. Sen om andra inte håller med kan jag inte uttala mig om. Sen vet jag inte varför man skulle hålla medd sitt parti till 100%. Tror det finns ganska många som inte ligger på 100%.

Gör du?
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-09-03 16:31:46 följande:
    Menar du att SD och SvP är jämförbara? Så långt skulle ju inte ens jag gå! Däremot tror jag att Greider har mer än en poäng i sin krönika om SvP och valet.
    Nej. Det jag menade var att kommunistmedia som publicerade insändaren är djupt ideologiskt färgad och ett propagandaorgan som släpper fram vad de tycker passar deras agenda.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-09-03 16:36:41 följande:
    Det har väl visats många gånger att även män (särskilt under SD-flagg) också bär sitt martyrskap så ofta tillfälle ges.

Och vad menar du? Att kvinnor får tugga i sig lite hot om våldtäkt och annat kvinnoförakt för att det är lagstiftat om föräldraförsäkring och skilsmässa? Vad har din länk öht med SD:s kvinnoförakt eller kvinnors (påstådda) martyrskap att göra?
    Skulle kvinnor vara de enda som blir näthatade? Och enbart av män? Från SD?

Blondinbella blev ju mordhotad av ultrafeminister. Kissie fick sin dörr nersprejad av RF.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-09-03 16:54:02 följande:
    Nej, men det var ju det jag frågade om. Om varje fråga som ställs måste inkludera alla möjliga variationerbochbscenarion kan ju hela forumet lägga ner. Nu handlade frågan om att det finns ett kvinnoförakt i SD som tar sig uttryck i näthat. I denna tråd framhölls SD som kvinnornas beskyddare och bundsförvant. Jag ville ha era perspektiv på detta. Ditt perspektiv var "gläfs, gläfs, martyrskap, andra blir också näthatade". Noterat.
    När tror du vi får en artikel eller insändare om kvinnoföraktet inom Vänsterpartiet och dess anhängare? Då vore Kissie och H&M-tjejen perfekta exempel.

Klart att det finns män som näthatar kvinnor. Och kvinnor som hatar män. Från alla sidor. Men debatten är så ensidig, det ska bara skällas på SD och patriarkatet, men i de egna leden så låter man dessa hållas.
  • StackarsMia
    Kunigunda skrev 2014-09-03 17:36:03 följande:
    Det är klart att det finns kvinnoförakt inom Vänsterpartiet t.ex. som ju har en väljarbas i industrin. Vänsterpartiets ledning har dock tydligt markerat mot detta både i ord och i politik. Frågan i artikeln jag länkade var ju hur Jimmie ska hantera detta - för det gör han ju inte i dagsläget.

Om din förmåga till saklig debatt och nyanserat uttryck är representativ för tyckarna i SD-falangen kommer vi aldrig att få en publicerad text om det motsatta perspektivet. Du har hittills inte klarat av att sakligt besvara min fråga eller ge uttryck för något annat än att "må så vara men det finns fler som hatar".
    Det här är ju en saklig debatt. Går inte att vara mer saklig än att peka på de incidenter och fenomen jag gjort.

Jimmie får väl vara tydligare och positionera mer mot hot, hat och hets. Dock kommer ju det mesta från vänsterknten. Sjöstedt har verkligen inte gjort annat än lyft tomma ord.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-03 20:20:03 följande:
    Givetvis. Samtliga sympatisörer kan skämmas för sina partiavarter proportionellt. SD kan skämmas mest om vi räknar bort systerpartiet SvP som ska skämmas allra mest.
    Så AFA, RF och våldverkarna i SSU får frikort? Vad förvånande. Yxa i dörren, mordhot, bombhot, drågrån, misshandel, näthat, smshat, telefonhot, molotovcoctails, vandalism och mer våld.

Bara så vi vet var du står bakom. En mysig yllekommunist.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-03 20:32:35 följande:
    Tvärtom hör jag ofta människor som inleder med, "Jag är inte rasist, men" följt av de mest hårresande rasistiska påståenden. Tror man att man kan nolla ett rasistiskt uttalande genom att påstå att man inte säger något rasistiskt om hur "dom där" är?
    Kan man få ett exempel? Jag har personligen aldrig upplevt en sådan rasism.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-09-03 21:03:33 följande:
    "Jag är inte rasist, men jag tycker vi har släppt in för många svartingar nu" - ett uttalande som betraktas som rasistiskt av människor som inte är rasister och icke-rasistiskt av rasister som tycker att vi har släppt in för många "svartingar".
    Jag är inte rasist men..jag tycker vi släppt in för många invandrare på kort tid.

Rycker det i den rasistiska kräkreflexen?
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-09-11 08:53:16 följande:
    Du menar väl de regler du vill att de ska ha.

Om FL har  en regel att det inte är tillåtet att länka till den rasistiska hatsajten avpixlat så är ju moderatorerna konsekventa om de tar bort inlägg där det länkas till avpixlat.

Det är ju en visa i pressen vilka sverigedemokrater som varit där och lättat på trycket - och sen så får de respass från partiet på grund av nolltoleransen mot rasism - jag tycker det verkar vettigt att FL har en regel att man inte tillåter länkar dit.

Den som har behov att hata kan ju göra detta utan att ta omvägen över FL till avpixlat.
    Har FL en regel om attinte länka till AP, FT eller andra som ni har klistart ettiketten "hatsajt" på?

Du borde vara ganska insatt i detta, då du är forumets största hatare. Så länge hatet kommer från rätt håll, så är det mer korrekt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?