Inlägg från: StackarsMia |Visa alla inlägg
  • StackarsMia

Varför hatar folk SD?

Det är trendigt att hata SD. Precis som alla ska ha en iPhone, MacBook, HappySocks och Urban Ears lurar. Svenskar är det mest fårskockande folket på planeten. Det är jobbigt om man sticker ut ur mallen.

• StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 20:50:37 följande:
    Märkligt. Om det är så många som älskar SD varför röstar 90% på något av de andra partierna?

Jag röstade också i EU-valet och var inte så politiskt intresserad förrän de främlingsfientligas partier började öka.
    De röstar ju inte så som du säger alls. I EU-valet var valdeltagandet 51% och 9,67% av dessa röstade SD.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 20:31:48 följande:
    1) Inte alls. Däremot ska man inte ge sken av att "sådana" är dom. Det kallas rasism.

2) Varken utländska killar eller SD-politiker är någon homogen grupp, men om jag var tvungen att möta en av dem i en mörk gränd så väljer jag inte ett gäng SDare från Avpixlats kommentatorsfält, men ändå hellre dem än ett gäng från SvP eller Svenska motståndsrörelsen eftersom det finns grader av helvete.

3) Invandring kostar i regel inte, men däremot kostar flyktingmottagning. Skilj på dem.

Önskvärt är att en del läser istället för fantiserar och sedan kliver av sina höga hästar och byter nick till något mer realistiskt. Föreslår "Livlig fantasi".
    Vänta lite nu. Flyktingar är ju invandrare. Så då kostar invandringen. Sen finns det även andra grupper än flyktingar som kostar. Faktumet är att de flesta invandrare kostar pengar.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 22:54:58 följande:
    Också en populär myt ofta dryftad bland SDare - att svensken skulle vara särskilt lättledd. Hur lättledd är man inte om man går på den
    Tja, har man aldrig varit utomlands på riktigt, förutom den där All-Inclusive till Rhodos eller Koh Chang, så är det svårt med distansen och att kunna se dessa företeelser. Sen kommer du gående med din Canada Goose eller PEAK-jacka och undrar varför jag säger som jag säger.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 22:58:37 följande:
    I samtliga opinionsundersökningar ligger SD på ungefär 10%. Det innebär att de övriga 90% av rösterna går till något annat parti.
    Senast låg de dock på 13,5%. Men visst, av de röstande/intervjuade så har fördelningen enligt tidigare OU sett ut så. Dock var det inte påståendet som personen hävdade.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 23:00:57 följande:
    Nej, flyktingar är ...flyktingar. Man söker inte asyl och sedan invandrar.

Nej, de flesta invandrare kostar inte pengar.
    Eh, va? Asyl söker man när man invandrat till landet. Så invandrae är man i allra högsta grad. Alla som någonsin invandrar till ett land är invandrare. Engelsmän, Amerikaner, Koreaner, Peruaner, Indianer, och Tom. Marshmallows.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 23:00:57 följande:
    Nej, flyktingar är ...flyktingar. Man söker inte asyl och sedan invandrar.

Nej, de flesta invandrare kostar inte pengar.
    Faktum är att de flesta invandrare kostar pengar. Eller ja, faktiskt alla, vid något tillfälle. Möjligt att det finns en superhjält som någon gång invandrat, kan flyga och inte belasta samhället med en enda bit, då han är stormrik och skänker massa pengar till staten. Annars så brukar de flesta kosta i utbildning, vård, kollektivtrafik och pensioner.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 23:10:51 följande:
    Jag det varierar ner till ca 8%. Ja, det har du alldeles rätt i 10% röstar inte på SD för alla röstar inte. Ska vi höfta med att 5% av de röstberättigade röstade på SD i EU-valet. Bättre så?
    Tja, annars kan man ju lika gärna säga 15+%, om vi nu ska gissa?
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 23:12:50 följande:
    Hahahahahaha! Nej, flyktingar invandrar inte först.
    Okej. Vart menar du att de söker asyl ifrån? För du nämnde asylanter och inte kvotflyktingar. Skillnad.

Söker dessa asyl rån Peru, Ghana, Kambodja eller Mexico?
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-07-22 23:20:33 följande:
    Nej, vi kan inte lika gärna säga 15+% för att EU-valet är genomfört och det finns ett valresultat och ett valdeltagande vilket var 51%. SD fick mindre än 10%. Ca hälften av det, för ca hälften röstade, blir 5%.
    Nja, så kan man gärna inte räkna. Då får du ju samtidigt halvera rösterna för alla andra partier. Gör det och kolla väljarstödet för ditt parti, så blir det något missvisande kanske?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?