• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-08-05 09:01:47 följande:

Finns en hel del här i tråden som jag skulle vilja fråga om de på allvar inte tror att det finns en minsta lilla skillnad mellan folk beroende på var de växt upp och formats efter. Låter lite väl naivt ibland.

Man behöver inte vara påläst eller ha skaffat sig några tankar innan man kastar sig in i ett forum, det är uppenbart. Man behöver eg inte kunna ett smack, bara skaffa några standrardrepliker och sedan kasta sig in och, nej inte ur ett bra perspektiv dvs för att lära sig eller av nyfikenhet på andras åsikter eller  för att lära sig argumentera...osv..inget sådant. Nej allt verkar bygga på att blåsa upp sig själv, genom att kasta skit på folk lite lätt nedlåtande, utan att eg veta vad man säger eller vad det står för.

Standardreplikerna är alltid omringat av gapflabb, lite i stil med mobbarna i skolkorridoren: ja det var ju intressant, asg asg asg asg
    den däääär statistiken ljuuger....nu haru offerkoftan på- j-a sd-kramare---moahahaha...nääe det gör faktiskt inte ALLA, så där gäller det inte, fattaru,, ALLA måste göra annars gäller de inte.
    Moahha..nääeee det där är bara skitsnack, bara för att du mött på 500 dåliga exempel, bara undandag, jag vet, för jag har mött alla sanna exempel...
    J-a gnällande, var inte så fieeentlig....du är ju rassiiiiiist.

Osv osv..........................gäsp. .. och det var ju inte så att något blev sagt,heller.
    Håller med, och det känns faktiskt meningslöst att diskutera med folk som inte ens vet hur majoriteten av alla människor i Afghanistan resonerar, angående kvinnans roll, sexualmoral o.s.v.. Och särskilt de som är tonåringar och unga vuxna idag, och helt och hållet präglats av talibanerna. Afghanistan har ju till och med utsetts till det sämsta landet att vara kvinna i...

Och dessutom insinuerar att andra i debatten ska vara pedofiler...
  • Jeaninne
    Nissenissenisse0 skrev 2014-08-05 10:40:32 följande:
    "Och vilka muslimska intressegrupper skulle INTE räknas till islamistiska och då få fortsatt stöd från SD?"

Jag antar att du vänder dig till utbildad personal inom service eller bilprovningen när du vill veta när du ska t.ex. byta bilens bromsbelägg. På samma sätt borde väl utbildad personal bäst kunna svara på när en islamsk organisation är islamistisk och när den inte är det. Frågan är dock varför en muslimsk eller annan religiös intressegrupp överhuvudtaget ska få stöd av SD. Är inte Sverige sekulärt?
    Ja, det där är också märkligt. Samma personer som anser att Sverige är sekulärt, och att det därför inte ska finnas något samarbete mellan skolan och kyrkan t.ex., anser att vi ska ge statsbidrag till muslimernas religiösa organisationer...
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-08-05 00:53:48 följande:
    Jo, SD vill ta bort allt stöd till muslimska intressegrupper. Jag har däremot inte hört några invändningar från SD mot kristna eller hinduiska dito.

Det tycker jag låter diskriminerande.
    Finns det något parti som helt vill ta bort stöden till sagoläsande grupper?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Dorian Ertymexx
    Nissenissenisse0 skrev 2014-08-05 10:40:32 följande:
    "Och vilka muslimska intressegrupper skulle INTE räknas till islamistiska och då få fortsatt stöd från SD?"

Jag antar att du vänder dig till utbildad personal inom service eller bilprovningen när du vill veta när du ska t.ex. byta bilens bromsbelägg. På samma sätt borde väl utbildad personal bäst kunna svara på när en islamsk organisation är islamistisk och när den inte är det. Frågan är dock varför en muslimsk eller annan religiös intressegrupp överhuvudtaget ska få stöd av SD. Är inte Sverige sekulärt?
    Inte enligt SD, nej. Enligt SD är Sverige ett kristet land. Och ska tvingas på mer kristendom, oavsett vad folk vill.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Jeaninne skrev 2014-08-05 11:30:42 följande:
    Ja, det där är också märkligt. Samma personer som anser att Sverige är sekulärt, och att det därför inte ska finnas något samarbete mellan skolan och kyrkan t.ex., anser att vi ska ge statsbidrag till muslimernas religiösa organisationer...
    Det märkliga är att samma grupper och personer som högst skriker om att muslimer riskerar sabba vårt sekulära land hejjar på ett parti som vill tvångskristna Sverige.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nissenissenissenisse
    "Inte enligt SD, nej. Enligt SD är Sverige ett kristet land. Och ska tvingas på mer kristendom, oavsett vad folk vill."

Enligt deras hemsida är de i alla fall för religionsfrihet. Om SD inte är sekulärt är det till deras nackdel, det är dock inte av avgörande betydelse för mig.
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-05 11:29:21 följande:
    Håller med, och det känns faktiskt meningslöst att diskutera med folk som inte ens vet hur majoriteten av alla människor i Afghanistan resonerar, angående kvinnans roll, sexualmoral o.s.v.. Och särskilt de som är tonåringar och unga vuxna idag, och helt och hållet präglats av talibanerna. Afghanistan har ju till och med utsetts till det sämsta landet att vara kvinna i...

Och dessutom insinuerar att andra i debatten ska vara pedofiler...
    Har börjat se ett mönster....finns mer som ständigt återkommer....som tex offerkoftan....det är pk-folket som stickar dem....tänkt på det?
  • realist14
    Dorian Ertymexx skrev 2014-08-05 12:57:05 följande:
    Inte enligt SD, nej. Enligt SD är Sverige ett kristet land. Och ska tvingas på mer kristendom, oavsett vad folk vill.
    Du tycker inte det som sker mot judarna nu är hemskt eller? Har du koll på varför det sker?
  • studsboll11

För att de är ett efterblivet parti med många knäppskallar i partiet. Eller för att det är PK att hata dem. Jag tycker dock det är bra att SD finns för det är viktigt att lyfta fram invandringsfrågan och att vi måste dra ner på antalet invandrare som släpps in i landet.

• Digestive
    Jeaninne skrev 2014-08-05 01:34:20 följande:

Jag vet faktiskt inte om de träffas flera stycken för att utnyttja samma barn, och jag tror inte att jag vill veta det heller. Det är hur-eller-hur en helt annan problematik, än muslimernas hora-madonna (eller hora-profetens kyska dotter Fatima, kanske snarare)-komplex.

Men visst skulle det vara intressant att spekulera i orsakerna till, att just belgarna är så överrepresenterade när det gäller pedofili. Någon orsak måste det ju finnas - antingen någon gen som anrikats just där, eller något i deras uppfostran i hemmet eller skolan...

Det är ganska intressant hur människor som väldigt gärna förklarar hur andra människor är - via information av nationell härkomst allena - också förklarar samhällsfenomen som det aktuella, med att det beror på människorna i Belgien och ingenting annat verkar tänkbart.

Ens funderat på det här alternativet; att Belgien möjligtvis har effektivare metoder för motarbeta aktiva pedofiler och eventuellt tillhörande nätverkvärk?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?