Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-11-28 22:06:50 följande:
    Det tror jag inte.

Det väsentliga är som jag tidigare skrivit att judendom ärvs på mödernet.

Att sen klanmedlemmar anser att Aschberg är jude har väl mer att göra med SD-klanens nazistiska så kallade förflutna att göra.
    Det låter högst rasistiskt och diskriminerande. Att ha en judisk pappa, farmor, mormor och bror, medans man själv är en avkomma av när pappa låg med barnflickan.

Inte så inkluderande.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-28 22:16:02 följande:
    Nämen, jag tycker mig ana att sverigedemokraten redan går på högvarv.

SD - står det för StrålkärringsDebattörerna eller är det Spel och Dobbel som gett klanen dess förkortning SD.

Hur gör du förresten när du tar in kunskaperna om att jag är kommunist. Fäster du antenner på huvudsvålen och börjar tjalalaa och då kommer uppenbarelserna över dig?

Ja dessa StrålkärringsDemokrater. Inte konstigt att ledaren trodde att han kunde få kunskaper om utfallet vid roulettebordetSolig
    Man ligger ju ett par timmar efter. Du har ju varit strålmätare nu i cirka 10 timmar, så man får ju ta igen lite.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-28 22:20:20 följande:
    Det får du ta på religionsforumet.

Det som intresserar mig är att sverigedemokrater anser att Aschberg är jude och att de kombinerar detta med öknamnet Aschelberg samtidigt som de lallar om judemedia.

Det här är ingen nazistisk kloak.
    Det får du ta i religionsforumet.

Skrattande
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-28 22:20:20 följande:
    Det får du ta på religionsforumet.

Det som intresserar mig är att sverigedemokrater anser att Aschberg är jude och att de kombinerar detta med öknamnet Aschelberg samtidigt som de lallar om judemedia.

Det här är ingen nazistisk kloak.
    Nej, mest en rödingstinkande kloak.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-28 22:26:43 följande:
    Nej för tusen jag tillhör inte SD-sekten

Jag ser avtrycken i form av inlägg här på forumet - och det händer att jag beger mig ner i internetkloakerna för att se hur tongångarna om judar och invandrare och andra går där.
    Ooooh...the dark side of Internet...
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-11-28 22:26:07 följande:
    Massinvandring tycker jag man kan tala om i exempelvis Libanon.

"Över en miljon människor har flytt till grannlandet Libanon undan striderna i Syrien. Var fjärde invånare i det lilla landet på 4,5 miljoner är nu en flykting."

Det är bl a till Libanon som SD anser att ännu fler flyktingar ska hänvisas för att hjälpas "på plats" - naturligtvis utan att höra med libaneserna om vad de har att säga om saken.

http://www.unric.org/sv/aktuellt/26623-flyktingkrisen-i-libanon-sedd-genom-norska-linser
    Men någonstans måste siffran ha en gräns, så då kommer frågan till när siffran når den gränsen?
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-11-28 22:40:34 följande:
    I Libanon har siffran väl ännu inte nått en gräns för SD. Hur mycket andra ska göra verkar inte ha någon gräns för dem, medan man vill sätta väldigt snäva gränser för egen del.
    Som enda parti som vill satsa mer på närområden tycker jag du är direkt ohederlig i argumentationen.
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-11-28 23:14:42 följande:
    Vad är det för ohederligt med att påpeka att ett land där var fjärde person är flykting inte behöver fler flyktingar  - fast SD tycker det är en bra idé att samla ÄNNU fler där samtidigt som man skriker "massinvandring" här hemma?
    Så när närområden har det svårt, ska vi INTE satsa mer resurser där? Eftersom SD som ENDA parti vill utöka bidragen till närområden, så kan man ju fråga sig hur det ligger till med humanismen.

Men jag väntar givetvis på en källa om hur S; MP eller M vill ge mer resurser till närområden än vad SD vill.

Kan vänta ett år eller två.
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-12-08 22:46:39 följande:
    Håll dig till forumets regler så slipper du få inlägg bortplockade och skyll inte resultatet på dåligt omdöme på andra.

Om så är fallet säger man väl att personen ljuger, talar osanning eller vilseleder. Mytomani är ett symptom på en diagnos och sådant ska man inte uttala sig om utan mer på fötterna än sin egen syn på sin verbala förträfflighet.

Vilka omogna argument bara för att dina släktingars upplevelser inte stämmer in på den fördomsfulla syn som tyvärr var vanligt förekommande då.
    Medans strålkärringar, parabolantenner och sektmedlemmar är gängse god ton på forumet?

Vi vet var ni 5 hatare landar i debatten. Någon av er sitter notoriskt och anmäler, det är klarlagt sedan länge. Bevisa oss fel.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?