Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-12-13 19:17:57 följande:
    Att man ska registrera sverigedemokrater? Ja det förstår jag...
    Just det, ja. Enbart en grupp ska registreras.

Man brukar kalla det fascism.
  • FiaMedFunkk
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-14 01:26:15 följande:
    SDs förslag var att registrera ALLA invandrare, första och andra generationen, inte brottslingar.
    Nej, nu har du drömt, igen.

Skrattande
  • FiaMedFunkk
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-14 01:27:12 följande:
    Att resten av Europa gör något betyder inte att det inte kan vara fascistiskt, du förstår det va?
    Så frågan är då: Är hela Europa fascistiskt? Eller är Sverige enbart extremistiskt?
  • FiaMedFunkk
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-14 01:29:32 följande:
    Ja, vi har sedan september månad demokratur. Tack vare SD, som skiter i de 87 procenten, men också i sina egna väljare. En minoritet som saboterar majoritetens vardag. DET är demokratur det!
    Kanske borde läsa på om begreppet. Ett tips.
  • FiaMedFunkk
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-14 01:30:38 följande:
    Titta, du lär dig! Exakt så! Att peka ut en grupp och börja särbehandla dem utan anledning är fascistiskt agerande. Oavsett om det är SD-are eller invandrare eller någon annan grupp det handlar om.
    Så du erkänner att registrerandet av SD:are var fascistiskt. Det var oväntat.
  • FiaMedFunkk
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-14 02:48:08 följande:
    Nej, jag menar att systematiskt registrera SD-are enkom för att det är SD-are vore fascistiskt. Att hitta nätbrottslingar är inte registrering.
    Okej. Vad är en nätbrottsling och vilka brott hade de utfört?
  • FiaMedFunkk
    de Robespierre skrev 2014-12-14 21:42:06 följande:

"Björn Söder: Judar är inte svenskar"
    www.dn.se/val/nyval-2015/den-leende-nationalismen/

Innan någon skriker vinkling, att PK-media är ute efter SD:

"Hemma i Malmö mejlar jag Björn Söder hans intervjusvar. Jag ber honom kolla så att jag inte missförstått något.

Han kommer säkert att vilja ta tillbaka en del, tänker jag när jag klickar på ?send?. Det han säger om att betala invandrare för att lämna landet, och att man inte kan vara jude och svensk samtidigt ? det är en hårdare, mer radikal retorik än den SD-topparna använt offentligt de senaste åren.

När mejlsvaret kommer från Björn Söder visar det sig att han är nöjd: ?- Du har uppfattat det jag sade och man skall väl inte gå in och snygga till allt för mycket i efterhand?.

SD:s partisekreterare lägger till en smiley, :)."

Ja visste att den förljugna artikeln med den lögnaktiga rubriken skulle komma upp här. Nu kan alla som kan läsa se exakt hur ljugmedia opererar. Den som fortfarande läser DN utan att skämmas borde tvångsomhändertas.

- Man ljuger i rubriken
    - Påstår att söder godkänt texten, för att sedan ändra i den
    - Photoshoppar ögonen klarblå, samma dag som Svt kör sin anti SD-propaganda Blå Ögon.

SkrattandeTror de verkligen att folk går på det där?
  • FiaMedFunkk
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-15 02:41:06 följande:
    Vilket skulle bevisas...
    Vad ska jag bevisa? 

Rubriken, check!
    Korrläsning samt godkännande, får Söder kommentera.
    Photoshoppade ögon, check!

Så var det med det.
  • FiaMedFunkk
    de Robespierre skrev 2014-12-15 10:06:29 följande:
    Men snälla.

Om nu hela världen är emot SD och artikeln är manipulerad så förväntar jag mig:

1) Att SD/Söder polisanmäler artikelförfattaren för förtal eller likn.
    2) Att DN blir anmäld till Allmänhetens Pressombudsman/Pressens Opinionsnämnd
    3) Att DN blir anmäld till Journalistförbundets yrkesetiska nämnd för brott mot bl.a. punkt 9 i deras etiska regler.
    4) Att SD startar en rättsprocess mot DN.

DN lär dock inte ha svårt att ta fram originalet och bevisa hur texten som Söder godkände såg ut. Och om nu DN visar sig ha rätt så är då SD trovärdighet bortom all räddning.

Det kanske märkligaste är att alla tidigare artiklar som har skrivits om SD och som SD anser vara lögn, manipulerade och vinklade/inte objektiva aldrig har anmälts vad jag kan se.
    Du kan inte det där med journalistik och juridik så bra, va?

Att rubriken var förljugen råder det ingen tvekan om. Att hans ögon var photoshoppade råder det ingen tvekan om. Enbart Söder kan berätta sin sida av historien. Men har man lite innanför pannbenet, så inser man direkt att han inte skulle godkänna delar av texten som framställer honom i dålig dager.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?