Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

Stormvind skrev 2014-01-27 18:55:23 följande:

Nej inte världens, sveriges.
    Tja, jag tror han borde begränsa sig en smula. Tror han gapar över för mycket när han fantiserar om att bli härskare över hela världen eller också borde han ta det hela ett snäpp till - ungefär som man kunde göra när man var barn när man sa sitt namn, gatuadressen, staden, länet, landet, världsdelen, planeten, solsystemet, galaxen och universum.

Men om han expanderar fantasierna till galaxens härskare kan han ju driva tesen att migrationen mellan galaxerna måste begränsas - att de kulturella skillnaderna är för stora för att för varandra främmande livsformer ska kunna interagera på ett produktivt sätt.

Med parollen "begränsa invandringen till Vintergatan" skulle Jimmie kunna slå galaxen med häpnad.

www.aftonbladet.se/nyheter/article16678956.ab
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-27 19:18:15 följande:

Själv tror jag att vi har varit förskonade mot dålig invandring tidigare. Va själv mycket tex i Danmark på nittiotalet, och har alltid sett dom som dom som halvflummiga och rätt öppna människor. Men när dom invaderades av folk utifrån liksom övriga Europa ( dåvarande Europa)som stod för en stor del och knarkhandeln och övrig brottslighet , så är det väl inget konstigt med det ? Du är bara lite efter och har aldrig insett hur det ser ut. Lite komiskt när du ligger 20 år efter , och inte har en aning om någonting och försöker vara Besserwisser ( nu räknas det inte att ha tågluffat 2ggn)
    Det var tur det - eftersom jag aldrig tågluffat.

Inte ens till den ökända orten BesserwisserFlört
  • effemgea
    Stormvind skrev 2014-01-27 19:38:17 följande:

Åkesson for president. Den enda riktiga politikern i politiken.
    Jepp. President i Nordkorea - i Sverige har vi ju monarkiGlad

Du tror inte att du kan värva Gudasänd till SD, tror han skulle kunna bidra med lite (vetenskaplig) stringens till partiet.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-27 19:55:41 följande:

Va bra, men det blir lite larvigt när vi i Sverige ska fostra/ lära andra i Europa att tycka rätt, när dom har haft dom problem vi ser nu i 10- 20 år. Och kom nu inte med tex Ungern eller någon liknande dynga. Men iof kan det ju vara bra att hålla samman länder ( dvs liknande värderingar ) Då kan man ju utesluta vissa länder ur gemenskapen, ist för att köra med att det är ju inte alla som tycker så. Du vet handling konsekvens .
    Nja, fast jag tycker nog att det är ni sverigedemokrater som hela tiden pekar på Europa och förklarar att vi måste göra som dem - medan vi andra hävdar att Sverige måste värna om svenska traditioner och svenskt självständigt tänkande.
  • effemgea
    Stormvind skrev 2014-01-27 19:53:06 följande:

Gudasänd är tyvärr vänsterpartist annars hade han varit en väldigt bra asset i rekryteringsrörelsen.
    Nja, han ska visst ha konverterat till Sd, efter att ha fått löfte om att bli partiets utbildningsminister.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-27 20:22:46 följande:

Möjligt att dom tänker så . Men vårat självständiga tänkande ang detta kom ju till ,sist det vart borgerlig regering på nittiotalet . Om jag inte har fel stoppade väl Ingvar Carlsson invandringen .? Sedan vart det ju liberalerna som släppte på att och fick som dom ville. Förstår att det finns tvåsidor,men lite komiskt när vänstern går liberalernas ärende.
    Fast invandring kan ju delas upp i olika kategorier, exempelvis flyktinginvandring, arbetskraftsinvandring och anhöriginvandring.. Att jag definierar SD som ett rasistiskt parti beror främst på hur de flesta sverigedemokrater ser på flyktingar.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-27 22:58:38 följande:
    "I'm a nonconformist and so are all my friends!!!!" Flört
    Känner du till den gamla MAD-strippen om konformister kontra nonkonformister?
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-28 12:22:57 följande:
    www.interasistmen.se/brott-och-straff/sd-bidr.../

Man behöver ju sällan vänta på nya debakel från SD...
    Den här gången tog det hela 34 minuter innan det kom ett "men titta på dom då"-svar på ditt inlägg.

Av alla beteenden tycks det här vara det som sitter bäst och mest i ryggraden på somliga. Handlar förmodligen om att man aldrig fått lära sig att ta ansvar för sina egna handlingar.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-28 13:20:30 följande:
    Lite som Dorian själv brukar göra när någon dristar sig till att kritisera islam.

"Titta på dom då" är överhuvudtaget en argumentation samtliga läger använder alldeles för mycket.
    Det är möjligt, men inte något jag vet särskilt mycket om. Jag läser nog bara Gudasänds trådar på religionsforumet, och det bara ganska sporadiskt.

Jag vet inte om jag håller med om att "tittapådomdå" är ett generellt problem. Jag har åtminstone inte lagt märke till detta, men rätt trist om du har rätt - eftersom det i grunden handlar om att skylla ifrån sig eller ursäkta egen skit med andras.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-29 10:35:42 följande:
    ... och trots att så många av SD:s företrädare uppenbarligen är rikspuckon växer stödet för dem snarare än minskar. Säger inte det något om folks missnöje, att de trots det konstant ökande antalet rejäla skönhetsfläckar ändå väljer att fortsätta stödja SD?

Eller är det viktigare att kasta skit och tro att det löser situationen?
    Skulle snarare vilja påstå att det sker en polarisering. Att det för de som är anhängare av SD:s förklaringar om vilka som bär skulden för allt som är fel i Sverige så spelar det ingen som helst roll om Jimmie Åkesson är en bidragsfuskare, det spelar ingen roll om ledande företrädare ger uttryck för rasistiska åsikter eller kallar folk fittor, horor eller babbar men för många andra spelar det roll.

Polariseringen ökar. Sverigedemokrater känner sig förföljda av pressen och publiciteten kring partiets återkommande skandaler får dem säkert bara att känna sig än mer förföljda och stärker dem i övertygelsen att allt kan förklaras utifrån tre parametrar, invandring, politisk korrekthet  och förföljelsen av dem som vågar säga sanningen om Sverige - men samtidigt ökar föraktet för SD hos många som inte köper deras Sverigebild.

Själv tycker jag att detta bara är bra, men jag vet att det finns personer som anser att den utvecklingen är olycklig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?