Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-02-06 19:27:10 följande:
    Det finns jobb, det finns många många jobb. Men de som alltid hamnar sist är de som är nyanlända. Så är det. Och det är de som har svårast att ta sig upp. Så ser det ut just nu.
    Mother cake

Andas, det finns 400000 arbetslösa. Och givetvis måste man ju kunna prata på alla arbetsplatser . Vart jobbar du där det inte verkar behövas? Har ni några krav på eran arbetsplats?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-06 20:54:55 följande:
    Du får väl titta "inåt" för svar Under de fem senaste åren har Mats Dagerlind (SD) nolltaxerat fyra av dessa år. Han alltså uppgett för Skatteverket att han helt saknar inkomst - helt klart en belastning för stadskassan, eller vad säger du? www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3721474...

Jo det är väldigt dåligt , men kom igen. Sossarna har ju folk som har fått ta time-out ( iof kommunalt) pga stämpling till mord.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-06 22:17:56 följande:
    Vaddå kom igen??? Skulle det göra Dagerlind till mindre av en nolltaxerare och miljonbeloppskostnad för svenska skattebetalare? Dagerlind menar ju dessutom att invandring "åderlåter" skattebetalarna, men hans egen faktiska åderlåtning ska inte nämnas. Nä du. Mannen går dessutom inte precis och letar efter sin lunch i soptunnor trots hans "noll" inkomster. Ett ord sammanfattar det hela: SD-hycklare.

Har inte så mycket till övers för politiker överhuvudtaget. Så det kanske skulle finnas en tråd där man hänger ut alla politiker som gör fel ist. Det skulle nog gå att hitta mycket intressant eller surt är nog rätt ord,
  • Thomas66
    Velouria skrev 2014-02-07 11:58:06 följande:
    Vad fantiserar jag ihop? Att det finns jobb? Jo, det finns jobb. Vad menar du annars? Vilken mängd har jag påstått att det finns jobb i? Fattar ingenting av vad du drar slutsatser om och förstår inte alls vad det är du vill säga egentligen. Jag pratade nyss med en arbetsgivare åt en vän till mig som är nyanländ (läs har bott i Sverige i 2 år och har haft ett sommarjobb inom hemtjänsten). Innan arbetsgivaren fick veta att min vän är nyanländ så lät han rätt positiv, men sen när jag berättade om hans situation, att han är ganska ny i SVerige så lät han helt annorlunda i tonen, blev tystare och började komma med en massa "hinder" som för att göra det svårare för min vän att få jobbet. Fattar du nu? Att det finns jobb, men att ens personliga situation ställer till det jävligt mycket. Och vad tror du att jobbet var för något egentligen? Tja, inget som ingen nyanländ inte klarar av. Att dela ut tidningar...
    Mother cake

Äsch, här är det bara Gambianer eller något liknande som delar reklam.Så din värld är ju inte alltid sann.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-07 13:59:39 följande:
    Själv tycker jag att det fungerar bra att ta upp alla övertramp SD-politiker gör i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?"

Det får du gärna göra.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-02-08 13:18:20 följande:

Sveriges ekonomiska stabilitet? Jag som inte ens ar SD regerar starkt. Vi har enorma statsskulder, kommuner har varken pengar, bostader eller jobb att erbjuda, men STATEN tvingar dem att ta emot folk, svenska tidningar som Aftonbladet och Ex-pressen skriver ju inte riktigt nyanserat. Vilket skitsnack. Vi kan inte ta emot fler. Nar ska folket vakna undrar jag? Reinfeldt hoppas/sakert att vi sover lange an sa att han kan fylla sina kompisar fickor med miljader, typ Bert Karlsson. Inse att den politik vi for med invandring fyller redan valdigt rikas fickor. Vi vanliga arbetare far betala med bade pengar till den okontrollerade och kriminella invandring vi har och konkurens om bade bostader och jobb till vara barn pa kopet. Las utlandska tidningar = Sverige ar idag ett land man har som skramselland. Du borde lasa www.weritwagner.wordpress.com
    Tänkte avsluta diskussioneN från i går, där vi konstaterade att Sverige har en av Europas lägsta statsskulder relativt BNP:s storlek samt att den över tid har minskat. Du tog också upp välfärden, det vill säga ekonomi som främst hanteras av kommuner och landsting. Här nedan länkar jag till en rapport från SKL där det konstateras att vi aldrig har satsat så mycket på välfärden som nu. www.skl.se/press/nyheter_2/lag-kunskap-om-att...[/quote] Tyvärr så framgår det ju inte om det är flera som nyttjar sjukvården idag, men visst det kan ju vara så att folk som jobbar inom sjukvården ej är lika kompetenta idag.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-08 00:02:22 följande:
    Kopiera aldrig andras länkar. Hon heter Wager och därför är adressen: meritwager.wordpress.com/

Kul att du kunde lägga upp en sådan här länk, det blir många pluspoäng hos mig.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-08 16:23:48 följande:
    Jag har lagt upp den flera gånger tidigare, också i andra trådar där du har deltagit, och diskuterat innehållet men du har ett selektivt minne.

Eller så kanske jag inte läste den.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-08 18:12:35 följande:
    Så kan det förstås vara. Du har iaf inte kommenterat det i denna tråd tidigare när det lyfts. Kollade det nyss. Se nu till att läsa där inte som statisktiskt belägg för att det alltid går till så utan som att där samlas kritiken. Få skriver frustrerade blogginlägg om hur bra saker och ting fungerar.

Jo det gör jag, tittade lite när han innan länkade, men kände njaa, Men blev iaf lite glad när man ser att folk inte alltid har rasist eller antirasist glasögonen på.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-08 22:21:20 följande:
    Nej, antalet våldtäkter har inte ökat. Lagstiftningen har ändrats så att fler sexualbrott idag rubriceras som våldtäkt. Det gör att det ser ut som att fler våldtäkter begås, fastän så inte är fallet. Och då svenskar fortfarande står för en överväldigande majoritet av våldtäkterna, så skulle även en faktisk ökning i antalet våldtäkter ha noll och nada med invandringen att göra.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Det har varit ca 50% invandrare och 50 % svenskar som har dömts för våldtäkt dom sista åren. Hur får du det till att svenskar begår fel. Vi hade 24 överfallsvåldtäkter/ våldtäktsförsök på tre dagar, och det va tydligen väldigt vanligt på 80 talet med?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?