Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-06-06 03:38:14 följande:
    En del företag får bidrag rakt av, eller indirekt via rabatter på mark eller skatter. Andra får det via Fas 3-are, praktikanter eller liknande gratis (eller rentav betald) arbetskraft. Inte alla, men många nog.
    Plus när staten räddar upp företag för att rädda besparingar, investeringar, sysselsättning och annat som kan drabba den svenska ekonomin.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-06 19:04:39 följande:
    Är det verkligen ovidkommande? Han anser sig vara politisk flykting från Sverige. Han företräder ett parti som har hårda krav på invandrare. Det MINSTA man kan kräva är att han är konsekvent och följer sina egna krav när han nu flytt(at) till utlandet, eller hur? Annars visar han ju prov på en mästerlig dubbelmoral och ett hisnande hyckleri!

Plus ett fett arvode från SD för att utföra något han inte har utfört efter han gavs tillfälle att frivilligt lämna partiet.

Sådana människor borde sparkas ut på arslet. Han kommer aldrig att bli rumsren med ett sådant människoförakt som han visat. Och sådana människor vill SD behålla som "sammarbetspartners". SDs lilla gunstling.Kyss
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-06-07 12:26:19 följande:
    Jag tänker inte diskutera honom eftersom jag inte kan något om honom eller vad han står för, men såvitt jag förstår blev han väl avhyst från partiet.

Som de där sju vänsterpartisterna nyligen.
    Nä. Du tänker inte diskutera en skandalperson som frivilligt fick lämna partiet och sina riksdagsuppdrag och andra politiska uppdrag med ett flermiljonskontraktet i stället för att bli utsparkad minus "avtackningspresent", utan du vill hellre diskutera en person från F! i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?

Själv tycker jag att man ska hålla sig någorlunda till ämnet och inte diskutera sig me, myself and I samt alla andra partiers företrädare UTOM de med anknytning till SD i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?".

Sedan tycker jag att man inte ska ge en massa tomma löften om att lämna tråden och sedan tro att någon ska ta något man säger på allvar när man poppar upp igen någon dag senare.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-08 02:37:07 följande:
    Eller förmågan att förbli osvärtade på FL. Den saknar de definitivt. :-/
    Ja, otaliga är de nicken bara i den här tråden.

Alla är förstås inte unika nick utan bakom åtskilliga finns en mindre skara som bara inte kan ge upp föreställningen att man kan bryta mot alla regler och ändå vara välkommen.
  • nihka
    Digestive skrev 2014-06-10 02:56:01 följande:
    Haha, någon borde ju räkna!
    Det gjorde jag för något år sedan i främst en annan tråd, men det tog bara någon månad för det att bli ett par hundra nick. - de flesta startade av en och samma person. Sjukt.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-06-10 07:22:45 följande:
    Och så lite rasism igen från Sd, den här gången från Sd i västerbotten:
    www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnyt...
    Det är människor med den här typen av åsikter som dras till SD och som SD och SDare hela tiden påstår är "enstaka rötägg", men de levererar dem i en strid ström.

Hur får SD fram alla dessa "enstaka rötägg". Har de någon slags rötäggskuvös uppställd någonstans som säkerställer att partiet blir så här självförsörjande?
  • nihka
    Loriyana skrev 2014-06-10 19:01:08 följande:
    Jag gillar inte SD. Min familj är viktig för mig, min mor är från Irland och min far är svensk. De träffades på Irland typ 40 år sedan eftersom min far jobbade där.Sedan flyttade de till Sverige. Vi har bott här iöver 30 år, jag är född i Sverige. Ändå behandlas jag ofta illa pga att jag pratar engelska. Särskilt i den skånska landsbygden. Jag hade gärna bosatt mig ute i naturen men jag gör det inte pga att människor i den skånska landsbygden behandlar en som skit om man inte är "helsvensk". Jag minns fortfarande den gången då min familj semestrade i Sjöbo och min då 90-åriga mormor kom från Irland för att besöka oss....hon var så vänlig och omtänksam, men lolalbefolkningen gjorde narr av henne för att hon pratade engelska med dem. Då skämdes jag verkligen över att vara svensk! SD är stark i Sjöbo och i Skåne. De bidrar till hat och otrevligheter. Jag skulle ALDRIG rösta på dem.
    Det uppförande du beskriver är inte svenskt och inte skånskt. Det är bara dålig hyfs. Drägg vet inte bättre.

Förutom att jag tycker synd om människor som utsätts för den här typen av behandling tycker jag synd om normala människor som bor där det är mer dräggtätt och som associeras.
  • nihka
    Runes skrev 2014-06-11 03:42:53 följande:
    Samma i FB att menlöshet och överlevnad hör ihop.
    Jag kan förstå att den som blir utkastad överallt väljer att se det så.
  • nihka
    Loriyana skrev 2014-06-11 20:31:23 följande:
    Var har jag skrivit att jag inte talar svenska? Men du kanske själv är "engländare" med tanke på dina brister i svensk läsförståelse? ;)

Nu tar jag dock ditt inlägg med en nypa salt, uppenbarligen är du ironisk, för riktigt så dum är nog ingen.
    Skulle tro att vederbörande på fullt allvar uppfattade det som att du inte talar svenska.

Det är ju en särskilt intressant observation med tanke på att du skrev ditt inlägg på felfri svenska. Hahahaha!
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-06-13 11:51:09 följande:
    Men du skrev ju:

"Ändå behandlas jag ofta illa pga att jag pratar engelska. Särskilt i den skånska landsbygden."

Det tolkar en svensktalande på under 80 år som att du inte talar svenska, eftersom de allra flesta svenskar kan kommunicera hyfsat på svenska; man behöver liksom inte påpeka det, att man "talar engelska".
    Nope. Det tolkar jag som att när personen pratar engelska som en native speaker exempelvis med sin mormor på besök från Irland så behandlas personen illa när andra hör det och att vederbörande upplever att detta har inträffat särskilt mycket i den skånska landsbygden.

Du kan inte göra dig talesperson för alla svensktalande under 80 år, speciellt inte med tanke på alla märkliga slutsatser du drar av okomplicerad text.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?