Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Snack om "negerns natur", "rasblandning" och dylikt är ju å andra sidan inte ens värt att ta på något allvar överhuvudtaget. Den här "negern, sådan är han"-pajsaren som då och då berikar forumet med sin närvaro tror nog inte ens på det själv utan ser sitt "provokativa" inlägg säkerligen mer som en nobel kamp för yttrandefriheten.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-13 14:55:50 följande:
    Saxat från en "hatsajt":
    Hårdare granskning säger Åkesson. Hmmm... Expressen, Aftonbladet och andra stora dagstidningar har avsatt höga politiker för att de köpt en Toblerone på riksdagskort och för att man inte betalt TV-avgiften. Men hos SD kan man sitta tryggt kvar om man filmar "järnrörstrion", redigerar filmen och ljuger om vad som egentligen hänt. Man kan sitta kvar efter att det framkommit att man driver Sveriges största rasistiska blogg. Man kan sitta kvar även om det framkommit att man hängt ut en hel barnfamilj med adress och personuppgifter.

Men för all del, det är andra partier som behöver granskas hårdare....

Apropå Åkessons snyftning om att alla är så elaka mot Sd.
    Går att läsa i sin helhet på:
    wp.me/p2oCcR-3jV
    Det där var ju en partsinlaga om något. Jag förstår ärligt talat inte hur man kan hylla sajter som "Interasistmen" medan man samtidigt förkastar Avpixlat et al. Det verkar ju vara ungefär samma vinklade skit alltihop.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Förtydligande: för att anknyta till just ovanstående tycker jag att såväl "järnrörsskandalen" och hur SD hanterat den som Expressens samarbete med "researchgruppen" är helt åt helvete och ovärdigt ett land som Sverige.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Ermenegildo skrev 2014-01-13 16:02:51 följande:
    Jo. Men beklämmande är det i alla fall. Man måste vara fullständigt empatilös. Tänker särskilt på barn och ungdomar med afrikanskt ursprung som ska behöva stöta på sånt där.
    Jag hoppas och tror att de flesta är logiska nog att inse att dylika uttalanden primärt kommer från förvirrade själar med begränsad verklighetsanknytning. Ungefär så brukar jag resonera när någon insinuerar att jag skulle vara en "vit kränkt man" eller dylikt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-13 16:20:09 följande:

Avpixlat hänger ut bla barn med namn och bild ackompanjerat med rasistiska utspel i kommentarsfälten. Så ja det är milsvid skillnad.
    Är det något enda inlägg i den här tråden som inte är vinklat?
    Menar du skärmdumpen som vem som helst hade kunnat ta från Facebook, där fjortistjejerna som roat sig med lite "god vandalism" på platsen för en tilltänkt SD-familjedag lade ut bilder och vitt och brett skröt och tog emot ryggdunkar för sitt tilltag?

Ledsen, men just den grejen har jag faktiskt svårt att bli upprörd över.

Att det finns mongon i kommentarsfält överallt på nätet är en etablerad, men inte desto mindre beklaglig, sanning.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2014-01-13 17:22:58 följande:
    Det är inte alltid så jävla lätt - inte för den som är ung, osäker och i underläge. Prata med svarta i Sverige idag, så kommer du att märka att den stora majoriteten anser sig uppleva uttryck för rasism och främlingsfientlighet.

Det är så lätt att avfärda andra som lättkränkta - och då utifrån deras erfarenheter, vilka man känslomässigt inte har en susning om.

Det är inte alltid bara att bita ihop och tugga taggtråd.
    Jag vet. Och det är väl lättare för mig som inte drabbas på samma sätt att se det utifrån på det här viset. Jag är mycket sportintresserad och t.ex. fotbollen har ju tyvärr inte varit fri från kötthuvuden som gjort "apljud" eller fällt mindre begåvade uppenbart rasistiska tillmälen mot mörkhyade spelare.

Jag har alltid tänkt att det måste ju vara det mest patetiska försök till att förolämpa någon man kan komma på. Hudfärg liksom, det känns inte som det mest primära att angripa om man vill få någon ur balans. Vad är det för fel på att ha samlag med folks morsor nuförtiden?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-01-14 11:26:19 följande:
    Finns det inget överseende med tonåringars rebellperioder bland Sverigedemokraterna så står de knappast lämpliga till att styra land och rike. Det ingår nämligen i både land och rike och ska knappast hanteras på ett sådant vis som sverigedemokrater har gjort via Avpixlat.

Att det ens upprörde Sverigedemokraterna till en sådan grad, får en att undra över folket där. Jisses, första inlägget i bloggen uppmanade till och med till att sätta flickorna, så att säga, på plats - ihop med uthängning så handlar det om uppmaning till förföljelse.

Småbarnsfasoner att överhuvudtaget reagera så hårt på rena rama vardagen för aktiva politiker. Hur mycket gnäll och uppmaningar till förföljelse har kommit genom åren och ifrån exempelvis Moderaterna och de tusentals gånger som ordet "kapitalistsvin" lär ha dykt upp i deras närvaro?

Så stört löjligt. Orka ha känsliga porslinsfigurer som inte klarar av att hantera 16-åringars små utlopp med kritor på ett förnuftigt vis, i Riksdag och Regering. Låter man sig sänkas till samma nivå som människor dubbelt så unga, så har man inte riktigt i sådana positioner att göra överhuvudtaget.
    Tror du din ton varit lika överslätande om det handlat om unga tonårsgrabbar med högerextrema sympatier som kritat ned platsen för ett tänkt "antirasistiskt möte"?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-14 12:59:00 följande:

Antirasistiska sajter hänger inte ut barn och ungdomar med namn, bild och kontaktuppgifter. Där har du skillnaden!
    Som sagt, det var ingen uthängning. Informationen gick att nå på Facebook och var öppen för alla, till och med om man inte ens hade FB-konto själv. De gjorde inget försök att dölja vare sig sina bilder, sina namn eller sina gärningar. 
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-01-14 23:58:00 följande:
    Märkligt att så många "kommentarfältsidioter" väljer Avpixlat som stödjs av SD. Sajten är skyldig att rensa exempelvis kränkande och rasistiska kommentarer, och det kanske de gör men inflödet är väl såpasst omfattande att det är mer regel än undantag att hitta olämpligheter där.

Ytterigare en sak som gör att folk hatar SD - deras nätsupporters och den sajt som gör det möjligt för dem att samlas och spy. Avpixlat är inte känt utan ökänt. Jag har aldrig hört någon irl erkänna att man hänger där och kommenterar och det tar jag som ett tecken på att man fattar att det handlar om en högst tveksam sajt.
    Idioterna finns överallt - de "antirasistiska" kommentarsfältsmupparna hänger bara på andra ställen, och eftersom deras okonstruktiva hat ses som bättre och ädlare än "rasisternas" blir de inte lika stigmatiserade. Så enkelt är det. Personligen tycker jag alla näthatare, oavsett politisk hemvist, borde beläggas med internetförbud.

På den tiden Pär Ström hade Genusnytt (en jämställdistisk eller antifeministisk blogg, beroende på vem du frågar - du känner säkert till den) var det tätt mellan de osakliga angreppen från feminister i kommentarsfältet. Det togs för det mesta med jämnmod av bloggaren - han var väl van - men de gånger han ändå invände något verkade konsensus bland opponenterna vara något i stil med "sluta gnälla för helvete, du kränkta vita man". Till och med i morgonsoffor och debattprogram gjorde sig folk lustiga över det. Och då snackar vi inte kritik mot det han sa, utan mot honom som person. Rent pajaseri, alltså.

Som sagt, visst näthat är ädlare och bättre än annat.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-01-15 11:06:30 följande:
    Hänvisa till deras hemvist.
    Tja, ge mig en "antirasistisk" avpixlat-klon med kommentarsfält och jag ska visa dig den. IRM verkar ju inte ha något dylikt. Och tidigare nämnda Genusnytt, som förvisso inte har med SD att göra i varken positiv eller negativ riktning, stängdes ju ner delvis pga hot.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?